Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Vilken underbar morgon! ;)

Vi ska precis till att göra oss iordning inför dagens strapatser. Först BVC för en försenad 10-månaderskontroll, därefter ska vi promenera ner på stan och träffa make/pappa och gå på banken och fixa två huslån som går ut nu. Efter det blir det lunch och sen ska jag nog gå till polisen för att fixa pass åt mig och Vilgot. Ska bli så skönt att komma ut! Har knappt varit utanför området på två veckor... :crazy:

Börjar seriöst fundera på bli tidig vintermamma 2012, typ februari eller mars??!! :o nu när man lixom är i gång :D
Jag också faktiskt, men jag känner mest panik inför det. :crazy: Vill verkligen inte vara gravid igen :( (AKB, du kanske kan vara surrogatmamma åt mig? ;) ) Men det känns ändå som att det är bättre att ha det överstökat och sen vill jag inte vänta för länge, fyller ändå 34 imorgon. Fast det måste stå fel på körkortet, min Tanitavåg säger att jag är 14 år! :rofl:

Jag börjar också känna så. Sen kan man ta en sladdis om några år om bebisabstinensen blir för stor :D Fast jag skulle gärna vilja ha 3 barn men tror att vårat hus egentligen bara vill ha 2!

Vårat hus ville bara ha ett barn (om man nu ser till sovrum på övervåningen), men det löser jag genom att "få" till en om- och ut-byggnad av kattvinden på övervåningen. :D

Här finns tanken på maj-septemberbaby men vet inte om vi vill ha 2012 eller 2013.. Sen förstås inte säkert att det alltid blir som man vill, men önska kan man ju och agera därefter! Vill ha sommarbarn eftersom det är så smidigt med hästarna på bete då..

*kl*
Jag erkänner, jag är en hemsk mamma och får säkert äta upp detta. Det måste nog bero på att mitt barn i princip aldrig gråter, för det känns liiite bra när han slår sig bara sådär lagom så jag får trösta :o Som nyss när han höll på med något klätteräventyr, tappade balansen och tippade omkull (=mest lite ledsen av förvåning).

Vårat hus ville bara ha ett barn (om man nu ser till sovrum på övervåningen), men det löser jag genom att "få" till en om- och ut-byggnad av kattvinden på övervåningen. :D

Räknar man så, så vill vårat hus ha 5 barn men det får det inte :D

Den ska på återbesök till kliniken om 6dagar. :) den har stått och vilat i 6 v nu och bara fått gå på skrittpromenader, så det är svårt att se något, då det i stort sett bara syns när hon travar och galoppar. Jag hoppas verkligen att hon är bra, vet trodde hon skulle bli det iaf, så peppar peppar. Skulle vara tråkigt om hon missade treårstestet. :(

Vad gulligt att du kom ihåg det förresten. :)

Fick min man bestämma så skulle vi joina dig med bebis feb/mars 2012 men han förstår tack och lov att han får spara sina simmare nåt år till. Jag vill jobba nu så jag har bättre mammapeng nästa gång när man har två barn. Tydigen så ska löneförhöjningen vara bättre detta år :) och sedan hinner jag med en löneförhöjning nästa år också om vi blir gravida 2012, men jag kan nog lätt vänta till 2013 (och -14, -15) :angel:

Vi ska ju gifta oss den 16 juni 2012, så efter det sätter vi igång med ett syskon. Då kommer vår utbyggnad att vara klar och Selma kommer förhoppningsvis att vara hyfsat självgående och blöjfri då. :)

Våra grannar kommer att sätta igång med barn i juni, så om allt går som det ska, kommer vi att ha en -07, två -10, en -12 och en -13. Perfekt med lekkamrater. ;)

Åh jösses, sist jag träffade min kompis var hennes barn 4 månader och pratade i falsett hela tiden. Igår kväll kom Isabella 9½ månad på hur man pratar i falsett, åh vad hon piper :rofl:

Vi hämtade ut dom igår. :love: två enkla släta i vitt guld med våra namn hjärta datum i. Min är ganska tunn, 3 mm tror jag, och jeppes är 5-6 mm. Han kommer bara att ha den här ringen och jag kommer att ha en till med en sten i. Den vi har tittat på är väldigt enkel och klassisk, liknar Donau ringarna som schalins har, fast det är en annan guldmakare och liiiite större sten. :o

Vi valde den helgen för att det brukar vara fint väder då, de flesta har inte gått på semester, så de är inte borta på andra äventyr och har vi turär det hyfsat varmt. Vi funderar lite pÅ att ta det någon av de sista helgerna i augusti också, vi har inte riktigt bestämt oss än. Det är mest jag som vill ha det så tidigt som möjligt då jag vill börja avla barn. ;)

Här är planen att verkstan börjar årsskiftet 12/13 :) Då hoppas jag att jag har nytt jobb, alt gjort en resa på mitt nuvarande :)

*kl*

oj vad ni snackar tjejjer!! :D

Svartfor: håller tummarna för kissemiss.
Mikan: Du får ju som sagt inte lämna denna tråd, bara komplettera i en annan ;)
Ni andra som planerar bebisverkstad.. Jag är lite avis på er som vill det. Alltså jag skulle också vilja ha en bebis. Men absolut inte nu.

Fan skrev ett långt inlägg som försvann :mad:

Mina vigselringar (yes tog två nya till bröllopet :D ) är 4+2,5mm och den ursprungliga förlovningsringen är 5 mm, händer att jag har alla 3 ringar på mig när jag har abstinens efter f-ringen :angel: ;)
Ska du ha en större sten än 1 ct? :D

Tycker det är smart att välja en helg som statistiskt sätt har bra väder :idea: vår bröllopsdag 6 juni bjöd på 12 grader varmt, växlande molnighet och en regnskur men det ska ju betyda tur så det var väl okej ändå.

Senast ändrad:

*kl*

Är det någon som vet om man kan måla ikeas Lackhyllor?

Den vi har tittat på är på 1,5 ct, men den är i platina och jag vill ha den i vitt guld, så vi ska höra med dem om vi kan få den i det istället. Min sambo är helt besatt av att det ska vara en fin ring efter alla bröllopstidningar jag visat där det står hur viktigt det är för bruden med en fin ring. :angel: har du bara vigselringarna på dig annars och inte förlovningsringen? Sambon tycker att jag bara ska ha vår vigselring sen när vi är gifta.

Jag ville ju egentligen ha ett vinterbröllop högst upp på åreskutan och sen åka skidor ned :D men det vägrade min lättfrusne karl. "Jag vill ha ett sommarbröllop, boho" Så nu lutar det åt att vi gifter oss hemma och har festen hemma i partytält eller i ridhuset (om det blir något och det är klart :p ). Har kikat lite på rent à tent och jises vilka tält man kan få. :eek:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar