Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ja det känns som det var nyligen man själv plussade, men det är ju snart 1,5 år sen... Vad kul att få höra lite graviditetsprat i denna tråd igen :) för jag hoppas inte du lämnar oss för någon konstig hösttråd ;) Du är en vårmamma -10 :D

åh grattis! Vad kul! Hur mår du? Jag funderade faktiskt häromdagen vem i tråden som skulle skaffa nästa först. Jag hade tippat på AKB el Emmah.S ;) :o

Oktober är en väldigt bra månad att fylla år på, de gör jag :D

Och jag stod och tänkte på det idag, vem som skulle vara föst :D Vad häftigt, grattis som bara den Mikan!!! Gud vad roligt :love: :banana::banana: :love:

Nä, jag kommer finnas kvar här. Vi måste ju prata om våra småknoddar! och allt annat vi tjatar om härinne...

Vi håller ju för fullt på att planera ett års kalaset. Känns helt absurt att det snart har gått ett år sedan hon föddes.

Nä. Tanken var att ingen ska lämna tråden.

-------------------------

AKBs förslag var mycket bättre

After Eight-fluff
Tag fram en köksvåg
Ställ en liten skål på vågen och nollställ vågen
Väg upp 150 gram after eight med eller utan papper avgör du
Tag en skärbräda och en kniv, hacka upp after eighten i mindre bitar
Tag fram en kastrull
Mät upp 3 dl grädde och häll i kastrullen
Lägg i A-E i grädden
Sätt på spisplattan på lågtemperatur
Rör om med lämpligt instument hela tiden, grädden får inte koka - sänk temperaturen om den råkar göra det.
När A-E är smält och grädden helt klumpfri från godiset, häll upp "soppan" i en skål och förslut med plastfolie alt bunke med lock
Ställ "soppan" i kylen i minst 6 h gärna under natten
Tag fram "soppan" och vispa med elvisp - konsistens blir som grädde
"Soppan" måste vara helt kall annars kan den skära sig.

Päronmousse
Googla Tårtdecor
Klicka hem dig en päronmousse
Vänta på leverans
Följ anvisningen på burken

:D

När jag var i stan tidigare idag så somnade A som en stock i bilen efter att vi varit på föräldrargruppen. Körde ut till hästen och mockade och snusade lite stall :)
Men nu är jag ännu gladare att han är utlånad, är skönt att kunna åka dit när jag vill och kan och inte ha någon press.

Så nu får vi se om vi avslöjar för svärmor vad som är på g. Om hon inte förstår när jag tackar nej till ett glas rödvin förstås :D
Kan väl vara en bra 60 års present!

Hihihi :) den var pedagogisk...
Om du tyckte att after eight gav för mkt mintsmak har jag kommit på att jag gjorde med marianne för några år sen. Krossa dom lite innan de åker ner i grädden bara :)

AKB- jag gillade ju inte att vara gravis. Skendräktig har jag varit sen första gången min hund skulle ha valpar ;) o sen två föl, 1 omgång valpar till o så min kompis som skulle ha sin första.... Nä- jag orkar inte det.. Jag hejjar på er andra istället :)

GRATTIS!

Åh va härligt! Blir lite avis! Här Måste vi skaffa större boende innan det blir något mer men sen så!

..Fast det verkar inte vara så lätt att hitta ett större boende tyvärr :(

Skulle nog vara väldigt gott.

Jag hade en klassisk tårbotten.

4 ägg vispas med 1,5 dl socker mycket pösigt
Vänd i 1,5 dl mjöl med slickepott
Häll i smeten i en form med löstagbara kanter (24 cm)

Grädda i 200 grader 10-15 minuter, testa med sticka att kakan är helt klar.
Låt svalna, skär sedan upp i 3 delar.

Jag är ju inte så mkt för mint över huvud taget egentligen så det blev nog bara mycket att ha i tårta. Någon enstaka godis brukar gå bra.

*kl*
Det är så dumt, men detta upptar min hjärna åtskilliga timmar om dagen.
Jag vill inte ha fler barn (tror jag) Tycker Oscar tar så sjukt mycket tid så hur 17 ska jag orka med en till.
Men jag har sån enorm längtan till att vara gravid igen. Känna sparkarna, se på ultraljudet, höra hjärtslagen och vara så där härligt otymplig.
Och framför allt få föda igen. Sist gick det ju bra, men ack så utdraget. Vill uppleva "den perfekta förlossningen" (vad det nu är som säger att det ska gå bättre nästa gång) Och så vill jag för allt i världen få en tös! (inga garantier där heller)

Måsta vara sinnesförvirrad eller nåt:angel::confused:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar