Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag tyckte brudklänningen var roligast. Vigselringen hade jag sett i en tidning och sagt att den vill jag ha :D sen var vi och provade lite ringar men jag hade redan bestämt mig.

aneka: Tyckte huset såg mysigt ut :) kan nog tycka det är roligare att få köpa ett renoveringsobjekt ochs sätta egen prägel på huset än köpa någon annans.

Vi har målat båda hallarna och köket med billiga färger från ica maxi för att bli av med de fula tapeterna som var. Nu renoverar vi sakta sakta rum för rum. Senast var tv-rum - matsal som bev tapetserat, nya golv (laminat på de förstörda furugolven) och målat taken nov 2009. Nu håller vi på med Isabellas blivande rum och i sommar blir det köket :)

Hållert helt med dig där faktiskt. Tycker det är lite tråkigt med huset vi köper (även om det såklart är jätteskönt att bara flytta in i huset i och med litet barn och så nu), men det är inte riktigt försvarbart att göra om vårt hus; nyrenoverar badrum, gästtoalett och mycket fint Ballingslöv-kök.. Men lite furufest är där i tak och panel på väggar i trappan och runt fönster och sådär och det ska göras vid :banana: Och så är det ju stallet :D
Känns ändå lite konstigt för vi har alltid letat någon form av renoveringsobjekt, eller jag iaf. min sambo är inte den händige av oss ;)

Fast hare folk ändrat sig till att gilla dessa hiskelika vuxenbodys i grälla färger kan väll folk ändra sig om furun, men jag hoppas verkligen inte det!!!

Vad då, har bodys kommit tillbaka? :confused:

Haha, nä jag TROR inte heller att jag kommer ändra mig :D Den dagen, den sorgen i sådana fall. Min filosofi är att det viktiga är vad jag tycker är snyggt just nu, vore dumt att leva efter vad jag may or may not gilla i framtiden!

Jag har en köksoffa som garanterat är furu under sina gula yta. Den tänkte jag slipa upp och måla i vitt nu när köket blir renoverat (om jag inte har sån tur att vi köper ny köksmöbel) och min svärfar tycker det är vansinne att måla den vit. De har furu på väggar, tak och golv, tack o lov inte allt i samma rum ;)

hörru du du taskmört!! :devil::angel::p

Nä, vi måste ju verkligen slå till att gifta oss snart.. jag menar, varit tillsammans i 13 år, förlovade i 9 år, 2 barn och en stooooor gård ihop.. Hmm, om jag bara skulle kunna/vilja/orka/ha råd!!

*kl*
Är det bara jag som fortfarande har problem med buke? Jag svarar på inlägg, men det blir typ alltid error, så det försvinner när sidan laddas igen.. Jag blir galen! hihi :D äh, ni får se mig som en läsare istället

hahahaha, sorry! :D Ja vi har också pratat om det där med bröllop, om inte annat av "praktiska skäl" har ju inte skrivit några testamente eller något.. Vi har ju "bara" varit tillsammans i 8 år, ett barn och liten gård så vi kan ju vänta tills vi är på er nivå ;) Sambon är rädd för svensexan, det är nog egentligen det mycket bottnar i, hahaha, stackaren!

Inga problem med buke här inte, konstigt att det håller i sig för dig.

Alltså jag skulle inte ha emot något att flytta in i ett färdig renoverat hus men det känns ändå roligt att själv få välja kakel, köksluckor, tapeter, golv, duschhörna vs badkar eller både och :D

Alltså jag skulle inte ha emot något att flytta in i ett färdig renoverat hus men det känns ändå roligt att själv få välja kakel, köksluckor, tapeter, golv, duschhörna vs badkar eller både och :D

Precis! Har heller inget emot det, inte i nuläget iaf. Men du har rätt, det känns givetvis mer personligt att få välja sådana saker själv.
T.ex. har vi ett ek-kök (är det va?) och det känns inte riktigt okej att måla över ett sådant bara för att jag vill ha ett vitt kök.
Vitt kök får väl bli senare, detta kök borde ju vara omodernt om en sådär 15 år, och bor vi kvar så är ju barnen ganska stora och det kan vara värt att ha ett köksbyte då =)

Misstänkte att du skulle gilla det ;) Det borde ju finnas bra ridvägar där runt om ring..
Fast du har ju precis fått ett superduper snyggt kök så du får allt lov och vara nöjd! :D

Har skickat mess till gubben. Just nu är bästa tiden att måla förresten. Luften är som torrast inne nu och trät har krympt ihop. Målar man på sommaren finns risk för sprickor nästa vinter när trät krymper igen.

Äh, när ni har tröttnat så får ni väl byta köksluckor, lite billigare i alla fall om man kan köpa färdiga luckor och inte behöver måttbeställa.

Kom på en nackdel med prästhyttan huset och det är ju bara 2glas fönster, blir inte billigt att byta alla dom där fönstren :p å det va väll den enda nackdelen med det hela ;)

Urk och de där hemska Onepice. Ser ut som man ska på något jättevuxenbebisparty..... :crazy:

Jo det gör det ju fast dom ser hemskt mysiga och varma ut! Skulle jag kunna ha om jag bodde i ett svinkallt hus!

Har skickat mess till gubben. Just nu är bästa tiden att måla förresten. Luften är som torrast inne nu och trät har krympt ihop. Målar man på sommaren finns risk för sprickor nästa vinter när trät krymper igen.

Attnas! Och vi som inte får tillgång till huset förrän 1 juni.. Betyder det att jag bör vänta med att måla fönsterna till vintern och stå ut med de träfärgade?? Kanske har jag ändå fullt upp med att bygga stall och måla resten av furupanelen inne så kanske blir det lagom om ett år ändå..

Blir det inte sprickor ändå? Trodde det var rörelserna som skapade sprickorna inte om det var torrt eller fuktigt när man målade.

Jag har alltid problem med buke, just nu har jag en varning om att sidorna innehåller fel men annars får jag nästan alltid att webbsidan inte kan visas när jag svarar på inlägg så jag får backa och svara igen. Tar en massa tid :grin:

Fast det blir ju rörelse när trät sväller alt. krymper ihop sen när det blir torrare.

ja och därför ser jag inte skillnaden om man målar nu eller sen, det blir väl sprickor även när det sväller?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII