Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Naw, det känner man igen!:D Har också några sånna kattskratt filmer!:laugh:

Katterna är roliga:D

Jaa, verkar som dom flesta gillar djur..tror jag...

Jo- jag kan också glömma bort att äta o är vrålhungrig sen... Ska prova hålla Ebbas mattider till mig med... Fast inte de på natten ;)
Det är ju ändå så att vi ska hålla samma rytm så småningom- förutomdagistiden då...
Kan ju vara bra om man inte sitter som ett sockermonster då ;)

Måste säga att det är enklare än jag trodde att låta bli att socka mig ;) FAst jag har nog ätit lika mycket middag... Det får bli nästa steg...
Hela kommunen är en isbana så motion hade varit krypandes i 2km/h typ... Jaja- jag har iaf mockat o jonglerat med en storbale hösilage.. Svetten lackade iaf ;)

Två ostsmörgåsar, det håller man sig i timmar på :laugh: jag har aldrig klarat mig på fil och mjölk och sådant.

Jag har gjort några mycket små insatser idag, jag lät bli att dricka upp halva min mans coca cola och äta av hans kexchoklad :p hu vad svårt! (och promenerat ned på stan)

Bra jobbat! Själv ska jag gå och skära upp ananasen istället för att öppna en ny förpackning glass... Imorgon blir det långpromenad med grannen!

Och jag ska ut i slica upp en honungsmelon. - Går det att mixa till Ebba??? Eller ska man bara mosa med gaffel?
Tänkte frysa in lite med...

Den var lite för hård att mosa... Och mixa var ingen höjdare. Den smakar som när man gröper ur en pumpa... Nästan lite jordigt dessutom. Ändå tog jag inget av det hårda närmst skalet.
Pyttetärningar får det bli ;)

Nu har jag beställt min pulsklocka (ångest åå hög nivå över pengarna:crazy:), vart en garmin forerunner 305. De andra hade jag absolut inte råd med. Längtar dock tills den kommer.

Har även varit ute och knatat i 50 min med vovven, enligt Funbeat vart det 3,5 km. Blöta fötter och snor halt var de när jag inte gick i skogen.

Senast ändrad:

Katterna e en favorit här också. Ingenting är så roligt som dem. Där emot så har nog maken lyckats föra över sin hundrädsla för hon tycker att större hundar är läskiga.

Oscar fick igår lite melon. Vet inte vad det va för sort, såg ut som nätmelon utanpå men va mer oragnge/röd inuti. Jättegod iaf.
Men han fick små bitar istället och han klarade att tugga dem bra.

En enkel lathund för att få fram din maxpuls är 220-ålder. För att verkligen veta din maxpuls måste man göra ett ganska plågsamt test.

Alicia äter inte när jag mosar, hon får kväljningar då :( Men när jag ger bitar äter hon...

A älskar både hundarna och hästarna. Katter har vi inga. Folksams reklam om hundförsäkring är poppis...

Apropå djur: Idag har Bus-lus fått rida! Först på en "ponnyhäst" (lättare att hålla i henne där...) Hon tog direkt tag i manen och kastade sig fram mot spännet på tygeln, bra där ;)

Sen fick hon sitta i Cosmos sadel också. Där är det ju dock svårare att hålla i henne, eftersom han ju är över 180 cm... (Juste, om jag inte svarade den som frågade tidigare så är han nio år i år :) ) Sen är hon jätteduktig och klappa på Cosmo också. På mulen och halsen. Hon blir alldeles till sig och glad när hon får göra det :love:

Delar med mig av ett klipp från träningen igår också... Har bara snabbredigerat i youtubes redigeringsprogram, så det är lite haffsigt... Vet inte om jag vågar lägga ut det på dressyr här på buke... Vi har lite att jobba med, om man säger så...

http://www.youtube.com/watch?v=wHlbLx1MA6k

A juste, jag har också reggat mig på funbeat. Hur får jag reda på vilka alla ni är? :)

kl
Duktiga ni alla är som kört igång :bow:

Jag har ju åkt på världens förkylning som nu börjar släppa, dock så har jag fått halsont from hell och kan knappt prata (sambon klagar inte :angel: ) fattar verkligen inte hur ont det kan göra :(

Jag har hållit mig till att försöka inte stoppa i mig något onyttigt nu när jag tycker synd om mig själv... Sambon frågade tidigare om jag ville dela sista bakelsen som blivit kvar, men jag tackade nej och lämna rummet :idea:

Det var nog min bedrift hittills :p

Kul med filmen! Spontantipset är marsch till gymmet och träna mage och rygg, framförallt mage. ;) Eller det är ju säkert olika, men för mig var det ett jättelyft i post-graviditets-ridningen när jag började träna mage/rygg. Helt plötsligt kunde jag sitta still i sadeln på ett sätt jag aldrig kunnat förut, hade jag fattat hur mycket magmusklerna gör för sitsen hade jag lagt styrketräning till ridträningen för länge sen. Ridning enbart räcker uppenbarligen inte för mig iaf för att få tillräcklig styrka i mage och rygg. :D

Tyckte det såg väldigt bra ut för att inte ha tränat på ett år!! Så där lär inte jag se ut, jag kommer vara slut och spagetti efter två min ;)
Gillar verkligen formen i slutet, snyggt!:)

Blev ju helt sugen på att träna nu!!:D

Nja, zazzarazz har väl ridit sen i somras? Jag fattade det som att det var första träningspasset för dressyrtränare, inte första träningspasset till häst.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar