Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Vem var det som skulle baka makaroner? Var det EmelieR? Blev de goda? Är lite sugen på att testa men jag tycker inte alls de ser goda ut... Sötsliskiga... Men typ hakva sverige kan ju inte ha fel, eller... Sen tyckte jag om iden med smakportioner... Jag bakar alltid så stora skaer jämt. Typ bullar som man får skära i skivor... Och eftersom jag bakar så mycket när det är kalas så brukar de gnälla på att de inte orkar smaka av allt... Men panacottan, gjorde du den i snapsglas eller?

Ugh, då stryks det från den mentala önskelistan, 10 km i timman? jag tror jag går snabbare (men jag kanske inbillar mig det bara). Nåja om några år så går det säkert snabbare.

Kan man få ett pm med ett namn att lägga till för att hamna i träningsgrupp? :p (vet inte om jag vågar egentligen, kan vara så lat, men värt att prova)

*kl*

Vad äter ni till frukost för att hålla er mätta länge?
Jag är huuuuungrig!! En stor tallrik lättfil med massa kruskakli i.
För bara en halvtimme sen, och jag är vrålhungrig!

Jo det var jag som bakade macarones.. Mina blev lite för stora. som en femkrona var nog att ta i. Dessutom så önskar jag att de blev lite plattare liksom... Mina såg ut som biskvier.
De smakar som biskvier fast med marängbotten. MKT sötsliskigt men ändå gott om de inte är för stora.
Jag gjorde vanliga+ choklad. De jag gjorde lite fastare växte inte lika mycket. Tror att de är lite komplicerade att göra faktiskt.
Panacottan gjordes i pappmuggar- inte alls att rekommendera då den smakade papper... Men vi hade nog med att äta allt annat ändå ;)
Bakade minikärleksmums fast med kladdkaka i botten med. I minimuffinsformar- lite större än ischoklad. Det var gott!

Men från igår så började ju mitt nya liv... Hehe! Jag har inte så svårt att inte äta sötsakerna med den konsumtionen jag har haft på sistonde ;) Motionen har jag dock inte börjat med så lite dum är jag. Dessutom behöver jag handla hem lite nyttigt att äta. Nu kan jag ju inte äta något jag har här... haha
Men jag har sagt till mig själv att man får äta normalt fredagsmys och popcorn på onsdagar när Grays börjar ;)

Det är vanan vid att småäta som sätter in... Har man låtit bli det i två dagar så brukar det bli normalt sen... Visst- man kan ju äta mer och grahamsgröt o så men då lär vi inte bli magrare i vilket fall...
Tänk att det är ett gott tecken att vara hungrig... Men inte så långt att man får ätstörningar såklart.

Det är lättare att tänka min/km istället för km/h och 10 km/h är 6 min/km. Det är normalt joggingtempo kan man väl säga. Går gör man (iaf jag) på knappt 8 min/km om man powerwalkar och ca 10 min/km om man går vanlig promenad.

Fast det skulle vara otroligt smidigt med ett löpband på 25 kg. Mitt vägde över 100 kg och inget man flyttade på i första taget, så det tog lika mycket plats även om man fällde upp själva bandet.

Vad äter ni till frukost för att hålla er mätta länge?
Jag är huuuuungrig!! En stor tallrik lättfil med massa kruskakli i.
För bara en halvtimme sen, och jag är vrålhungrig!
Jag är riktigt tråkig och äter precis samma frukost precis varenda dag, och det är en grov macka med ost, kalkon och gurka och till det en liten tallrik mild vaniljyoghurt med Frebaco havreringar. Nu när jag är hemma klarar jag mig utmärkt till lunch, men när jag jobbar behöver jag äta en eller ett par frukter på förmiddagen.

Apropå småäta, jag gör det också när jag har möjlighet, men jag köper i princip aldrig något sött som går att småäta. Det är enda möjligheten för mig att låta bli. Bakar i princip aldrig heller och har aldrig fikabröd i frysen. Glass unnar jag mig ibland, men då är förpackningen uppäten på några dagar. Men hungrig ska man väl inte vara? :confused: Då är ju risken jättestor att man äter ett riktigt skrovmål och onyttiga saker och så är man tillbaka igen. Bättre att succsessivt minska portionerna och framför allt äta bra mat.

Cattan, pm kommer! :laugh:

Jag behöver tips!
Här matvägras det för fulla muggar. Hon hade en sånhär period för ett tag sedan och så gick det lite bättre i någon vecka och nu har det totalhavererat. Förra ”matvägringsperioden” åt hon i alla fall bröstmjölk, välling, lite frukt och bröd med messmör på. Nu äter hon bara bröstmjölk och välling. Eftersom den sammanlagda tiden börjar bli ganska långdragen så behöver vi nog göra nått. Inte minst eftersom nätterna har blivit totalkaos då hon vaknar och är hungrig hela tiden.

Att mata henne är bara att glömma. Så jag tror att det vi har en suck att få i henne är det hon kan äta själv. Bröd som var en storfavorit totalvägras. Potatis och ägg tittar hon inte åt…

Det är inte bra att gå runt och vara hungrig. Då brukar allt bara kollapsa efter ett par dagar. Börja med att ha täta fruktmåltider på fasta klockslag. Du kan ju alltid kombinera dem med te eller kaffe utan mjölk och socker. Med tiden så tar du färre tillfällen tills du är nere på 5-6 måltider per dag.

Hmm, vanliga, är det hallon? Vill ha choklad tror jag... Fast jag ska ju göra både kladdkaka och chokladbollar så det kanske vore bättre med hallon...

Brukar göra pannacottan i espressoglas men de är ju lite stora så det får nog bli snapsglas...

Någon mer som har något superrecept på fikabröd?

Jag håller mej bäst på omelett och inte alls på havregrynsgröt... Men när jag är hemma är jag jättedålig på att äta alls. Äter när det känns som att jag ska svimma... Bra va...

Måste man frysa macarones mellan varven när man gör dom, som med biskvier? Älskar mina hemmagjorda biskvier men dom är så dryga att göra med en minifrys!

Jag blir bitter när jag läser era träna - äte nyttigt och komma i-form inlägg. Jag ligger här med gipset i vädret och tänker tröstäta allt jag kan tills den dag jag kan rida igen.

Å andra sidan kan jag inte åka och handla och sambon är usel på att köpa godsaker, så jag kanske får ligga här och svälta...

Det var jobbigt att komma hem igår. Ture ville inte vara hos mig. Luktade väl sjukhus.... Sen efter ett par timmar var han grinig, fick amma och sov sen på min mage i över två timmar. Tog väl igen allt han missat när jag varit borta. Sen inatt sov vi sida vid sida i sängen som vanligt. Han sov bra och jag sov hyffsat faktiskt! Underbart!!! Älskade kryp...

Lika förbannat ledsen som man blir när de inte vill vara hos en, lika varm i hjärtat blir man när de hoppar och tjuter när de sr en!

Skönt att vara hemma igen?! Här är det likadant. Sambon och jag har totalt olika smak på godis. Och efter 9 år tillsammans kan han fortfarande inte köpa godis som jag gillar... Tur ä väl det ;)

Men när jag är hemma är jag jättedålig på att äta alls. Äter när det känns som att jag ska svimma... Bra va...
Då hoppar PT:n in och gör en arg min :mad: och säger åt dig att börja äta på fasta tider. Du kan inte träna löpning utan att äta. När du gör så ställer kroppen in sig på svält och suger åt sig till max när du äter. Du kan till och med gå ner i vikt bara av att äta mer mat på regelbundna tider.

Har du kollat träningsprogrammen som finns på Funbeat? Det finns ett som heter typ "kom igång på 14 veckor" eller nåt som är från Marathon.se. Det tänkte jag börja med och därefter gör jag ett eget program.

Vanliga var mandelbottnar med marängsmeten... Ingen smak. Jag hade lite hallonsmak i min kräm i chokladmacaronerna. Det var gott :)
JAg var lat o skållade inte mandlarna innan ;) Dessutom så behövde de inte vara i frysen om man fick loss dom från pappret- då fick man sätta de i en stund. Men det kände inte jag av.

Ang tipset om att AKB var hungrig så menade jag naturligtvis inte att hon skulle svälta av hunger. Utan att man många ggr TROR att man är hungrig av vanan vid att hitta ngt i skåpen...

Ang tipset om att AKB var hungrig så menade jag naturligtvis inte att hon skulle svälta av hunger. Utan att man många ggr TROR att man är hungrig av vanan vid att hitta ngt i skåpen...

Precis! Det va nog bara påhitt ifrån min hjärna:D
För jag tog en promenad på 7 km och när jag kom hem va jag bara lite törstig;)

Men jag ska försöka äta nåt vart 3e timme, det kan nog vara rätt lagom.

Måste bjuda på en sån underbar filmsnutt jag fick på Vilgot nyss. Hans pappa lekte med katterna och Vilgot kiknar av skratt! :love: Värsta skrattattacken hade klingat av när jag fick fram iPhonen, men det är mycket skratt ändå.

Här är den!

Vad go han är:love:

Brukar hitta Oscar uppkrupen i stora hundens korg, så sitter han där och garvar när hunden rör på sig.
Tänk vad lättroade de små liven är :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?