Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Fast finns inte så mkt igt det mesta ligger i långshyttan eller vikmanshyttan å dit vägrar jag flytta! Dock är dom flesta husen här orenoverade från 60 till 70 tal :/ man lär hitta ett som är fräscht bara! Sen finns det några sånna där guldklimpar men dom har man inte råd med iaf. Inte nu iaf.

*kl*

god morgon allihopa! Sitter här och kan inte somna om, var tvungen att springa och kissa och nu sitter jag här med ont i magen.
Nu behöver jag tips på STOR bra bil ;) Om allt går vägen så måste det vara en där vi får in två bakåtvända stolar plus en 11-åring. Plus en syskonvagn. Och gärna hunden med...och gärna fyrhjulsdriven
Äh, lika bra att skaffa en buss kanske?

Blev spådd igår att jag väntar en pojke, men det var inte tvillingar iaf :D

Vad har ni tänkt för prisklass på bilen?

Här vaknade prinsessan tidigt till pappas alarm, så vi fick en lite tidigare morgon än planerat, gäsp.

var inte klänningen roligare? Jag använder aldrig smycken annars och är verkligen inte intresserad. :o jag har antingen bort smycken eller tar sönder dem, så jag har svårt att få något intresse då jag bara blir så ledsen när det händer. Tror jag är otursförföljd när det gäller smycken...

Klänningen var också kul såklart, men ringen kändes mer viktig, den ska jag ju förhoppningsvis bära varje dag resten av livet. Men jag hade ju redan bestämt vigselring när vi förlovade oss två år tidigare, så de skulle passa ihop. Sen när jag väl skulle köpa den så blev jag ändå så himla tveksam, kan man ha 12 mm ring på fingret liksom!? Valde mellan en 3 och en 6 mm, men är jätteglad att jag följde ursprungsplanen. Man får helt enkelt dra av ringarna och torka under när man blivit blöt om händerna.

Jag är inte heller intresserad av smycken. Har två Attling-halsband som jag använder och så dom här ringarna, det är allt. Du kommer nog att vara så rädd om din fina ring att du nog inte behöver vara orolig för att det ska hända den något! :laugh:

När jag och alla mina syskon bodde hemma hade vi Vw-buss. Mamma och pappa har det fortfarande. Dom är stört härliga att köra och åka sen ryms det mkt. Dock är den långa modellen aningen klumpig i stan men det finns ju kort också. Multivan är nog lite smidigare för barnfamiljer än tex Caravelle då jag har för mig att Multivanen har dörrar på båda sidor. Bakersta sätena går ju att lyfta ut så får man ett giganiskt bagageutrymme!

Kostar dock lite slant men är helt beroende på hur ny man vill ha!

Annars VW Sharan (stavning?!) eller Seat Alhambra (likadana bilar fast olika märken) Ford har också någon motsvarighet.

Jag tyckte brudklänningen var roligast. Vigselringen hade jag sett i en tidning och sagt att den vill jag ha :D sen var vi och provade lite ringar men jag hade redan bestämt mig.

aneka: Tyckte huset såg mysigt ut :) kan nog tycka det är roligare att få köpa ett renoveringsobjekt ochs sätta egen prägel på huset än köpa någon annans.

Vi har målat båda hallarna och köket med billiga färger från ica maxi för att bli av med de fula tapeterna som var. Nu renoverar vi sakta sakta rum för rum. Senast var tv-rum - matsal som bev tapetserat, nya golv (laminat på de förstörda furugolven) och målat taken nov 2009. Nu håller vi på med Isabellas blivande rum och i sommar blir det köket :)

Vilket mysigt hus! Men det gör väl inte så mkt om det behöver fixas lite?! Tapeten i hallen på ovanvåningen var ju riktigt najs ;) och den i sovrum 3. Men den på toan var ju faktiskt rätt frän!

Åh jag vill varna för ww sharan hemska bil! Oki skön att köra men jag har träffat på två st och båda pajjade hela tiden! Den ena va jobb bilen(fast det va en familebil eftersom jag jobbade i en familj) å den andra va en jobbkamrats bil! Alltid va det nått men oftast va det nått fel i moton. Visst alla bilar är olika men nää jag skulle inte köpa en sån! Fast den är ju stor och lätt att lyfta i och ur sätena!

Ja men det är ju så med hus, evighetsprojekt! Ja jag tycker också att det är roligt att få göra på sitt sätt! Det mesta går ju att fixa med vit färg tills man har råd och vet hur man vill ha det. För väggarna va hela iaf!

Dessa matbekymmer! Jag blir tokig!
Hon äter ju inte. Senaste veckorna har vi fått i henne bröstmjölk, välling och runda frukter som hon kan äta själv. Av typen äpple, nektariner och plommon.

Vi försöker med äta själv mat korv, pasta, omelett m m. Vi försöker med äta i nappflaska mat som soppor. Vi försöker med mata mat som burkmat, hemmalagad mat, fruktpuréer m m.

Hon får äta sittande, stående, gående, liggande. Från egen tallrik, från våra tallrikar, från golvet (allt annat som ligger på golvet går ju in i munnen så det var värt försöket). Vi har stått och hurrat, lekt bi, lovat bort flertalet ponnies, och gråtit.

Effekten blir att jag inte får sova någonting på nätterna. Hon är ju så hungrig så hon vill amma hela tiden. O nu känner jag att sömnlösheten helt klart går ut över min ork, koncentrationsförmåga och ffa mitt humör. Just mitt humör skulle för tillfället göra Grinchen grön av avund.

Känns som om jag bara skrivit gnällinlägg senaste tiden.

Man går aldrig sysslolös iaf :) jag är glad att vi har väntat 4 år med köket. Har vänner som blåste ur hela bottenvåningen i sitt nyköpta hus innan de flyttade in och de har saker de önskade de gjort annorlunda nu när de har boat in sig. Sedan tiden, de har tröttnat på att fixa och dona och pinar sig med det medan vi gör det långsamt och tycker fortfarande det är roligt :laugh: Fast det sista kan ju vara hur man är som personer också :idea:

Fast köket ska jag försöka få till att vi kan kan fixa med det samma om det blir det huset. Men jag har haft ett hus förut och har klurat på hur jag vill ha ett kök i många år så jag har en punktlista redan så jag tror att köket skulle kunna bli riktigt bra.

Gud vad jag längtar efter att renovera! (påmin mig om det när jag svär över att det aldrig blir klart sen ;) )

*kl*
Hur är det här MÅSTE man lämna hatthyllan när man flyttar? Eller kan man berätta vid ev visning att den inte medföljer lghen? Eller måste den sitta kvar ändå?

Köket har jag tjatat om i 4 år men med facit i hand så är jag glad, mycket har ju varit en ekonomisk fråga också eftersom vi byggde stall men nu är det äntligen dags :banana: eller ja, några månader är det ju kvar.

Fast att man har haft hus förut säger väl egentligen inte så mycket? ;) räcker gott med lägenhet och föräldrarhem för att veta hur man vill ha det men det hus man flyttar till har kanske inte alla förutsättningar som man vill ha det. Jag har t.ex. alltid velat ha köksö men det går inte med planlösningen.
Fast jag tror inte mina vänner tänkte så mycket, de bara gjorde efter vad som var snyggt just då men kanske inte så praktiskt. De har missat de där detaljerna som nog finns med på din lista :)

Hatthyllan får man säga till om och ersätta med en annan tror jag att det är.

Ja den där Präst-något-gården :love::love::love:
Helt plötsligt kändes inte mitt hus så fint längre :mad: ;)

Håller med, gör köket innan ni flyttar om ni kan. Det är inte så kul att diska i badrummet och inte kunna laga mat ordentligt. Vårat är ju inte klart men vi gjorde klart så det var fullt funktionellt innan vi flyttade in. Nu ska vi bara göra klart sittbänken och så kommer målarna och målar tak och väggar och så ska vi behandla golvet och sätta ihop köksön. Och PIFFA!!! Längtar.

Fast finns inte så mkt igt det mesta ligger i långshyttan eller vikmanshyttan å dit vägrar jag flytta! Dock är dom flesta husen här orenoverade från 60 till 70 tal :/ man lär hitta ett som är fräscht bara! Sen finns det några sånna där guldklimpar men dom har man inte råd med iaf. Inte nu iaf.

Nä så kan det ju vara när man tittar på hus i en annan kommun, man har ingen aning om Långshyttan är ett poppis område ;)

Det där med orenoverat kan väl vara lite "både och". Vårt hus :love: är från 1879 men totalrenoverat i början av 1990-talet då de även timrade ner huset och gjöt betongplatta. Så huset är rent förvånansvärt rakt! Sen har hall, kök och badrum renoverats under 00-talet. Med andra ord har vi bara (i mina ögon) såndär rolig renovering i stil med tapeter (överallt 90-talstapeter i grälla färger eller strukturer och bårder överallt!), måla (furu, furu, furu) osv :banana: Skulle personligen inte vilja bo i ett "riktigt" renoveringsobjekt med småbarn.

Nää fast jag "renoverade" det köket med. Bytte inte stommen och luckor men målade allt + tapeter,golv, tak och revbort lite överskåp. Så jag vet nu vad jag vad för färger jag vill ha i ett kök iaf och att jag vill ha en ny stomme :p Sambon har ju bytt köket här i lghen innan jag flyttade in och det har också hjälpt till att få ett hum om hur jag vill ha det! Först lär man ju tänka praktiskt och sen hur snyggt det ska vara! Man lär sig väll iofs av alla ställen hur man skulle vilja ha det..
usch va svamligt det blev..

Ja jag skulle också vilja ha en köksö! :love: Men det får inte plats i det huset heller, buhu!

Måste bara visa vad jag menar med furu furu furu..

Före, tak, golv och 3 väggar furu. Muchos bastukänsla:
dsc02329_73309443.jpg

Efter:
dsc02684_77210353.jpg

I <3 lasering. Det blir SÅ mycket ljusare!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben