Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

kn: ush vet inte riktigt hur man ska hitta alla, Cattan T på funbeat, lägg gärna till.

Antar att de var dig jag hittade, registrerad igår?

Dock har du en sekrestess inställning som gör att ingen får se din träning :laugh:

edit; Vilket jag tydligen oxå hade, :rofl:

Senast ändrad:

Jag har inte testat att ladda upp direkt i Funbeat än. Ska testa att göra det. Återkommer! :idea:

Hm jag hade en som gör att bara träningskompisar kan se den, men hade tydligen misslyckats med att lägga till dig som träningskompis. Går det fortfarande inte att se? Vore så pinsamt att behöva ha inställningen att alla, även o de inte är medlemmar i funbeat kan se. :D

Kan du inte lägga till mig? Hur sökte du?

Senast ändrad:

Hm jag hade en som gör att bara träningskompisar kan se den, men hade tydligen misslyckats med att lägga till dig som träningskompis. Går det fortfarande inte att se? Vore så pinsamt att behöva ha inställningen att alla, även o de inte är medlemmar i funbeat kan se. :D

Kan du inte lägga till mig? Hur sökte du?

Jag har lagt till dig som träningskompis och du borde ha fått ett medelande om de. :laugh: gick in på träningskompisar och sen sökte jag bara på namn. Där kan du även se vilka som är dina träningskompisar.

Men eftersom jag inte är din träningskompis så verkar de inte som att jag kan se din träning

På Funbeats hemsida så kan man starta en grupp, där endast medlemmar får vara med och skriva. Något vi skulle kunna göra? Så kan man diskutera träning mm där utanför Buke?

eller?

*kl*

Har bekymmer med nattningen! Och jag blir galen snart!
Han är så trött framåt 20 så det knappt går att hålla honom vaken.
Då fixar vi pyamas och mat och lägger honom.
Sen sover han max 1-1½ timme. Sen är han superpiggelin och helt omöjlig att få att somna om igen på 2-3 timmar :(
Jag som tycker egentiden jag har framför teven ensam är den bästa tiden på hela dygnet.

Vad gör era bebisar framåt nattningen?

Speciellt uva är superduktig! :banana:

Jag har ju den strängaste tränaren också :D (och har tjuvstartat, men om 30 dagar gör ju inte det någonting på topplistan längre :))

Nu har jag skapat en grupp som heter Vårmammorna 2010, leta rätt på den och lägg till er så borde det bli lättare för oss att hitta varandra! Jag har gjort gruppen öppen, men tänkte att vi stänger den sedan när alla som vill har kommit med. Och så har jag lagt till Cattan och Zody :)

Senast ändrad:

Men nu är det slut på allt gotte ätande, har förbjudit mig själv att ta bilen någonstans inom byn och ska börja med nåt i stil det som uva?! skrev om att göra maxantalet armhävningar och situps.

Det var jag, eller snarare min bok, som skriver att man kan ha det att göra som ett test en gång per månad för att se hur man utvecklats genom träningen :)

Bra!

Jag kom på ytterligare ett mål! Men det skriver jag inte in på lista... :o Har suttit och kollat på joggingvagnar. Men då måste jag nog först visa min man att jag verkligen springer också innan jag får köpa nån. :cool: Det skulle ju vara jättepraktiskt med en sån, så kan man träna även om mannen inte är hemma. Googlade runt lite och det visade sig att många springer med vanliga vagnar också. På min vagn står det att man inte får använda den till löpning, men med en sån vagn handlar det ju om långsam jogging, så det borde ju funka ändå! :)

(Jäklar vad gott det är med tranbär! :d)

Äh, jag fick inte till det på nåt enkelt sätt. Jag har heller inte Training center utan bara connect. Det stod också att det kunde vara svårt att få till det. Dessutom tvivlar jag på att det är bättre än sporttracks. Där är det mycket enklare, In med pinnen, öppna St och välj importera. Jag fortsätter med manuell inmatning till Funbeat så länge.

Det är ingen rolig situation du sitter i. Särskilt när du känner att du måste välja mellan de du älskar mest.

1) Vad vill du? Ur ren egocentrisk synvinkel. Alltså vad är det som gör att DU vill bo kvar. Trivs du på gården i nuläget? Alltså om man bortser från situationen med din sambo, och vad han känner och tycker. Är det förhoppningen om att få ta över gården i framtiden som gör att du vill bo kvar? Är det möjligheten att ha hästarna? Är det möjligheten att vara hemma länge med Selma? Eller är det att du inte vill göra dina föräldrar besvikna?

2) Vad är det din sambo tycker är jobbigt? Att ursprungsplanen runnit ut i sanden. Att han är hyresgäst men förväntas göra större insatser än de övriga hyresgästerna? Relationen med dina föräldrar? Att han inte får utrymme för sitt intresse? För långt ifrån vänner?

3) Vad tycker din sambo måste till för att situationen, där ni bor kvar, ska bli hållbar för honom ur hans rent egocentriska synvinkel? Alltså med bortseende av sådana saker som att han vill att du skall kunna behålla dina hästar.

Jag tänkte ta tag i min träning efter tentan. Så mina insatser får vänta. Men mål är ju bra att fundera över. Jag behöver bättre kosthållning, så bara onyttigheter på helgerna känns inte orimligt…

… Tenta förresten. Jag borde kanske lyssna på den föreläsningen jag sitter på för att klara den. Men det är så TRÅKIGT!

*kl*

Då är jag också reggad på Funbeat :) Nog för att jag är kass på motion utöver vardagsmotionen (vilket väl inte är fy skam med egen liten gård) men kanske detta får mig att komma igång?

Måste man springa för att vara med i funbeat?
Eller kan man vara med om man bara går? För springa känns inte aktuellt än på många många långa år :D

Det finns säkert 100 olika träningsalternativ att registrera. Finns till och med skogsridning! :D

Skogsridning, det är väl typ där jag är i nuläget ;) Förutom då att skogsvägarna är igensnöade :D Verkar vara en hel del funktioner att kolla in, då ska jag bara lyckas ta mig tid till det också.

Jag lär nog ligga i botten på träningslistan skulle jag tro! Ah, prestationsångest! :D

Haha, om man ändå vore där ;)
Jag gör ju typ inget, lite promenader ibland men that's it...
Saknar hästen för då kom man iaf ut varje dag och rörde något på sig :)
Här finns ju typ inga medryttarhästar heller så jag har fått lagt ridningen på hyllan tyvärr.

Mina mål:
Godis/onyttigheter endast på helger
Vid fikabjudningar7kalas 1 MAX 2 kakor (brukar hälsa på sambons mamma ganska ofta och hon älskar att trycka i en så mycket hon bara kan)
Äta mindre portioner
Promenera dagligen
Leka lite med WiiFit några gånger i veckan - det är ju riktigt kul med faktiskt :D

Eftersom jag behöver gå ner 20-30kg så har jag ingen sluttid satt utan jag behöver börja med att lägga om livsstilen.
Ska ännu mäta/väga in oxå, har inte orkat ta itu med det än :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar