Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Men jag tror att hon har förstått att du inte menade så :)
Sen är det naturligtvis inte kul och ha problem med sin häst ändå...

32123337.jpg
Så här blev tårtan. Syrran gillar Ior. Tyvärr trodde jag inte att fondanten skulle räcka så jag hade inte vit kvar att färga till Iors andra färger... Och jag har inte tagit tid på mig. Ebba var redan på väg ut i bilen för att vi skulle åka när jag la på locket ;)
Fondanten är kul att leka med- verkligen. Smorde kokosfett på händerna och bänkskivan. Blev ännu enklare att jobba med då än med florsocker...

Senast ändrad:

Ohhh! Kan man fråga dig golvfrågor eller jobbar du bara med reklamen?

1) I rummet som blivit ommålat är det lackad parkett. Det var ganska länge sedan det lackades så det är en hel del repor. Är det något vi borde/kan göra nu när rummet ändå är möbeltomt?
2) Vi ska byta ut golvet i köket. Ganska attraktivt är att slipa fram furugolvet som ligger under den fula korkmattan. Men det känns som om det blir lite väl känsligt. Vad kan vi ha för annat golv?

Hihi vilken fin! Hoppas den blev god också! Vad blev det för fyllning? Det är kul att greja med fondanten, ska köpa mig en sprits också så jag kan börja tillverka cupcakes.

Ja tänk ändå om djuren kunde prata.

Nu är inte jag Zazzarazz men om du vill prova golvet i köket så gör det- funkar det inte kan du ju lägga in ngt nytt sen :)
Vi köpte furugolv o la in i hallen- Det var skitdåligt. hundarna repade det på ett år typ... Ovanvåningen har vi gamla golv som är framtagna. Där märker jag inte alls av det.

Vilken fin!

Jag hade tänkt försöka mig på den där fondanten tills jag fyller år, verkar skoj :)

Emmah.S, Kaktusblomma & Cattan (har jag missat någon så skyller jag på att ni skrivit så himla mycket)

Jätte tack. Vi är lite kluvna. Jag vill få henne att sluta äta på natten så hon ska äta bättre på dagen. Och maken vill ge henne välling under natten för att hon (och vi) ska sova bättre. Medan jag tror att välling på natten bara kommer att förvärra våra bekymmer.

Sen så har vi fått lite olika råd. Dietisten sa sluta ge henne mat på natten så kommer hon äta bättre på dagen. Det är bara att stå ut med att hon kommet att gråta ett par nätter. Läkaren sa att hon äter på natten för att hon är hungrig. Bara ni får henne att äta bättre på dagen så kommer hon sluta äta på natten. Men undvik att vägra ett hungrigt barn mat.

Jag ska inte utge mig för att vara expert... Eftersom jag ju mest jobbar med MBS ;)

Men spontant tycker jag som emelieR ang köket. Testa att ta fram golvet under korken. Ni måste nog behandla det, men har också hört att original furugolv ska vara ganska slitstarka. Alternativet är ju att lägga in något annat. De flesta (i storstäder) väljer ju att lägga trägolv genomgående i sina boenden. De hårdaste trägslagen är ask och ek, vilket kan passa bra i köket, där det finns risk att tappa massa hårda grejer som ger märken... Vanligast är parkett och inte solida plank...

I det andra rummet kan det ju vara ide att slipa och lacka om eller olja in det. (Om det är omslipbart) Tror dock att det kan vara samma pris att göra det som att lägga nytt... Beroende på vad det är som ligger nu och vad ni vill ha...

*kl*
ursäkta att jag kommer och avbryter era inredningsproblem. Men fasen vad ni skrivit idag, när jag kommer hem från tyskland så har jag hur mycket som helst att läsa ikapp ju. Ni är säkert på tråd 13 då!!

Har nästan packat klart och fixat lite färdkost. Barnen sover och sambon gick med upp och lade sig nu. Jag är som vanligt lite speedad när vi ska någonstans och har svårt att komma till ro trots att jag egentligen är dödstrött. (Har varit uppe sedan kvart över fem)

Min mamma har nog fattat att jag är gravid, hon passade A en stund idag och jag mitt pucko tänkte ju inte på att broschyrerna från bm låg i skötväskan :crazy:
Hon har inte sagt något men jag vet att hon letade efter blöjorna och så nyfiken som hon är så missar hon inte någonting :cool:

Så om jag inte hinner skriva mera så hörs vi nästa helg. Ska försöka att komma ihåg kameran till hingstvisningen så jag kan visa lite fina pållar.

Ha det bra allihopa!

Smorde kokosfett på händerna och bänkskivan. Blev ännu enklare att jobba med då än med florsocker...

Mycket bra med tips ska göra tårta igen imorgon. Gjorde dumle-fluff-soppa idag :D
När jag knådade ihop första fondanten förra veckan hade jag matolja i händerna men inte när jag skulle knåda ut den. Smörjer även skålarna med matolja istället för cocosfettet :idea:

Äter hon välling eller ammar du henne innan hon ska sova för natten?! Och hur länge sover hon innan hon vaknar första gången?

Men du vad jobbigt med hunden.. Tror jag förstår vad din sambo vill göra. Klart ett hårt beslut och ett beslut som bara ni kan ta givetvis.
Det är ju inte okej att hon gör så, mina föräldrars rottweiler är mycket speciell och än så länge har det gått så himla bra med Milton! Men hade han så mycket som nafsat i luften efter Milton (nu pratar jag om hunden gör det utan någon större anledning givetvis, för självklart måste en hund få säga ifrån, inte bita, men få uttrycka att det inte är okej om ett barn gör något..) så hade han inte fått komma nära Milton igen. Antingen hade han fått somna in eller så hade han helt enkelt fått vara ute eller i ett annat rum när vi varit där.

Han har fått chanser i livet, vår Dusty. Oss har han aldrig bitit, men vi tog ju över honom.. Han har visst visat tendenser till att vara nosig och otrevlig mot oss, men det har vi snabbt plockat ifrån oss. Mig kan jag inte säga att han försökt speciellt mycket med och absolut inte över pappa, men över min mamma och framför allt min lillasyster (ger väl sig på den som är "närmst" i rang i flocken = lillasyster yngst och därmed strax över han i flocken).

Jaja nog om mitt svammel. Förstår att det är en grymt jobbig situation i vilket fall och fruktansvärt jobbigt att inte kunna lita på hunden i närheten av Ebba framför allt. Hur var det nu, är det första gången hon biter?

Maja går ju på medicin som gör henne vrålhungrig... Nästa vecka ska hon vara nere på den dos vi ska ge... Blir hon inte bättre är det ohållbart. Det inser jag med...
Idag har hon ätit 3ggr mer än vad hon brukar och kan ändå inte se oss gå ut i köket eller prassla med ett papper...

Men nä- ingen kökshantering med Ebba vaken på någon vecka nu. Och tyvärr är det inte första gången- men Ebba har hon alltid vaktat för, inte emot...

Hmmm- man kanske skulle hem o stjäla kökssoffan syrran har... Den används ju inte ändå.... Jag vet iofs inte var jag ska ställa den...

Mabuse- underbara lägenheter båda två- önskar att jag hade samma ordning som det var på dessa bilderna... Jag vet verkligen inte var jag ska stoppa undan möget. Snart får jag ett bryt och slänger ut allt ;)
Brukar känna så inför varje vår iofs. Och nu har man ju VERKLIGEN varit hemma denna vintern...
Längtar nog ut...

Svårt att jämföra en stor herrgård med en lägenhet i stockholm. Då vill man 2 olika saker... Dessutom verkar man kunna punga in hur mycket pengar som helst i en lägenhet i S och få pengarna tillbaka. Utanför ullared känns det inte lika häftigt kanske...
Nu vet jag inte alls vad huspriserna går för i ullared men det är ju ett ställe många känner till...

JAg gillar det rejäla med en herrgård. Gammalt men ändå renoverat... Fast min dröm är nog att renovera upp ett av grevens slott här i närheten o göra hotell av. Fyyy va kul det hade varit.... Drömvinsten- har du lust att komma till mig nån dag??? Jag har en idé...

Har en kompis som köpte hus 5 km från Gekås men det är ju fortfarande Ullared. Ett helt okej och fräscht hus, bara yt-renovering så att säga. Huset är på 210 kvm och de gav 350 tusen.

Vi bor 3 mil från Ullared i Varberg, vi sålde vår etta (45kvm) för en månad sen för 1,1 miljon. Lite skillnad. senaste åren har vbg blivit populärt, många från göteborg flyttar hit och pendlar till jobben istället. Tar drygt 40 min med tåg. Det har ökat priserna en del. Vår etta är hittills den dyraste som sålts i varberg. Vi är jätteglada, med tanke på att vi köpte den för 260, men det är helt sjuka priser. Här i lilla varberg liksom.

OJ vilken rejäl vinst ni gjorde på lägenheten!!
Där ligger vi i lä i lilla Hässleholm ;) Vi har än så länge (budgivningen är inte klar) gjort en vinst på 90 000 kr och det tycker vi är jättebra för vår tvåa :D

ja visst ja, det var den där medicinen. Ja men då tycker jag nog också att man får ge henne medicineringen ut och se var det leder. tycker synd om er, absolut ingen rolig situation i vilket fall...
Hoppas du inte tyckte på över mitt inlägg. Vet hur jobbigt det är med hund man inte kan lita på till hundra procent. Jag t.ex. håller ju alltid ett vakande öga på Dusty vid kalas och så vidare, även gentemot äldre släktingar. De är duktiga (hahaha.. :D) släktingarna och bryr sig inte så mycket om honom, vilket han uppskattar och gör detsamma mot dem, men det är alltid svårare med barn i närheten.
Gud vad jag svamlar och Dusty. Jag drar bara paralleller och sådär.. Tycker det är jättebra (även för mig med en "sådan hund" i närheten) att diskutera det och ventilera, hoppas det är okej =)

Känns bara som jag uttryckte mig så klumpigt och okänsligt mot Macken.

Nejdå du har inte uttryckt dig dumt. Jag är själv väldigt bra på att se när det är dax för andra att ta bort sina djur, men själv går jag och förnekar...

Jag vet att han är lite på lånad tid. Att de gjorde den stora utredningen på ultuna var för att jag ville kämpa med honom. Men hade jag inte orkat då så hade han nog blivit utdömd då...
Han har haft senskador bägge fram och lite annat oxå, men det ska vara utläkt. Men de stora probemet är att han blir knäpp med ryttare. Detta har varit sen jag köpte honom men då var han aldrig halt.

Att jag dessutom kom ner till stallet för 1½h sen så låg han och rullade och skrapade i boxen. Kolikkänningar, suck. Så jag har gått en sväng i kylan, jag har longerat en stund och ryktat hästen. inga kluttar. Men däremot var han lung nu när jag gick. Tänkte gå ner om en stund igen, höll på att frysa ihjäl där nere.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar