Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Oj, vad ni har skrivit under förmiddagen! :eek: Vi har varit på Maxi och handlat och nu ligger Vilgot i hallen och sover med bara öppnad overall. Han vaknade inte ens när jag bar in honom från bilen, inte så ofta det händer. Tror han har sovit i över en och en halv timme där på golvet nu.

Jag tycker förresten att det är jättepinsamt att stå och plocka lösgodis och att springa bland godishyllorna. :o Jag skäms verkligen, men jag måste ha mitt fredagsgodis. Oftast får maken köpa godis på fredagen, men jag kan ju inte skicka honom när jag själv är och handlar... :angel:

Vilgot har nog inte fattat det där med napparna än. Första natten sov han från 19:30 till 6:00 utan att säga ett pip! Det är första gången det händer och nappen (samma som han fick på kvällen) satt kvar i munnen när han vaknade på morgonen. Den här natten har varit jobbig. Har varit uppe flera gånger och gett honom nappen och vid 4-tiden fick han komma över till vår säng. Han sover ju som sagt när han gnäller, men det är lätt för mig att hitta napp iallafall när det finns 5 st i sängen! :idea:

Vad fint väder det är idag! Jag blir så lycklig då! :banana:

Jag tycker nog det är värre att gå in på en ren godisbutik med Isabella på höften. Nu har vi iofs inte varit där sedan hon var nån månad gammal men man känner sig som världens mest onyttiga människa och detta är vad jag ska lära mitt barn; ät godis i mängder :o

Hän lär sig nog med napparna, tog ganska lång tid för Bellan att lära sig men visst är det bra med ett gäng som man bara kan greppa :idea:

Den där 3,5 miljoners gården = :love::love: Svimmade nog lite tror jag!
Nästan så jag funderar på att göra mig till Hedemorabo ;)

Ok, nu måste ni förklara lite för en stadsråtta(;)), vad är det som gör den gården till ett drömboende?

Jag ser nog inte riktigt samma sak som er när jag tittar på den, så då blir jag såklart nyfiken på vad det är ni ser! :bump:

Systembolaget skulle inte heller kännas bra att gå in på med Vilgot...

Jag har det jättelugnt och skönt idag!! Den lilla buskatten är på operation idag och kommer hem med husse vid 17-tiden. Det var länge sen det var så här lugnt hemma! :D Tror faktiskt att storkissen njuter hon också.

Bolaget har jag faktiskt varit in på, har inte ens behövt visa leg trots att jag är under 25 :D annars har jag fått visa leg även fast jag bara packar ;)

Det va ett fint och välvårdat hus! Husen på landet brukar inte vara sådär moderna och gott skick! Dom brukar snarare vara mer slitna än svinstian. Sen älskar jag hela stilen moderna badrum ihop med resten av husets underbara golv och tak och sen va det lite Per Moberg kök!

Jag har inga problem att handla varken godis eller alkohol :D
Fast nu har jag inte ätit godis på flera veckor och saknar det inte alls! Känner inte för att köpa något heller. Vilket är skönt. Måste leta reda på vågen så jag vet vad som händer... Känner ju på kläderna men vill ha det svart på vitt.

Min våg ljuger, känner mig smalare men den visar på ingen förändring :mad: Verkar bara omfördela eller så har jag vant mig. Jag äter ganska sparsamt med godis faktiskt, har gjort det sedan halva graviditeten och efter det så är jag inte särskilt sugen på godis. Min man är kaka och godismonster däremot.

Bolagsbesöken är få, har nog totalt druckit 1 glas vin sedan aug. -09 men fått i mig 4 glas Asti :D fast de glasen är ju inte så stora.

Tittade på prästgården ni pratade om, och det huset var verkligen jättefint. Men återigen tusen pryttlar och väggord och kuddar och ljus och små tavlor och jagvetinteallt. Vill man ha det så?

Jag har aldrig tänkt på det förut, men jämför med hur en stockholmsk bostadsannons ser ut:

Modern lägenhet
Gammal lägenhet

Självklart har man fler saker framme när man bor där, men inför fotografering och visning tar man bort mycket, så att det blir såhär.

Hur ser de här lägenheterna ut i era ögon? Skulle de kvala in som "drömboenden"?

Ja men titta, det var en liknande modell! Kan lova att det inte var roligt att måla "pinnarna" i ryggstödet, bläääh vilken tid det tog!

Till EmelieR också: Den är klädd i något fuskskinnsmaterial, köpt på en butik i Piteå som heter Jowa, mycket lätt att torka av! Provade ha den såhär också:

dsc02951_80426017.jpg

..men efter att Änglahunden legat där när hon fällde päls som bäst? värst? så var det bara att riva lös den klädseln. Man får tänka praktiskt när man har barn och djur!

(Ja visst livar lite bilder upp en tråd!)

Det va ett fint och välvårdat hus! Husen på landet brukar inte vara sådär moderna och gott skick! Dom brukar snarare vara mer slitna än svinstian. Sen älskar jag hela stilen moderna badrum ihop med resten av husets underbara golv och tak och sen va det lite Per Moberg kök!

Men vi kanske menar olika hus? Jag menade Dalsveden 1, ett gult trähus? Inte prästgården. Dalsveden 1 har plastmattor och gulnade, lackade furugolv, det var nog inte det du tänkte på?

Beror väl helt enkelt på vilken inredningsstil man gillar :) Lägenheterna du visade var jättefina och jag hittar en hel del inspiration där, men en gård på landet är min grej.

Nu snabbkollade jag bara via mobilen på gården som talas om här i tråden men jo, jag tyckte det såg fint ut. Kanske lite väl over the top med saker för min smak, jag vill ha ett mellanting :) Fast har inte svårt att "tänka bort" säljarens saker och fundera på hur det skulle se ut om jag bodde där!

Edit: pratar om Prästgården alltså :)

Edit IGEN: Prästhyttan hette det kanske, måste gå in och kika en gång till :D

Senast ändrad:

Jag gillade den äldre lägenheten men jag kan inte sätta fingret på vad jag inte gillade med den moderna. Skulle kunna tänka mig att bo i den äldre lägenheten och skulle antagligen kvala in som drömboende bland lägenheter.

Fast prästgården var inte mitt drömboende men skulle kunna kopiera många detaljer därifrån.

Var det lätt att klä den med det? Jag har ju en katt som gillar att ligga och håra på allt som går, är riktigt less på det.

Hmmm- man kanske skulle hem o stjäla kökssoffan syrran har... Den används ju inte ändå.... Jag vet iofs inte var jag ska ställa den...

Mabuse- underbara lägenheter båda två- önskar att jag hade samma ordning som det var på dessa bilderna... Jag vet verkligen inte var jag ska stoppa undan möget. Snart får jag ett bryt och slänger ut allt ;)
Brukar känna så inför varje vår iofs. Och nu har man ju VERKLIGEN varit hemma denna vintern...
Längtar nog ut...

Svårt att jämföra en stor herrgård med en lägenhet i stockholm. Då vill man 2 olika saker... Dessutom verkar man kunna punga in hur mycket pengar som helst i en lägenhet i S och få pengarna tillbaka. Utanför ullared känns det inte lika häftigt kanske...
Nu vet jag inte alls vad huspriserna går för i ullared men det är ju ett ställe många känner till...

JAg gillar det rejäla med en herrgård. Gammalt men ändå renoverat... Fast min dröm är nog att renovera upp ett av grevens slott här i närheten o göra hotell av. Fyyy va kul det hade varit.... Drömvinsten- har du lust att komma till mig nån dag??? Jag har en idé...

Beror väl helt enkelt på vilken inredningsstil man gillar :) Lägenheterna du visade var jättefina och jag hittar en hel del inspiration där, men en gård på landet är min grej.

Nu snabbkollade jag bara via mobilen på gården som talas om här i tråden men jo, jag tyckte det såg fint ut. Kanske lite väl over the top med saker för min smak, jag vill ha ett mellanting :) Fast har inte svårt att "tänka bort" säljarens saker och fundera på hur det skulle se ut om jag bodde där!

Edit: pratar om Prästgården alltså :)

Självklart är det inte svårt att tänka sig hur man själv skulle inreda - det jag reagerade på var hur mäklarfotona ser ut. Jämför med stockholmsobjekten så ser du hur otroligt mycket fler saker som står kvar i bostaden i prästgården, jämfört med stockholmsannonserna. Jag tror inte bara det rör sig om smak, för alla stockholmsannonser ser ut så där, med väldigt få saker och mycket ljus. När man fotar för visning så gör man det en så solig dag man kan hitta, sen öppnar man dörrar och drar ifrån gardiner för att få in så mycket ljus man kan, plus tänder alla lampor.

Jämför med hedemora-objekten, där samtliga har en massa småsaker kvar framme. Är man van vid stockholmsannonserna så ser det trångt och plåttrigt ut, även fast bostäderna i sig egentligen är mycket större.

Vad jag tycker om din kökssoffa!!

Kl
Någon som vet hur lång en pall är? Alltså en sådan pall som en pall spån står på när man får hem den, vet ni vad jag menar? Gärna hur bred den är också :)

Om du kan ta av plattan är det jättelätt. Klipp fuskskinnet i lagom bit. fäst ena sidan med häftpistol. Dra till när du sätter motsatta sidan. Slå in som paket på kortsidan och dra till och skjut vidare...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar