Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Mabuse- underbara lägenheter båda två- önskar att jag hade samma ordning som det var på dessa bilderna... Jag vet verkligen inte var jag ska stoppa undan möget. Snart får jag ett bryt och slänger ut allt ;)

Fast grejen är ju att ingen bor sådär. Utan det är så man gör när man ska sälja den och fota för försäljning, då bär man ut möbler och krukväxter och prydnadssaker och husdjur och vad man nu har. Likadant när det är visning, ut med allt. För det är så man förväntar sig att det ska se ut när man tittar på lägenheter.

Svårt att jämföra en stor herrgård med en lägenhet i stockholm. Då vill man 2 olika saker... Dessutom verkar man kunna punga in hur mycket pengar som helst i en lägenhet i S och få pengarna tillbaka.

Självklart är det olika saker, jag tänkte mest på mängden prylar i inredningen på de olika orterna. Relativt sett så är ju prästgården lika exklusiv i Hedemora, som de här lägenheterna är i Stockholm. Bägge är "drömobjekt", som ligger bortom vad de allra flesta skulle ha råd med, på respektive ort. Och då är det lite intressant tycker jag att det ena är fullt med saker, och det andra inte.

Hur man gör vet jag, har klätt om soffan en gång redan med en gammal köksgardin, tänkte faktiskt på materialet ;)

Okej, då kanske jag förstår hur du menar. Tolkade ditt "vill man ha det så?" som en fråga om personlig smak och inte en fråga om hur man vill ha sin annons fotad och formad :)

Ja, Hedemorahuset känns nog mer som "hemma-hos-reportage" än de mäklarannonser man är van vid. Plus att bilderna lämnar en hel del att önska i fråga om kvalitet (dålig skärpa, vitbalans etc). Funderar på om säljaren själv ligger bakom fotografierna? Hinner tyvärr inte fundera mer just nu för nu kommer mina föräldralediga kompisar + bäbisar så jag ska slita mig från Buke ;)

HEhe! Jag förstod det sen... men men...
JAg blev i vilket fall sjukt sugen på att fixa nu :)

hehe ja men det var snällt att du berättade ändå ;)
Min soffa är ju som sagt gul, ska slipa den så fort man kan stå ute med maskin och slipa. Så i april/maj kanske jag kan dra igång projektet med min soffa ska bli roligt faktiskt :)

Ja, Hedemorahuset känns nog mer som "hemma-hos-reportage" än de mäklarannonser man är van vid. Plus att bilderna lämnar en hel del att önska i fråga om kvalitet (dålig skärpa, vitbalans etc). Funderar på om säljaren själv ligger bakom fotografierna? Hinner tyvärr inte fundera mer just nu för nu kommer mina föräldralediga kompisar + bäbisar så jag ska slita mig från Buke ;)

Precis så kände jag med.. Det var lite suddiga foton minsann :)

Jag har alltid problem med buke, just nu har jag en varning om att sidorna innehåller fel men annars får jag nästan alltid att webbsidan inte kan visas när jag svarar på inlägg så jag får backa och svara igen. Tar en massa tid :grin:

jamen, det är ju precis så som jag har.. känn så jobbigt ibland. Skiter ofta i att försöka svara i stället.. På nått skumt sätt så funkar det bättre när jag citerar meddelandet i stället för att bara snabbsvara.

kl

Måste dra ner stämningen lite :(

Min valack har varit skadad mer eller mindre i 2 år. Vetrienären säger att han kommer bli bra igen och kunna tävla. MEN Han har behandlats i rygg, framkota och bakknä. De har hittat förslitningar i rygg och knä. Efter behandlingen som han fick förra hösten (-09) så skulle jag sätta igång honom med lösgalopp då han bara kickar under ryttare. Han blev haltfri med under ryttare var han fortfarande inte helt fräsch.
Eftersom jag var gravid undertiden som han lösgalopperades så blev det inget av med det när jag blev sjuk och åkte in. så från ca mars till juni stod han i princip. Gick på bete och jag tog någon promenad ifall jag orkade. Sen har han fått gå med som handhäst och skrittats hela hösten och vintern. Travat lite grann. När jag galopperat på den jag ridit har han bara ökat travsteget, han har inte velat gå över till galopp fasten han är "fri". Han galopperar i hagen i alla fall.

Han har blivit riden på ca 2-3 dagar i veckan(handhäst ca 3 dagar), oftast skritt men ibland har jag lyckats trava lite grann utan att han kickar, sparkar bakut, springer på tvären eller liknade. Men senaste veckan kan jag inte ens börja trava förrens han blir helt knäpp. Sprang med han för grannen och han är halt igen...

Han har blivit svår att sko höger fram, vil verkligen inte ge efter och krångar med den. HF är behandad förrut. De säger att hältan fram är sekundär då hans probem sitter i rygg/bakknä. Han har börjat knäa igen när jag kommer med sadeln (eller täcke), vilket nästan var borta när han lösgalopperade. (= mer ryggmuskler)

Han är röntgad i ryggen, de har scintat honom. Jag har haft ut equiterapeft. Jag har åkt till alternativmedicinare (örter mm) Vad mer kan jag göra? Är det värt att fortsätta? Hästen är 15 år och gått ett par tuffa säsonger på distansbanor. Är det dax att tacka för fin tid tillsammans och inse att det är dax eller ska man fortsätta och kämpa???

Han har senare tiden bivit grinigare i hagen när de får hö, han går med en häst till *(min andra) och han har alltid varit den som vandrat utanför och väntat in en ledig tuss. Nu surar han mot henns så hon knappt får något.

Jag har säkert glömt skriva hälften av allt, men just nu känns det som om det är dax att inse att vill jag ha en tävlingshäst så är inte han den som kommer komma ut på banan igen.

Det är jobbigt, veterinärerna säger att han kommer bli bra, bara mera tid, men nu har det gått två år och han är snarare sämre än innan. visst, jag har varit begränsad i tid då jag varit sjuk och vi har fått S. Men en frisk häst skulle klarat det.

Jag vet innerst inne svaret, men hjärtat säger en annan sak. Han kommer aldrig trivas som promenadhäst/haghäst då han älskar att arbeta.

Jag skriver detta i "våran" tråd då jag inte orkar med alla duktiga förståsigpåare där ute.

Stallägaren tycker att jag ska ringa kliniken på måndag för att få honom utdömd, klarar han inte av det lilla jag krävt hittills så kommer han inte klara sig tillbaka till tävlingsnivå igen.
Är det värt att börja om med behandlingar och utredningar för att kanske komma till samma slutsats om ett år igen? Eller kan han bli bra som vererinären säger??? Eller säger de bara så för att hålla glöden uppe?

Sorry för långt inlägg, kände att jag behöver skriva av mig lite.

Kanske 120*60 ifall det är en EU-pall? (har för mig det, men kan ha tokfel...)

Såg att du fått ett riktigt svar:) Glöm mina siffror!

80 bred? hmmm nu blev jag osäker...

Stämde jätebra med 80 bred :) Jag gick ut o mätte...
Så 120*80 som Michellan skrev :)

Senast ändrad:

Usch, stackars dig! Vad säger veterinärerna om att han snarast blivit sämre efter två års konvalescens? När tror de han ska bli bra i så fall?

För det låter ju onekligen som att han har rätt rejält ont, gissar att det är en arab, och då verkar det ju inte friskt att hästen inte vill galoppera?

jag blir också så glad över att solen skiner! Allt känns så mycket lättare då :bump:

Han är röntgad i ryggen, de har scintat honom. Jag har haft ut equiterapeft. Jag har åkt till alternativmedicinare (örter mm) Vad mer kan jag göra? Är det värt att fortsätta? Hästen är 15 år och gått ett par tuffa säsonger på distansbanor. Är det dax att tacka för fin tid tillsammans och inse att det är dax eller ska man fortsätta och kämpa???

Usch vad trist det låter med alltihop. Min reflektion är att du borde tacka honom för den tid ni fått tillsammans och sedan låta honom somna in. Han verkar inte må bra av sitt problem (sina problem). Och är han inte ens glad och lycklig i hagen så tycker jag inte att man skall fortsätta. :cry:

Usch, stackars dig! Vad säger veterinärerna om att han snarast blivit sämre efter två års konvalescens? När tror de han ska bli bra i så fall?

För det låter ju onekligen som att han har rätt rejält ont, gissar att det är en arab, och då verkar det ju inte friskt att hästen inte vill galoppera?

Jag har inte varit inne sen slutet av maj förra året och då var han ok. Då hade han blivit bättre. Utan ryttare i alla fall.
Sen tappade han alla muskler i somras då jag inte hade tid och ork till någon typ av hästaktivitet. Han fick gå på bete och sen har han skrittats, mest som handhäst. Jag har byggt upp ryggmusklerna på honom under hela vintern. Den stora förändringen skedde för ett par veckor sedan. Då tog de bort ett sto som surade enormt som gick i deras hage, så då var han "som vanligt" i hagen.

Jag undrar oxå när de anser att han ska bli bra. Då jag var inne förrut så sa de att räkna med ett år ca, men då ingick inte direkt sommarvila som det blev eftersom jag var dålig. Men då menare de ett år tills han kunde stå på tävlingsbanan igen.

Ja det är en arab. Det var så jag upptäckte problemet från början, att han blev svår i galoppen och bråkade då. Han har alltid varit en svår häst att galoppera på men inte SÅ svår...

JAg trodde att de var 60 för att man skulle kunna lasta dom på vilket håll som. Tänk tegelsten ;)
SAmtidgt är inte 60cm brett... Så gott om plats är det inte runt den i en dörröppning...

Ok, nu måste ni förklara lite för en stadsråtta(;)), vad är det som gör den gården till ett drömboende?

Jag ser nog inte riktigt samma sak som er när jag tittar på den, så då blir jag såklart nyfiken på vad det är ni ser! :bump:

Den där Prästhyttan gården är bara helt fantastisk!
Min typ av kök och badrum. Gammaldags men ändå nytt. Tittar ju bortanför inredningen, då det kanske va lite för puttinutt med väggord och grejer.
Och framför allt storleken. När jag "bara" bor på 140 kvm så blir jag lite sotis på 225 kvm.
Och alla uthusen med stall och allt. Här hemma är det bara kreaturslagårn som är relativt ny, de andra uthusen är ruckel som behöver rustas upp.

Så i mina ögon är den gåren perfekt!

*kl*
Och till den som hade idén om kollektiv. Låter finfint:D
Vi kan ju ha ett föräldracooperativ som dagis med ;)

Dalsveden 1 har jag inte ens tittat på! Jag och vi menar prästhyttan huset! Då förstår jag att du tycker att vi är konstiga. ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII