Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Nej vad roligt :banana: :banana: Håller tummarna hårt!!
Vi resonerade också så, att vi kan inte bo kvar i lägenheten mycket längre och hoppas på att "vår" gård dyker upp, därför började ju vi också och titta på hus inne i byn och i villakvarter. Nu hittade vi ju ett ställe på landet ändå av en slump, men det är ju inte direkt vår drömgård, det får komma senare, precis som för er del.
Håll oss uppdaterade!

Det ska jag absolut göra! Om någon vill tjuvkika på huset så ligger det på hemnet på sid. 2 om man söker på min hemort. :D Ser inte mkt ut för världen just nu men jag tror att det skulle kunna bli riktigt mysigt!

Tack för tipsen, även från EmelieR!
Det konstiga är att från marken funkar det hyfsat bra och i skogen funkar det bra, men ridandes i ridhuset inte alls. Eller nej, det är inte konstigt eftersom matte är så nervös. Hon har tränat en hel del från marken och det funkar väl rätt bra, men hon är liksom ingen ledare, allt blir lite småmesigt, veligt och mycket på en gång.

Vi longerade idag, det fanns inga inspänningstyglar så det fick bli en gummisnodd och som misstänkt for hon iväg som ett jehu ganska omgående, men hon springer åtminstone bara, sprattlar inte och har sig. Jag höll som tur var i linan, Matte blev nervös bara av att titta på. Jag väntade ut henne och tillslut bröt hon av, föll i galopp snart igen och höll på så en liten stund, men efter ett tag lugnade hon ner sig och lyssnade helt ok på mina kommandon.

När matte sen skulle longera fick hon nästan panik när hästen började galoppera av hennes lite "för mycket" frammaning så jag fick som hålla i armen på henne för att hon inte skulle dra eller skaka i linan när hästen pös iväg utan bara vänta ut henne. Hon måste verkligen träna på att inte göra för mycket för fort utan vänta på att hästen ska hinna uppfatta vad hon vill först. Det gick helt ok tillslut, men jag tror att vi får befästa longeringen med kommandona innan hon hoppar upp någonting. Jag föreslog att hon kanske skulle rida ut och prova en longering själv tills jag kan komma nästa vecka igen. Hon själv tyckte att det kändes jättebra, men inser att hon måste jobba mycket med sig själv, men trodde att det kunde vara en bra väg att gå.

Btw så finns en drömgård till försäljning nu med men den kostar 3,5 milj och det har vi inte riktigt råd med idag tyvärr men det huset är :love: :love: :love:! Det ligger bland dom första på samma sökning som jag nämnde tidigare! ;)

Haha!

Armani: ja, jeppe är nästan två meter, konstigt nog ser han inte övergiven ut. Kan bero på sindars, hrrm, nätta :angel: figur... :D

Oregano: var inte klänningen roligare? Jag använder aldrig smycken annars och är verkligen inte intresserad. :o jag har antingen bort smycken eller tar sönder dem, så jag har svårt att få något intresse då jag bara blir så ledsen när det händer. Tror jag är otursförföljd när det gäller smycken...

*kl*
Var precis ute med hundarna, uggs och tshirt. Ibland är det skönt att ha långt till grannarna. Längtar lite till varmare temperatur nu, för det var riktigt kyligt ute, brr. Ska släpa min snarkande sambo från soffan till sängen nu och krypa ned bredvid. Mys.

Btw så finns en drömgård till försäljning nu med men den kostar 3,5 milj och det har vi inte riktigt råd med idag tyvärr men det huset är :love: :love: :love:! Det ligger bland dom första på samma sökning som jag nämnde tidigare! ;)

Det skulle nog kunna bli fint kanske (kakelugnen var ju underbar!) men vilken hiskelig inredning! Och att säljarna inte plockat undan mer inför fotograferingen, har sällan sett så mycket pryttlar och smågrejor och möbler på mäklarfoton, det gör ju att rummen ser mycket mindre ut än de egentligen är. Och sen skulle ju en annan vilja ha åtminstone några blommor runt huset, ser lite tråkigt ut med bara gräsmatta.

Ligger den vackert?

Jo det ligger ganska fint! Har inte varit och kollat exakt hur det ligger! Men är skitdryg väg dit! Bucklig å krokig asfaltsväg bilen studsar fram nästan.
Jag älskade hela huset gillar sån inredning till viss del! Visst det va lite mkt plotter!

Den där 3,5 miljoners gården = :love::love: Svimmade nog lite tror jag!
Nästan så jag funderar på att göra mig till Hedemorabo ;)

Och det huset ni kikar på har nog med potential. Gillade den knallröda tapeten på ena toan :)

Kan nån av er som har lite mer brains än jag länka kanske..jag hittar inga av dem..hjärnsläpp idag tror jag:crazy:

Sitter på iponen så blir så trassligt men sök på dalarna och min hemort!

Hittade "ert" hus men hittar inte nån gård för 3,5 milj:confused::confused:

Jag tyckte huset var rätt sött utifrån med faktiskt, såg ut att ligga fint:)
Inne hade jag personligen velat göra om allt nästan, men potential är där, sött på nåt vis!

Vi har haft samma funderingar, har ju alltid velat komma ut på gård. Sen 2 år sen köpte vi ju detta huset. Vi har rustat upp det, och sen får vi se vart vi hamnar..Nu vet jag inte längre om det blir gård..faktiskt. Är inte sugen att flytta längre ifrån "civilisationen" än vi har nu, eftersom jag märkt att det blir väldigt ensamt, och att alltid behöva sätta sig i bilen..lite trött på det,

Just nu funderade jag nästan på hur dte skulle vara att flytta in till malmö igen:eek: trist att det är så otryggt bara..
Men jag saknar att bara kunna gå en sväng och gå och handla, sitta på cafee eller bara få träffa folk genom att gå, inte köra...

Så vi får se var vi hamnar:)

Har du glömt kryssat i gård på bostadstyp?

Jo visst lär man göra om men tror att det kan bli gulligt!

Den gården var helt okej. Men den andra gården prästhyttan eller vad den hette för 3,5 milj, var helt underbar :love:

Tom sambon vart förtjust, men ingen av oss vill bo i Hedemora eller har dom pengarna ;)

Men de var precis så som vi vill ha de, gammalt men ändå nytt. Badrummet var juh coolt, med 2 badkar :D

Skulle mån hitta en sån liten gård här får mån väl räkna med de dubbla priset :(

Nä, jag har testat alla olika alternativ..kommer inte upp nån gård som ligger på så mkt som 3,5 milj..skitskumt:confused:

Här som är så trevligt! ;)
Ja det va riktigt häftigt med två badkar!

Om man ändå vore miljonär...

Mobilsurfar så snabbscrollade mig genom bilderna, vad roligt att ni hittat något av intresse! Tyckte det såg ut att finnas många mysiga hus i Hedemora :) Och till mycket humanare priser än Umeå!

OMG ge mej den gården..Helt underbar!!!!

Här hade en sån gård gått av på bra mkt mer än 3,5 milj kan jag ju säga..

Så in i helsike snyggt, alltihop!:love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar