Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jag har ju den strängaste tränaren också :D (och har tjuvstartat, men om 30 dagar gör ju inte det någonting på topplistan längre :))

Nu har jag skapat en grupp som heter Vårmammorna 2010, leta rätt på den och lägg till er så borde det bli lättare för oss att hitta varandra! Jag har gjort gruppen öppen, men tänkte att vi stänger den sedan när alla som vill har kommit med. Och så har jag lagt till Cattan och Zody :)

Jag kommer med i gruppen i dagarna, så lås inte än!! Orkar bara inte registrera mig genom telefonen utan tar det när jag startar upp datorn :D
Duktiga ni är alla med tydliga mål!
Mina mål, vad jag kommer på än så länge:
- Bli lite fastare i hullet ;)
- Äta nyttigare och mer reglebundet z
- Röra på mig mer.
- Inte äta onyttigt, förutom när det bjuds vid olika tillställningar typ. Iaf inte mitt i veckorna.

Ja sådär än så länge, funderar faktiskt på att pallra mig ner till gymmet en sväng redan idag, har inte använt gymkortet sen oktober förra året men sen fick jag så mycket problem med ischias så det fick va. Jo jag ska fasen till gymmet ikväll!!!!

kl
Sweet, det fanns ju tom tömkörning :bump: Jag tömkör en hel del så det var ju guld :laugh:

Har precis reggat mitt första "träningspass", några blygsamma crunches :D Och hittills har jag hållit mig ifrån sötsaker, trots att en chokladask står vid datorn. Men har bestämt att idag ska vara en av mina två godisfria dagar den här vecka ;)

Ture somnar vid 8 o sover stenhårt t ca 11-12-tiden. Där kan han gråta lite men sover sen vidare ok. Det är framåt tre han kan vakna o ha svårt att somna om. Sen mellan 5 o 7 sover han väldigt stökigt.

Hur mår du nu? Och hur går det för er där hemma när alla är skadade?
Sambon ok nu så han kan hjälpa dig med allt?

Tycker synd om dig....

Det finns en app för Funbeat och jag tror att du till och med kan registrera dig genom den!

Ska genast kolla det!
Och vet ni? Jag har ikväll varit på gymmet för första gången på nästan 1,5 år - är så glad att jag har er och att vi peppar varandra!! Ni är helt underbara <3

*kl*

Nu har jag hittat hem till sverige och anmält mig på funbeat :bump:
Löpning är inget för min kropp, men promenader hoppas jag att den håller för.
Nu ska jag bara bli av med förkylningen så att jag kan ge mig ut i skogen!
Får börja med att äta lite nyttigare. Här är mina mål till en början

* minska cola intaget
* mindre portioner mat öht. Har en tendens att äta jättefort innan eller efter att A ätit och känner inte att jag ätit mig mer än mätt förrän det är för sent
* Promenera varje dag och simma/gympa en dag i veckan

imorgon blir det invägning...fasar!

*delvis kl*

Jag hoppas att vi alla kan hjälpas åt att peppa varandra för att leva sundare/ändra kroppsform/gå ner i vikt.. Så att det inte blir en "hets" om vem som gått ner mest, tränat flest gånger osv, så att någon känner sig utanför. Men som vi hittills har haft dialogerna här på vårmammor så är det bara trevligt :) (Har tyvärr råkat ut för att det just blivit en hets om kilon, timmar, resultat och det kan finnas många som inte klarar av det lika snabbt, eller lika bra som vissa andra).

Tänkte försöka mig på att väga in mig snart (hur nu det skall gå då jag inte har någon våg vet jag inte hi hi). Men tänkte även passa på att mäta in mig med måttband.

Jag vet ju att jag inte kan hålla målen jag sätter upp, ifall det är det orealistiska mål.. så mina mål blir:
* Endast äta godsaker på helgerna
* Mindre portioner
* Röra på mig mer

Som det är idag så snaskar jag godis och dricker pepsi dagligen, jag tränar inget förutom ridningen, och jag äter alldeles för stora portioner i förhållande till den mängd energi jag gör av med.

Hade tänkt börja träna i november, men var sjuk, insåg sedan att december inte skulle bli lätt att träna på grund av alla resor till skåne + jobbet, och sen är jag för snål för att betala medlemsavgift med bara 1-2 månader kvar på året.. Men nu skall jag passa på, frågan är bara vad jag skall välja.. Det finns inte så gott om alternativ här.. Gymmet passar mig bättre tidsmässigt, men det är roligare med pass, typ aerobics/spinning/core etc...

*KL*

Vilken fart det är på Funbeat nu! Jag blir ju helt yr av att alla har vanliga namn också :D. Och så är jag imponerad av allas målsättningar! Själv har jag inte riktigt bestämt mig för vilken ambitionsnivå jag ska lägga mig på. Jag brukar satsa på att spränga 60-gränsen (nedåt ;)) när jag bestämmer mig för att ta tag i ätandet, tränandet och vikten, men jag vet inte riktigt om jag känner att jag har den geisten just nu. Jag ska känna efter lite, det är ju sporrande att ha alla er andra i samma båt! :laugh: Tills vidare nöjer jag mig dock med följande mål:

1) att komma igång med lite mer intensiv träning. Hittills har jag bestämt mig för att köra hemmastyrkepass 6 ggr/vecka (det är alltså korta pass, som man rimligtvis kan hinna med samtidigt som man vaktar bebis :p). Jag skulle vilja ha något mer sammanhängande pass också, men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Ta upp klättringen? (Jag behöver verkligen träna överkropp :o) Eller satsa på yoga? (Det är ju ingen intensiv träning, men något jag länge pratat om att jag borde köra och nu har jag hittat ett yogaställe på gångavstånd, det är ju onekligen smidigt!) Eller poledance? (Vore kul, men jag vill inte gå själv. Någon stockholmsmamma som känner sig hågad? :angel:) Eller bara lite vanlig hederlig löpning? (Inte särskilt kul i mitt tycke) Eller le parkour? (Men det vill jag också ha kompisar till i så fall)

2) komma i (läs: passa i, inte bara kunna klämma mig in i) alla mina gamla byxor. Det inneär nog något minuskilo, men egentligen har de klarat den här vikten tidigare, så det handlar mest om att strama upp sig lite.

måste man lägga till alla i gruppen som träningskompisar en o en. Kan man inte lägga till alla i en grupp samtidigt?

En och en är nog det som gäller! ;)

Doris: Vad gäller hets så tror jag att alla förstår att var och en kämpar efter sina egna förutsättningar! :laugh:

Hm, det verkar inte bättre... Det hade ju varit smidigt att kunna göra det från listan över medlemmar!

Doris: Vad gäller hets så tror jag att alla förstår att var och en kämpar efter sina egna förutsättningar! :laugh:

Det tror/hoppas jag med :).

(Och så måste jag, på tal om utifrån sina egna förutsättningar, få stoltsera med att jag leder överlägset över de båda marathontränande personerna jag har på min topplista. Det måste väl innebära att jag är mer vältränad än dem? :angel:;))

:bow: Bra grejer du skrev där :laugh:
Det är ingen tävling;)

Förrutom för mig själv! Nu jäklar ska jag lyckas!
(Har hållit på nu i 2 dagar och har velat ge upp 100 ggr redan, så vi får väl se om/när jag ger efter och fuskar)

Yes! Inga sötsaker på hela dagen! Dock tror jag tyvärr att hästarna ännu en gång får vila idag, suck.. Maken är fortfarande ute i garaget och kämpar med att få igång golvvärmen där, som frusit. Så jag är förstås inne med H, som ÄNTLIGEN somnat. Även om såklart värmen är viktigare så hade jag sett fram emot att hinna motionera både mig och hästarna :crazy: Får väl göra några fler crunches så länge!

Jag vet inte hur det är för er andra, men för egen del så funkar det inte att sluta tvärt med allt, och börja ett nytt liv dagen efter liksom.. Utan jag måste få unna mig lite godsaker ibland..

Det brukar liksom kännas lite lättare att vara "duktig" mån-fred om man vet att man får en belöning på lördagen.. Sen ju fler dagar utan sötsaker ger ett mindre sötsug, och då kommer man till slut inte ens vara så sugen på det.. (Men det är lååångt dit känns det som)

Jag vet inte hur det är för er andra, men för egen del så funkar det inte att sluta tvärt med allt, och börja ett nytt liv dagen efter liksom.. Utan jag måste få unna mig lite godsaker ibland..

Det gäller att känna sig själv på den punkten! För mig är det lite tvärtom och brukar vara effektivast att dra igång med en sträng regim och uthärda den första tidens småätnings-, godsaks- och slapparabstinens tills jag landat i min nya ät- och träningsnivå och i en god spiral av att kroppen, till följd av träningen, vill ha riktig mat istället för skräp.

Förresten, idag har jag gammal god, hederlig träningsvärk till följd av gårdagens maxtest. Det är lite småmysigt med (rimliga mängder :p) träningsvärk tycker jag, och nu inser jag hur länge sedan det var jag hade det sist - tack alla ni för sparken i baken! :laugh:

För flera år sedan nu slutade jag tvärt med allt vad sötsaker hette, och rätt snabbt försvann faktiskt suget också. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, sambolivets myskvällar tror jag.. Men nu känner jag att det är nedtrappning som gäller, om jag ska kunna hålla motivationen.

Jag har ikväll varit på gymmet för första gången på nästan 1,5 år - är så glad att jag har er och att vi peppar varandra!

(Har hållit på nu i 2 dagar och har velat ge upp 100 ggr redan, så vi får väl se om/när jag ger efter och fuskar)

Yes! Inga sötsaker på hela dagen!

Heja, heja Armani_ som lyckats ta sig tull gymmet, AKB som inte gett upp och Modett som avstått sötsakerna! :bump: Tråd 10 döper vi till "Fitnessmammorna" va? :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar