Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Usch va trisst! :( Sa vetrinären något om framtiden? Finns det fortfarande två val eller är katten för dålig? :(

Nu tycker jag verkligen att det är dax att det kommer lite fler goda nyheter! Har varit så väldigt mkt mottgångar här på slutet. :(

Jag tänkte just er- framförallt kompisen då... HAr ni klarat av att sova?
Jag vet faktiskt inte hur min hund skulle ragera på att bli själv... Han är gärna iväg själv när vi har bara maja hemma men det är ju inte samma sak..

*kl*

Huvva va gruvligt det blev nu, har precis ställt Theo i kö för barnomsorg. Men han får iaf vara hemma tills 1 augusti kom jag och sambon överens om. Skulle jag få jobb innan så tar han bara pappaledigt. Känns jätte knasigt. Hoppas för allt i världen att han hamnar hos en dagmamma 3km bort *håller tummen* VET att en av mammorna från "stor"byn åkt dit idag på besök hos henne. Hoppas Theo får förtur eftersom dagmamman mkt väl vet vilka vi är då hon och min mamma jobbat tillsammans + att vi har närmare :p

Ja det är tur det!! :) Annars skulle vi väll deppa ihop allihopa här inne. :(

Så spännande med bröllop när det är någon som tänker göra det rejält! Så där fint som det va i tältet kommer jag aldrig ha råd att ha på mitt bröllop, men men! Jag är lycklig om jag får med mig sambon och får ha en supderduperfin klänning! :D

Ja, det ska jag föreslå för henne! Jag frågade tidigare hur den är att longera och enligt henne så rusade den bara, men om man som du säger gör det några gånger med henne inspänd utan att någon hoppar upp de första gångerna borde hon lugna ner sig. Dessutom kan det ju även vara skillnad på om någon annan håller i linan... Det är absolut värt att prova!

Det bästa vore absolut att någon annan red hästen ett tag och sedan tog sig an både henne och hästen för att "vänja" in de till att lugnt kunna rida tillsammans. Jag har ingen tid för det och det verkar inte som att hon har så mycket ridkunnigt folk omkring sig heller tyvärr. Jag antar även att hon inte skulle vara intresserad av att betala någon för det heller.

Veterinären har inte gett upp hoppet. Vi diskuterade lite om vad det kunde indikera. Antingen så kan man se det som Mindiaben faktisk fungerade. Det betyder att han måste i af ha lite betacellsfunktion kvar. Men det kan också betyda att hans diabetes försämras fort och ännu värre att han är insulinresistent. O bara tiden kan utvisa sanningen.
Tyvärr så går veterinären på föräldraledighet. Så på återbesöket nästa vecka får vi träffa en ny. Jag tyckte verkligen om denna veterinären. Hennes stickteknik är fantastisk. För vi har gått ifrån tvångsväska, tratt och en skrikande katt (hos förra veterinären) till en katt som knappt behövs hållas fast. Hon tar utan bekymmer både blod och urin.

*kl*

Ett litet tips bara. Lägg inte på en vit ansiktsmask när ni är själva med bebis.... Kan resultera i tokledsen bebbe :(

Ia* som skäms och borde ha tänkt på det..... :o

Tänk på att spänna in hästen ganska mycket så den inte kan tokspringa... se till att den inte får panik bara... Kanske du kunde göra det första gången och kolla hur den beter sig...

Han har fått sova med oss i vårt sovrum, i vanliga fall sover hundarna nere men det kändes ju inte riktigt som ett alternativ. Han får nog sova uppe för jämnan nu, skulle kännas för hårt att han ska ligga ensam på nätterna, flockberoende som han är. Själv somnade jag nästan ovanligt fort, det blir en sån otrolig trötthet av att vara ledsen och gråta en hel dag.

*kl*
Lite roligare ämnen kanske? Bilder på ommålade Lack-hyllan som utlovat. Det är den undre hyllan som är målad från bok (? träfärgad iallafall). Står man nära så ser man ju att ytstrukturen är olika på dem, jag är ingen hejjare på att lacka finish (för otålig!) och visst, nyansen är inte alldeles överensstämmande men skulle någon störa sig så är det deras problem :D

img_9507_133071999.jpg

img_9508_133072046.jpg

Tack för bilderna. Jag har en svart "bokhylla" som vi har liggande som tvbänk. Men vill ha den vit. Ska nog ge det ett försök tror jag. Blir den inte vit vill jag iaf inte ha den kvar. Då får den flytta ut till sadelkammaren.

Jag tycker det låter som om dom behöver bygga upp förtroendet för varandra..

jag börjar alltid jobba med nya hästar från marken, att jag märker att dom respekterar mig, att jag kan flytta dem ifrån mig, helst inte med för mkt kroppskontakt. leker fram lite i grimskaft. Stanna när jag stannar, gå , flytta osv. Basic egentligen.

För det som inte funkar på marken, funkar inte på ryggen heller anser jag.

Så dom skulle nog behöva lära känna varandra lite i markjobb innan hon sitter upp. För hon blir ju rädd, och då blir ju hästen också osäker, och hennes sätt är att försöka springa ifrån "faran" låter dte som.
Inte jättekul att börja på marken anser vissa när man vill upp o rida,(dock inte jag, tycker det är sjukt intressant) men samtidigt så lägger man ner jobb på förtroende och framförallt resoekt, så vinner man mkt på hästryggen sen.

annars verkar ju övningen ni jobbat med i skritt perfekt. Mkt övergångar, avstämmningar att häst och ryttare lyssnar på varndra.

Snäll du är som hjälper henne:love:

kl
Gick in i rummet som håller på att målas om och det såg ROSA ut. Antar att målaren har köpt all färg så vi kan väl knappast ändra oss. Sen så kan inte elektrikern komma förens i morgon em så rummet blir nog inte färdig målat förens på måndag.

Du tror inte den ändras när den torkar då? Eller den kanske redan är torr?

Kör hårt! Det är min filosofi. Men då målar jag om allt från hyllor till väggar till soffor till dörrar.. :angel:

Dörrar är btw min nya passion, de blir så mycket finare och personligare! Måste bara bomba lite ;)

Såhär har alla dörrar sett ut:
dsc05686_110862717.jpg

Tvättstugudörren har blivit vit:
dsc06518_124175358.jpg

Och toadörren röd:
dsc06560_124897420.jpg

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V