Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Usch då.... Va jobbigt...
Men min sambo hade nog också jobbat om det är ngn tröst... När han är BARNVAKT så gör han inget annat... Så det är klart att du hinner vara magsjuk med ;)

Verkar det ha lugnat sig annars? Mest sliten efter natten?
Jag kan lova att jag inte är avundsjuk....

Nä då var det inte samma :)

Mikan, supergrattis! Åh, jag har flera i min närhet som planerar bebis nu och det börjar liksom dra i suget! :eek: Men, vi har nog tänkt oss vänta lite med att försöka få ev syskon. Jag letar nytt jobb och vill hinna jobba in mig innan någon form av föräldraledighet skulle vara aktuellt.

Armani, fy f n för magsjuka, det är min stora skräck och fobi! Hoppas ditt är över nu och att resten klarar sig!

Nån mer än jag som tittat på LuluCarters nya program. Sälj eller släng... El tvärtom...
JAg skulle behöva ha hit henne. Fan att man inte ens kan få tummen ur...

Men samtidigt är nog inte tradera min grej. Jag tycker det är skittråkigt att posta sakerna sen...
Jag ska ha loppis istället.. De kan gå in o ta vad de vill ha typ ;) Hade varit ganska skönt att börja om på nytt känner jag just nu... Jag har så mkt skit... och är för snål för att kasta ;)
Ebbas rum kommer ADRIG bli beboligt

Jo hörrni, tänkte höra om någon av er har något bra tips!

Jag hjälper en tjej litegrann med sin häst, det är en väldigt känslig dam med lite nerver och bra drag i. Matten är osäker, inte jätterutinerad och har blivit lite rädd för henne. Tydlig problematik de emellan är i ridhuset, matten är spänd, häst blir spänd och börjar trippa iväg, matten blir rädd, lutar sig fram och börjar dra i tyglarna, känslig liten häst springer fortare och fortare och tillslut lyckas matte på något vis stanna och pustar ut lite nervöst innan det upprepar sig. Vad skulle ni göra med dem för att hjälpa dem komma över det här?

Jag har pratat med matten mycket om att det egentliga problemet ligger hos henne, att hon stressar upp hästen och att det är en dålig spiral. Vi har nästan bara skrittat, jag har satt upp lite koner och gjort övningar med mycket svängar för att de ska kunna fokusera, hon koncentrerar sig på vad de ska göra och slappnar av och hästen har då kunnat följa med bättre och varit lugnare. När hon har travat har vi hållt oss på en volt och bara travat några steg för att bryta av innan hästen ökar och hon spänner till osv. Hon har helt klart köpt fel häst, men hon har köpt häst med hjärtat, hon älskar den här hästen och vill lösa problemet. Har ni några tips på vad de mer kan göra?

Det är sånna tält vi har kollat på. :love: skulle vi ha det i ridhuset så skulle vi lägga in golv, sätta tyg för väggarna, kristallkronor i taket, scenen på läktaren(för det är klart vi ska ha weddingband ;) ) osv osv. Sambon får fixa ac. ;) Ihh, längtar verkligen.

Håller på att tittar på Klänningar nu, men jises vad det är svårt, finns ju huuur mycket som helst.

Vet inte om detta skåp går under lack-serien, men det är av samma material iaf. och jag har penslat det först med lack grund och sedan med halvblank lackfärg.

Såhär såg det först ut:
16407574.jpg

Och såhär blev det:
L%C3%A4genheten,+Vinsl%C3%B6v+006.jpg

Verkligen inget höjdarskåp och jag är allergisk mot att spritflaskor syns :D Men ja, sambon får väl vara med och bestämma någonting här hemma och då var kravet att det skulle bli vitt åtminstone ;)

Jo hörrni, tänkte höra om någon av er har något bra tips!

Jag hjälper en tjej litegrann med sin häst, det är en väldigt känslig dam med lite nerver och bra drag i. Matten är osäker, inte jätterutinerad och har blivit lite rädd för henne. Tydlig problematik de emellan är i ridhuset, matten är spänd, häst blir spänd och börjar trippa iväg, matten blir rädd, lutar sig fram och börjar dra i tyglarna, känslig liten häst springer fortare och fortare och tillslut lyckas matte på något vis stanna och pustar ut lite nervöst innan det upprepar sig. Vad skulle ni göra med dem för att hjälpa dem komma över det här?

Jag har pratat med matten mycket om att det egentliga problemet ligger hos henne, att hon stressar upp hästen och att det är en dålig spiral. Vi har nästan bara skrittat, jag har satt upp lite koner och gjort övningar med mycket svängar för att de ska kunna fokusera, hon koncentrerar sig på vad de ska göra och slappnar av och hästen har då kunnat följa med bättre och varit lugnare. När hon har travat har vi hållt oss på en volt och bara travat några steg för att bryta av innan hästen ökar och hon spänner till osv. Hon har helt klart köpt fel häst, men hon har köpt häst med hjärtat, hon älskar den här hästen och vill lösa problemet. Har ni några tips på vad de mer kan göra?

Longera hästen inspänd tills den är riktigt lösgjord och avslappnad, och sen longera med henne på? Den kan ju gå inspänd men med tyglar så hon kan bromsa ändå om hon vill? Där kan du ju samtidigt träna hennes sits och position och avslappning samtidigt som hästen ändå tuffar på.

Kanske kräver att hästen longeras ett par gånger innan och hittar balans och rytm innan hon kryper upp så den är trygg på lina.

Det kan ni varva med hennes skrittövningar. Plus att någon annan kanske bör rida hästen då och då för att dämpa den om hon stirrar upp den.

Så hade nog jag gjor iaf.

Har tack och lov inte kräkt mer sen i morse, men mår illa och det porlar i magen och ont har jag i magen.. Förmodligen blir det inte mer utan det är väl följderna från i natt, men usch för att vara magsjuk, det är verkligen botten..

Jo en klen tröst med din sambo, tack :D Blir lite sur på min, för nu när han ändå var hemma i förmiddags kunde han faktiskt röjt lite här hemma. Vi ska ha en till lägenhetsvisning idag (hade en igår med och jäklar vad jag städade!!), städat är här, men han kunde plockat iordning, satt in disk och diskat av det som var där. Men nepp, undrar om han förväntar sig att jag ska göra det? ;)

En annan sak förresten, Milton vägrar äta.. Här har jag alltid sagt att ungen äter allt, och det gör han ju också i vanliga fall. Dessutom är han lite lös i magen, undrar om det är tänder på gång? Men han verkar inte ha ont eller så. Han gapar fint när han ska äta, men sedan garvar ungen och spottar ut allt igen, vare sig det är lagar mat, frukt eller gröt :confused:
Till frukost skulle sambon prova ge honom en flaska välling istället för han ville inte ha gröten. Men nej, han ville inte ens ha välling, och det har aldrig hänt innan..
Nu är det snart middag för han, när han vaknar.. Funderar på, för både hans och min skull att ge honom välling och inte ens bemöda mig med att stå med den lagade maten och se den spottas ut för fjärde dagen på rad. Och just idag är jag som sagt inte i form för att sitta vid ett matbord och mata. För välling borde gå ner när han är riktigt hungrig. Dock vill jag såklart inte ge för mycket välling, dilemma det där..

Jag har ju haft samma problem med Ebba ett tag men hon åt ju vällingen...
Tyvärr kanske han är på g att bli dålig :( Med dina baciller....
Jag hade gjort en omgång välling... Själv varvar jag välling ersättning för att det inte ska bli så mkt gluten... Synd bara att det blir så fullt i magen att de kräks lika mycket som när de var små ....

Bra tips från Cyllene...
På min häst som var ett snällt hetsnöre fick jag ibland rida i slowmotion för att inte stressa honom. Man fick absolut inte vara före upp i sadlen i lättridning utan vänta tills han puttade upp en... Räkna låååångsamt i huvudet...
Inspänd är bra... Då kan de oftast inte fälla ner ryggen så att det blir obekvämt o stelt. Jag brukade hålla i martingaldelen runt halsen för att inte kunna dra i tyglen.. Eller iaf inte lika mkt...

Trodde väl inte att det skulle ta sig så snabbt, men vi är visst kompatibla jag och sambon :D
Med A så hade jag mens tre gånger efter minipillerna, och jag hann med tre mens omgångar nu med.
Men med A så hann vi vara produktiva betydligt mera än vad som hinns med nu, men vi lyckades visst tajma rätt dag :angel:

Han frågade mig förra veckan när jag mådde så illa, då hade ju jag och A magsjuka. Då sa jag nej, i lördags på jobbet så var jag sugen på apelsinmer. Då kom första funderingen, drack mängder av det i början av A:s graviditet. Idag så tittade jag när jag hade mens sist, hade för mig den 16, men det var den 12.
Köpte ett test och kollade innan föräldrargruppen och skickade ett sms till sambon att vi MÅSTE skaffa större bil...
Ska till bm imorgon för hälsosamtal, var vi inte där igår typ?

Grattis!!! :bump:

Kan det aldrig få komma lite positiva nyheter :cry:

Fick nyss ett mindre sammanbrott när jag tänkte på Deetahs mjuka små öron.. Överallt finns påminnelser - hennes matskål, hennes säng, hennes halsband.. Och stackars Duncan som inte alls är sig själv, han ligger mest i sängen och flankerar mig som en skugga när jag går mot dörren. Vad ensam han ska känna sig :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V