Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

skulle inte tro det... går ju att testa genom att slipa den först.. Men jag tror att det tar längre tid än vad det ger. Typ billigare att köpa ny i rätt färg..
Jag tror att det blir avskavd färg rätt så snabbt tyvärr

Det trodde inte jag heller men så googlade jag på det. De flesta har gjort som du föreslagit, slipat med sandpapper och sen målat med v-slip och sen någon lackfärg.

Tydligen så fick ytlsgret inte vara skadat, för då kunde det resa sig när man målade på det. :)

Fast jag tror precis som Doris att färgen nog riskerar att bli avskavd fort om det är en hylla som används frekvent, ska ni bara ha prydnadsgrejer på den så tror jag att det fungerar. :)

Ska du "bara" ha en solitär så är det väl fint med förlovningsringen också? Tänkte eftersom du har släkt i USA kommer väl de tycka det är jätte konstigt om du inte har ett weddingband också? Jag hade haft båda mina ringar om jag var du men det får ma väl känna sig fram.

pict0043_42047613.jpg

Normalt sett har jag bara dessa ringar på mig. Förlovningsringen stämmer inte överens egentligen med mina v-ringar:

phpdfosav.jpg

Den är gjord i en annan skena så den är rundare och lite lägre.

Man kan få jätte fina tält, ganska dyrt men praktiskt. Ett oisolerat ridhus kan ju bli väldigt bastuliknande på sommaren om solen ligger på så då kan ju ett tält vara skönt, blir lite luftigare.

Åhh, tack, googla, varför tänkte inte jag på det.....

Jag skulle oxå satsa på tält och i så fall ha ridhuset som reserv och det skulle vara storm eller nått... Tält med öppna sidor och mysbelysning och massor med typ björkris. Fast det kanske är för ljust runt midsommar för mysbelysning... Tänk ridhus och höga klackar.... Kanske inte så bra. Även om gräsmatta inte är optimalt heller. Brukar de inte kunna lägga in någon sorts golv i tälten?

Vet ni, jag ska ut imorgon igen.... Två helger i rad. Fast imorgon är det med jobbet och jag är rädd att det inte blir lika lugnt och städat som förra helgen... Fast det kommer att bli jättejättekul för det är det alltid!!

Vad roligt att komma ut som du gör :) måste vara jätte skönt att få en brake och komma loss från renoveringar och allt.

Michellan, hästen Nicko måste jag fråga vad han hade för bakgrund, har du haft honom hela tiden eller har han möjligtvis stårr på ridskola tidigare?

Kanske kommer och kidnappar dej till Westerqvarn när det öppnar sen ;)

pict0173_10657713.jpg

Incanation aka Nicko tror inte han har stått på ridskola? Hade honom 9 månader och hans ägare hade haft honom länge länge.

På tal om bröllop så jag som serverar gillar när det finns olika uppehållsrum... Vi brukar ha middag på ovanvåningen- och medan det röjs för dans brukar gästerna äta tårta och öpnna presenter nere. Perfekt för alla. Vilken bröllopsgäst tycker det är kul o se när man flyttar på bord o stolar för att kunna ha dans?

Ahh, smart :idea:
Då blir det alltså ett att-äta-i-tält, ett danstält, ett bartält. Så får gästerna stå på dansgolvet och titta när brudparet står på scen och öppnar paket.

Ja visst var det fint! Blev genast sugen på att börja planera inflyttningsfesten i sommar!

Haha! Det lät väl onödigt med så många tält... Men det är faktiskt jätteskönt att kunna röja utan att störa festen. Går så mkt fortare med ;)

Ingenting är väl onödigt på ett bröllop ;)

Säger Ia* som är för snål för att ens gifta sej :o

Jag har målat om en! Vart jättebra. Målartvättade och ruggade lite med sandpapper för att vara på den säkra sidan innan.

Här är en till som har haft en skitnatt och skitmorgon.. Vaknade duktigt illamående vid 02,30 och sen drog kräkandet igång. Magsjuka. Yeah. Har sedan kräkt från och till till 06 ungefär, nice :grin:

Sambon gick upp med Milton. Jag tyckte att sambon kunde vara hemma idag och ta tillfälligt föräldraledigt eller vad det heter. Han ringde sin chef, men nä hon frågade "va, ska du vara hemma nu igen?!". Och nej, min sambo är inte hemma speciellt ofta kan jag lova. Han älskar dessutom sitt jobb och jobbar mer än gärna..
Såå han stannade hemma fram tills Milton skulle sova sin förmiddagslur och hade somnat, sen gick han till jobbet. Här sitter jag nu, eller ja halvligger i soffan. Vågar inte somna eftersom Milton sover ute och jag är rädd att jag inte hör honom om jag somnar ordentligt eftersom natten var som den var. Illamående är jag lite fortfarande och ont i magen och matt i kroppen. Hoppas innerligt att Milton sover typ skitlänge. Sedan får vi väl ta bilen till stallet, friskluft är väl bra.. Och jag har ändå ingen som kan hjälpa mig med hästarna idag så dit måste jag ju oavsett.

Shit vad jag just nu tycker synd om mig själv. Och innerst inne är jag nog lite besviken på min sambo med...

Jomenjustdet, hade ju tänkt fota ett par bokstöd som står på den senare idag så kan lägga upp en bild om jag kommer ihåg :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar