Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Nästan värt att bära upp fin-vagnen till visningarna så inte folk får för sig något ;) barnvarnvård med fula vagnar eller nåt :rofl:

Vilken skönhet :D min svärmor har ju en grön brio hemma hos sig med teddybjörnar över hela tyget, den är en riktig pärla den :angel:

Fick en Briovagn med blått tyg och teddybjörnar på att ha som stallvagn.
Men den va så anskrämligt ful och sned så den står undangömd i vår lada i väntan på slakt. Ska behålla chassit och göra nån form av lådbil av den när han är lite större :D

Jag försöker fotografera Vilgot, men det är banne mig inte lätt när han är mer intresserad av kameran än något annat. ;) Han är lite kul iaf, för han har förstått att musen är kattens leksak och försöker leka med katten med musen i handen framför att själv försöka äta upp den. :banana: Har fått ett par hyfsade bilder på det.

Snart är det matdags. Undra om laxfilé med bulgur kan passa herrn, eller om det blir burk idag med.

Wow! Pappa byggde en supersnygg lådbil till mig och min brorsa när vi var små. Det var cykeldäck på den och så lättrullad att jag vann alla lådbilstävlingar jag ställde upp i. Fick t.ex åka på resa till Gröna Lund som pris. Och vara med på bild i länstidningen! :banana:

Egentligen känner jag mig taskig som har suttit och baktalat en massa vagnar här i tråden för det finns säkert de som tycker de är fina och tycker min vagn är anskrämlig :o

Vad roligt med lådbil :idea:

Nästan värt att bära upp fin-vagnen till visningarna så inte folk får för sig något ;) barnvarnvård med fula vagnar eller nåt :rofl:

Hahahaha, ja det var kanske så man skulle gjort :D Eller åtminstone satt ner denna fulla i källaren, dumt att vi inte tänkte på det ;)
Smart AKB att behålla underredet. Vet att när vi var på utflykter när vi var ganska små, stranden och så så användes underredet flitigt att bära packning, frysväska etc. Perfekt till det endamålet!

Har någon av er ett gott recept på potatisgratäng förresten? Brukar köpa Felix färdiga för vi tycker den är god och innehåller inga tillsatser men jag har potatis jag behöver göra av med.

Hahahaha, ja det var kanske så man skulle gjort :D Eller åtminstone satt ner denna fulla i källaren, dumt att vi inte tänkte på det ;)
Smart AKB att behålla underredet. Vet att när vi var på utflykter när vi var ganska små, stranden och så så användes underredet flitigt att bära packning, frysväska etc. Perfekt till det endamålet!

Haha ja är vagnen full så förstår jag att den gungar bra, alkoholpåverkade brukar ju vara lite vingliga ;)

Wow! Pappa byggde en supersnygg lådbil till mig och min brorsa när vi var små. Det var cykeldäck på den och så lättrullad att jag vann alla lådbilstävlingar jag ställde upp i. Fick t.ex åka på resa till Gröna Lund som pris. Och vara med på bild i länstidningen! :banana:

Gissa om min kära sambo längtar tills det är dax för Theo att få sig en lådbil. Han köpte ett minisågverk med argumentet "Ja men när Theo blir större och ska ha lådbil så kan vi bara gå ut i skogen, välja ett träd, såga ner det och göra brädor, sen snickra lådbil" Köpte förklaringen lite iaf :laugh:

Haha! Vilket argument! :rofl:

Kl
Jag har en tid känt att ena bröstet ömmar när jag lyft upp Vilgot och hållit honom mot mig. Tänkte i början att det var pga kvarbliven mjölk eller nåt, men det kan det ju inte vara efter så här lång tid. Har känt efter men då är det inte ömt. :confused: Igår kände jag extra noga och upptäcker att det är som en knöl på själva revbenet under bröstet, som inte finns på andra sidan. Kan man få en utväxt bara så där eller är det något som borde kollas upp? Det kan omöjligt vara i själva bröstet knölen finns, eftersom fett/bröstlagret är 5-10 mm tjockt där och knölen är stenhård.

Min farfars kusiner utvandrade till N.Z på 40-talet och nu har vi en hel härlig hög med underbara människor därnere som jag är glad över att kunna kalla för min familj. :love:

Min pappas bror flyttade till USA 1992 och blev kvar, nu har han en ny amerikansk fru, så han kommer aldrig att komma hem igen. Min morfars syskon utvandrade också dit på 50-talet, så min mamma har en hög med kusiner där och jag har en hög med sysslingar. :)

Var lite för snabb med att säga att veckan inte kunde bli dålig, svärmor ringde precis jätteledsen och berättade att de tagit bort deras hund idag, då han blivit jättedålig inatt. :(

Så nu är flatcoated retrievern Lupus "Luppe" 12år i hundhimlen, väldigt saknad av oss alla. :cry: :(

*kl*

Är det någon här som är bra på det här med psykiska sjukdomar? Hur vet man att någon är psykiskt sjuk och inte bara gnäller. Var ringer man om personen själv inte anser sej behöva hjälp? (Det är enligt personen alla andra det är fel på och inte den själv)

Min första tanke var "jag vill också ha släkt utomlands!", men sen kom jag på att jag ju faktiskt har det. Farfars nånting flyttade också till USA på 40-talet. Minns inte om det var hans bror eller kusin. Iaf så brevväxlade jag faktiskt med en tjej i min ålder när jag var runt 15 år kanske. Hon hette samma efternamn som jag gjorde då så vi borde ju ha varit släkt! :D Kanske skulle leta upp henne på Fb.

Stackars Luppe... :(

Ia: Har ingen aning alls, men det känns svårt om personen i fråga inte själv inser att h*n behöver hjälp. Tyvärr.

Idag ska maken jobba över. Tycker de där 2,5 timmarna extra jag får ensam med Vilgot om han inte är hemma blir så otroligt jobbiga. Är så van och tacksam över att han tar ansvaret för V när han kommer hem vid 17-17:30, så jag får tänka på annat.

Är det en mjölig potatis sort du har eller en fast?
Är den fast brukar den må bra av att göras lite tidigare och helst stå till sig...

Potatis, lök av ngt slag, salt& svartpeppar. Grädde tills du täcker den.
Vill du så ha gärana i creme fraische- gärna vitlök eller ngn annan god smak.

HAr du gott om tid o lagar den- värmer sen så kan du ha i mycket mindre grädde och mjölk istället. Men det kräver att den får stå mer.

Vill du så släng ner lite morötter med. supergott...

JAg har också en sån känsla när min sambo kommer hem på torsdagen- för det mesta iaf. Även om jag bara går o duschar eller sitter på en köksstol så är det faktiskt skönt att släppa allt... För en timme senare har man ju så mkt mer energi igen.
Sambon nattar nästan alltid på torskvällen för att jag ska få göra vad jag vill..

Det betyder ju så mycket att få vara lite för sig själv en stund. Visst brukar jag ha ett par timmar varje dag då V sover, men det är inte samma sak. Sen fördrar jag faktiskt att ha V vaken och maken hemma, för då har jag sällskap, men jag slipper underhålla och ansvara för V. V tycker verkligen att det är dagens höjdpunkt när pappa kommer hem och det är så kul att se dom leka tillsammans när V bara tjoar och kiknar av skratt! :love: Bland det bästa som finns faktiskt! :love:

Håller med fullständigt... förresten- det låter inte så bra med en knöl- gå o kolla den tycker jag...

Bjuder på en bild ;)
61091_1567834992493_1133984997_1561569_504749_n.jpg
Syrrans. 4 barn och 2 år utomhusvistelse hos mig senare... röjd är bara föenamnet ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar