Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Min S är likadan nu. Å han har ju ätit allt tidigare.. :(
Men det är inte så mycket att göra, han äter inte ens välling skrutten. Bara några skedar av maten å sen är det stopp. Men han dricker iaf vatten bra och är pigg. Men sen har han en trist förkylning som började igår, så det kan ju vara så som EmelieR skriver, lille M håller på att få din sjuka?

Trist med din sambo, jag hade blivit arg faktiskt.. Du kan ju fråga honom nästa gång han är kräksjuk om han känner för att ta hand om M nu då :angel:

Krya på dig tjejjen!

Skittråkigt när de inte äter ordentligt. Milton har tack och lov varit glad och pigg ändå, men kanske börjar han bli magsjuk, dålig i magen är han ju iaf.. Milton har ju inte ens velat dricka vatten. Han har garvat, börjat dricka och sedan garvat igen och låtit det rinna ur munnen, jäkla unge :D Tur han är glad iaf.

Ja jag var faktiskt arg på min sambo. Inte nog med det. jag skulle hämta honom 16,30 på jobbet. Vi hade ett viktigt möte på banken med vår bankman prick klockan 17. Innan det skulle vi släppa in hästarna och lämna Milton hos hans farmor.
Jag asar ut med hunden strax innan 16 på en liten kissrunda när Milton sover. Tar även med mig skötväskan och kör fram bilen till lägenhetsdörren. sedan går jag upp och väcker Milton på balkongen, redan påklädd och färdig så det var ju bara att sticka - välplanerat va ;)
Var på sambons jobb 16,20. 16,40 har han fortfarande inte kommit ut och jag har ringt hans mobil några gånger. Ringer då till jobbet och han svarar och säger att "nej jag sitter och pratar med chefen". JAJA, jag blev så arg så jag bara la på. När klockan var 16,45 kommer han ut. Tilläggas att vi har drygt en mil till byn där bank, hästar och farmor väntade. Tvingade sambon att ringa till banken och säga att vi blev sena. Sambon tyckte att hästarna kunde vänta till efter banken, idioten... Det gick ju inte det heller för sen skulle vi ju ha en lägenhetsvisning. Och i ärlighetens namn tycker inte jag att mina hästar ska behöva bli lidande för att han suger på att passa tider.

Brukar sällan klaga över min sambo, men just idag är han jävligt billig :devil:

nej men det är ingen fara, det kommer ju snart och vi har ju klarat oss utan tandsalva hittills :D
Ååååhh, vad roligt att rida fjording, tänkte skriva ponny, men går det verkligen under ponny? Jag rider ju alltid ponny, men lilla arab är ju inte så stor. Dock är han inte så rolig att sätta full fart med. Han är alldeles för kvick för mig ;) Jo snabb i farten är han ju men det hade jag kunnat leva med. Men har bockar, hoppar åt sidorna och hoppar upp i luften :grin: Det är i och för sig lite roligt. Han gjorde aldrig sådant i yngre dar (fick honom som 4-åring), men sedan efter han opererades för cystor -07 så är han en riktig vilde! Måste ju vara ett friskhetstecken. fast nä, lagom med fart passar mig bäst, jag hänger inte med i hans nyfunna galenskaper.

Jo, det tycker jag också! Att det är fint med en slät förlovningsring + en solitär. Köpte medvetet en smal för att det inte skulle se konstigt ut till vigselringen.

Håller på att kolla upp bröllopskoordinater nu, vi insåg att det började bli lite för stort för oss att få bra själva. Tusan att du inte är en utbildad sådan. Du borde gå den utbildningen så lovar jag att anlita dig när vi förnyar våra löften om 10 år. ;)

Fast om han satt i möte med chefen kunde han väl inte gärna springa därifrån och säga att sorry, sambons hästar måste in från hagen nu, så jag har inte tid med dig längre? Då vore väl risken att chefen hade tyckt han var väldigt billig istället...

Fast om han satt i möte med chefen kunde han väl inte gärna springa därifrån och säga att sorry, sambons hästar måste in från hagen nu, så jag har inte tid med dig längre? Då vore väl risken att chefen hade tyckt han var väldigt billig istället...

Fast riktigt så var det inte :) Sambon hade fått lov att gå redan 16,30 idag och då tycker jag nog att då har man rätt att gå. Det handlade i första hand egentligen inte om mina hästar, utan om att vi blev sena oavsett till banken, och det är inte okej, varken av sambon att stanna kvar eller av chefen att hålla kvar honom längre än vad han skulle jobba till.

Tycker du ska göra som du vill och du har ju redan bestämt dig ;) det är ju du som ska bära ringarna och trivas.
Vi har också planer på att förnya våra efter 10 år, bara 8 år kvar så får jag planera ett "mini-bröllop" :D men jag kommer nog inte byta karriär ändå, det får lov och vara en dröm.

Alltså, nu menar jag inte att vara tråkig och dryg ;) men är det inte väldigt opraktiskt med en sån ring? :o Jättefin, men jag skulle vara rädd att fastna i allt. Ingen ring man har dygnet runt kanske. Fast jag har iofs inte mina på mig hela tiden heller. De är ju så väldigt breda (6+6 mm) att det inte funkar när man håller på att diska och slabba, det blir liksom blött och otäckt under. Men ska man vara fin så får man lida pin! :banana:

Sindar är ganska stor, han är väl runt 150 i mankhöjd, men det finns vissa där som bara är c-ponnyer, så jag vet inte riktigt vad de räknas som? Haha, noll koll! :D

Sindar är verkligen jobbig på marken, en riktig buffel som kör på som ett lokomotiv om han bestämmer sig för att gå. Men han är faktiskt mycket roligare när man rider. Min sambo är ju helt från på ridning och sindar är jättesnäll mot honom. Suckar lite och travar vidare när han sitter och guppar åt alla håll. :love:

Jag hade en sån ring förut och tycker inte att de är så jobbiga som de ser ut att vara. :) det är de enda jag tycker är snygga också, hehe, så vill man va fin får man lida pin. Får ta av den i stallet och när jag fixar i köket, men det gör jag redan med vår släta förlovningsring, och gör man andra saker är det bara att snurra den så att den sitter på insidan mot handen ist för "utåt". :)

Sindar är ganska stor, han är väl runt 150 i mankhöjd, men det finns vissa där som bara är c-ponnyer, så jag vet inte riktigt vad de räknas som? Haha, noll koll! :D

Haha, jag började fundera om man verkligen mätte RINGAR i mankhöjd...... Eftersom jag precis läste inlägget från Oregano..... :D

Sindar är verkligen jobbig på marken, en riktig buffel som kör på som ett lokomotiv om han bestämmer sig för att gå. Men han är faktiskt mycket roligare när man rider. Min sambo är ju helt från på ridning och sindar är jättesnäll mot honom. Suckar lite och travar vidare när han sitter och guppar åt alla håll. :love:

Vad härlig han låter :laugh:

Men vad gulligt det måste se ut med en lång (?) sambo studsande på ryggen på en tuff liten häst :love: :love: :love:

Aha, det är så man gör! :laugh: Förlovningsringen hade jag på mig jämt och ständigt (utom i stallet) men sen när den blev upputsad till bröllopet och jag fick den nya ville jag inte repa dom, så det är mycket därför också som jag inte använder dom hemma. Vitguld ser tyvärr väldigt tråkigt ut efter ett tag.

Vad kul förresten att välja ring! Det var den roligaste bröllopsförberedelsen! :laugh:

Kl
Vi var på 10-månaderskoll idag och vågen visade på 10,53 kg, längden var 74 och huvudet var 45 cm. Han kunde resa sig mot en liten stol, men fick bakläxa på pincettgreppet.

Vet ni vad jag gjorde med min förlovningsring för några år sedan? Jag höll på i stallet och greja med jodopax. Tänkte inte mer på det, men tittar på min ring efter ett tag och den är verkligen helt förstörd :eek: Förfärad och med stor sorg berättar jag det för min sambo, och jag var ju inte lite ledsen...
Jag gav det i alla fall en chans och la min ring i ett glas cocacola. Bytte cola var tredje dag ungefär och ett par veckor senare (kommer inte ihåg exakt hur lång tid det var, vi har ju varit förlovade sedan -04 :o, kanske skulle vi ta tag i det och gifta oss?!) var ringen som ny :banana:

tur att du fick ren ringen sen!! :)

I mitt fall har jag det så förspänt att sambon har poleringsmaskin på jobbet, så han polerar min ring med jämna mellanrum :bump: Den blir så ren och fin, skinande!! Jag har en förlovningsring i vitt guld.

På tal om det där med att göra slag i saken, hmm, vi har ju varit förlovade sedan 2002.. jisses vad länge sedan det var :o

*kl*
Nu har jag varit otrogen mot er och skrivit i hösttråden :D

Jag såg det, var inne och kikade :D trodde faktiskt det var du som hade skapat den, men så tyckte jag det var konstigt att du ändå skaffat anonymt nick, men sen så såg jag att du skrivit längre ner ;)

Jag har nått kul att berätta! :)

Vi kollade på hus idag och det va bra! Inte ute på landet som vi tänkt från början men i änden av ett bostadsområde och ja det kändes bra helt enkelt. Tyvärr en ganska tråkig utsida, gul tegelvilla med gul trä på altan och farstu. Det mesta är orginal från 60 talet :D Förutom toan nere. Men tapeten i hallen uppe är riktigt uptodate, eller not! Ynka 103kvm men tänkte att det kan funka bra nu när vi inte är en så stor familj än. Så får vi köpa vår drömgård sen när vi hittar den och får råd. För vi kan inte vänta så länge på att flytta.
Så vi ska klura lite och höra oss för om priset. Bostadsområdet ligger på landet kan man säga. Nära till skola och förskola. Bor vi där kommer han gå i samma skola som jag gick i, stackars barn! :D

Nä, det kändes lite onödigt att vara anonym när jag redan outat mig här ;)

Men ska erkänna att det kändes lite märkligt att skriva tredje barnet!

Blir så trött på min vårdcentral, min läkare där sedan många år har slutat och nu finns det bara hyrläkare där. En skrev remissen till MR, och densamma "glömde" tala om att de sett en cysta. När jag ifrågasatte detta till sköterskan så ringde läkare nr 2 upp och gav min en tid till läkare nr3. Men den tiden var nästa vecka och då är vi inte hemma så jag fick en tid till läkare nr4. Idag ringde vc och läkaren hade sett att jag varit hos bm och frågade om det fortfarande var aktuellt med besöket hos honom, Han tyckte det räckte med telefontid och sen ev remiss till gyn. (vilket min bm tyckte jag skulle ha)
Försökte förklara att jag redan haft en telefontid med läkare, kan de inte bara skicka remissen? Nä, för det var ju en ANNAN läkare jag pratat med :cool:
Så nu ska jag har en telefontid med en läkare som pratar skitdålig svenska (pratade med honom när A var sjuk förra veckan så jag vet) och sen skickar de kanske remiss...
Funderar på att ringa gyn själv imorgon!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 132
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 189
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025