Sv: Vårmammor 2010 del 9
Vad äter ni till frukost för att hålla er mätta länge?
Jag håller mej bäst på omelett och inte alls på havregrynsgröt...
Två ostsmörgåsar, det håller man sig i timmar på
jag har aldrig klarat mig på fil och mjölk och sådant.
Vad roligt att det är fler här som inte står sig på gröt, jag tycker alltid att man får höra hur mättande det är med gröt, men det stämmer inte alls för mig! Jag kör på grova mackor, det klarar jag mig på fram till lunch. Idag har jag till och med varit duktig och bakat mitt eget favoritbröd och gjort färskost till, så jag ser fram emot morgondagens frukost
I övrigt har jag ätit nyttigt men för stora mängder, det tar lite tid innan man vänjer sig vid att äta mer lagom. Läste en intressant bloggpost igår om att det gäller att hålla sig sysselsatt för att inte falla för diverse frestelser - det finns en poäng i det tycker jag.
Här kan ni läsa om ni är intresserade
Och så
en utmaning till er övriga Beach2011-deltagare! Jag har rotat fram min bok om expressträning som jag köpte tidigare för att kunna hänge mig åt lite hemmaträning, och där i har de ett "check-pass" att köra en gång i månaden för att se sin styrkemässiga utveckling:
- maximalt antal armhävningar man orkar göra
- maximalt antal crunches man orkar göra
- maximalt antal knäböj man orkar göra
- stå på ett ben (med benet framför sig) i en minut per ben, bedöms enligt följande:
* kan blunda, endast små balanskorrigeringar = mycket bra balans
* små balanskorrigeringar i fotled = bra balans
* balanskorrigeringar i fotled och armar = godkänd balans
* måste korrigera med hela kroppen, med andra foten, höfter och armar = underkänd balans
* kan ej stå på ett ben ens med korrigeringar = ingen balans
Mina pinsamma resultat finns för allmänt beskådande på Funbeat
, men i huvudsak är det ju för att jämföra med sig själv (speciellt eftersom det finns så många sätt att utföra övningarna på, där vissa är lättare och andra är tyngre
)
Jag kan skapa en grupp för oss så att det blir lättare för alla att hitta varandra, om inte någon annan redan är på gång med det?