Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kör hårt! Det är min filosofi. Men då målar jag om allt från hyllor till väggar till soffor till dörrar.. :angel:

Dörrar är btw min nya passion, de blir så mycket finare och personligare! Måste bara bomba lite ;)

Tvättstugudörren har blivit vit:
dsc06518_124175358.jpg

Och toadörren röd:
dsc06560_124897420.jpg

Så SNYGGT!!:love:

Vad fint ni bor och verkligen skitcoolt med röd dörr, något jag aldrig hade tänkt på, men faktiskt riktigt läckert!!

Ia - lilla tösen då, klart hon blev rädd! Nåt sådant hade nog jag med kunnat göra och kommit på det först när bebis blir skiträdd! Jaja, man gör väl det bara en gång :D

Lackfärg skulle jag tro... det brukar man ha på snickerier...

Du vet hemsidan du tipsade om igår med tårtsaker. hon har ju kurser. min 6st bara 150:-
det tål att kollas upp :)

Lite sånt som bli över :D Den röda är en snickerifärg som ska vara för dörrar, lister, foder och möbler inomhus. Men Lackhyllan målade jag med överbliven väggfärg :angel:

Åh nu dog jag en smula av avund! :love: ditt hem verkar ju vara underbart snyggt och ni verkar har god smak :D

Å häftigt att det blir så modernt av det som redan finns där.. Nuförtiden så rivs allt ut... Skithäftigt :) JAg blev riktigt sugen på att ta tag i mitt nu...i säkert 5 min till ;)

kl
Mikaela tar sig nu framåt! :D
Dammsugaren var visst en bra "morot" hon tjuter och snackar bara hon ser dammsugaren.
Ännu går det ganska långsamt då hon typ drar sig fram med händerna och lite hjälp av tårna ;)

Tänk att en dammsugare kan vara så attraktiv :D
Oscar blir helt till sig när den åker fram. Han springer efter den och trycker på alla knappar, gissa om det tar tid att dammsuga när han hela tiden stänger av den :grin:

kl
Mikaela tar sig nu framåt! :D
Dammsugaren var visst en bra "morot" hon tjuter och snackar bara hon ser dammsugaren.
Ännu går det ganska långsamt då hon typ drar sig fram med händerna och lite hjälp av tårna ;)

Härligt! H tar sig uppåt :eek: Drar sig själv upp till knästående, håller jag bara lite runt midjan ställer han sig helt upp.

Vad kul och höra om alla bebbar som börjar bli mer och mer rörliga :)

Nelly stod själv, utan stöd, i hela en halv sekund:D Reste sig upp mot mig, själv, sen släppte hon, och stod stilla, sen satte hon sig fint och stilla ner, utan hjälp:eek::laugh:

Sen har hon testat det flera gånger efter det, och vill att vi ska gå hela tiden. Hon går med STORA steg(håller i mig då) och är jätteglad:)

Stor nu!

Jättefint! Särskilt den orangea dörren. Jag försöker övertala maken om att måla grått. Tycker det är så ruskigt fint med grått och vita snickerier.

*kl*
Usch vad tråkigt för alla er med sjuka djur, lider med er.

Vi har varit på bebisbus idag, A satt i bara blöjan och smetade färg. En tjej från föräldrargruppen var med där och efteråt gick vi en runda på stan. Hamnade i en klädaffär och jag provade en tröja som satt lite tajt om magen och stod och petade på fläsket. Då sa hon med ngt om att hon inte heller tycker om när det sitter tajt, för man ser gravid ut.
Jag kunde inte annat än börja skratta och hon blev ganska chockad :D

Var hos barnmorskan sen och pratade om kost, alkohol och det gamla vanliga. Tog upp det med den där cysstan som de hittade. Hon tyckte att jag ska prata med läkaren igen på vc och få remiss till gyn. Hon kollade med röntgenutlåtandet och tyckte det var konstigt att det inte stod ngt mera om hur cystan såg ut.
pratade om ifall jag var orolig inför förlossningen och det kunde jag ju inte förneka att jag är.
Fick en ny tid till om 5 veckor, då är det dags för inskrivning!

Nu är jag helt slut, brösten spänner och jag känner mig jättegravid...

Jättefint! Särskilt den orangea dörren. Jag försöker övertala maken om att måla grått. Tycker det är så ruskigt fint med grått och vita snickerier.

+ 1 på det! Har mycket grått, och mer ska det bli.. Men ska lugna mig med bilder för idag tror jag :D

VA duktiga alla barnen är :)
Ebba fortsätter åla sig fram. Står på alla 4 när hon stannar o kollar läget... Sover med röven i skyn....
Och nu när hon ska resa sig är hon lika bakvänd- hon står på tå med armarna kvar på marken... Suck-
Har jag fått en Pippi Långstrump????
Men när hon väl är uppe är det skitkul... Fast hon gör det inte själv iaf. Dessutom har hon idag suttit på samma ställe o lekt i säkert en kvart. Måste vara rekord...

En annan sak förresten, Milton vägrar äta.. Här har jag alltid sagt att ungen äter allt, och det gör han ju också i vanliga fall. Dessutom är han lite lös i magen, undrar om det är tänder på gång? Men han verkar inte ha ont eller så. Han gapar fint när han ska äta, men sedan garvar ungen och spottar ut allt igen, vare sig det är lagar mat, frukt eller gröt :confused:
Till frukost skulle sambon prova ge honom en flaska välling istället för han ville inte ha gröten. Men nej, han ville inte ens ha välling, och det har aldrig hänt innan..
Nu är det snart middag för han, när han vaknar.. Funderar på, för både hans och min skull att ge honom välling och inte ens bemöda mig med att stå med den lagade maten och se den spottas ut för fjärde dagen på rad. Och just idag är jag som sagt inte i form för att sitta vid ett matbord och mata. För välling borde gå ner när han är riktigt hungrig. Dock vill jag såklart inte ge för mycket välling, dilemma det där..

Min S är likadan nu. Å han har ju ätit allt tidigare.. :(
Men det är inte så mycket att göra, han äter inte ens välling skrutten. Bara några skedar av maten å sen är det stopp. Men han dricker iaf vatten bra och är pigg. Men sen har han en trist förkylning som började igår, så det kan ju vara så som EmelieR skriver, lille M håller på att få din sjuka?

Trist med din sambo, jag hade blivit arg faktiskt.. Du kan ju fråga honom nästa gång han är kräksjuk om han känner för att ta hand om M nu då :angel:

Krya på dig tjejjen!

vackert!!!

Jag älskar grått och svart och vitt :) Med lite färgklickar dessutom så är det ju fulländat!

Håller med! Tycker verkligen om att basen är vit, svart och grå så att man kan pigga upp med färg i form av köksmaskiner, handdukar, dörrar ;) osv.

Har ridit vår fjording idag och tömkört unghästen. Har precis börjat sätta igång dem efter skada och ishalka. Gav upp och satte på skor och brodd till slut. Flyttade unghästen till en kompis med ridhus nu i 2 v så hon kan hjälpa mig sätta igång honom. Det var skitkul att rida sambons fjording idag. Som ett lokomotiv som pulsade genom snön. Var helt emot mina principer och galopperade genom allén upp på stallplan. Kände mig som en ponnytjej igen. :D

Svartfot: vad tråkigt med er kisse. :(

Armani: fy stackare, vad jobbigt med kräksjuka, visning och matvägrande bebis. Känns som om jag ska sluta klaga. Min sambo hade för övrigt inte heller stannat hemma och hjälpt till, han hade nog ringt sin mamma istället... :grin: :p förresten så fick jag tillbaka ert kuvert idag, hade tydligen inte satt på tillräckligt med frimärken, suuuck, och hann inte skicka det idag heller för jag hämtade posten försent, så ni får det tyvärr inte förrän på måndag. Förlåt. :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 132
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 189
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025