Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Man gör så länge man själv vill! :idea: Ett av mina delmål är 3 minuter om dagen, det känns helt genomförbart för min del. Tycker att man märker rätt snabbt att man blir starkare, och mina delade magmuskler mår betydligt mycket bättre av plankan än av crunches.

Vilken pedagogisk förklaring :)
Tänk att det kan göra så mycket utan större ansträningning... Dessutom sparar man ju massa godispengar man kan shppa för när man är lite nöjdare med sin kropp igen ;)

Där sade du nått :idea:
Om man struntar i att köpa godiset, kan man lägga undan motsvarande peng å spara ihop. Endera till något snyggt att klä sig i när man fått den kroppsform man vill ha, eller till ett träningspass med hästen för den där "bra men ack så dyra"-tränaren, eller ett par nya snygga ridbyxor ;)

Jag förstår verkligen att du är upprörd! Min reaktion hade varit minst densamma. Definitivt inte okej att somna (läs smälla av..) på passet.

OJ...

Jag tror att du behöver åka bort en sväng..

Låta honom "tvingas" ta Nelly 100% i minst ett dygn.
Även berätta för honom att du inte är "sugen" eftersom han är som han är.. Du går ju runt och är irriterad på honom varje dag, klart du inte är redo att mysa då, bara för att han vill det.

Ett rejält snack måste ni nog ha iaf.

Skickar en stooooor styrkekram

Vilken pedagogisk förklaring :)

Jag har tyvärr redan kommit på ett fel med den :D

Felet då:
Det är bara ursprungs-exempel-AKB som behåller sin nuvarande vikt på 2400 kcal/dag. För varje kilo hon går ner kommer antalet kcal hon behåller sin vikt på att minska, så kaloriunderskottet skapat av det minskade godisätandet kommer att minska och minska tills att hon kommer till den jämnviktsvikt (69 kg i det här exemplet) som hon får av ett dagligt intag på ((2400*7)-840)/7 = 2280 kcal/dag.

Jag förstår verkligen att du är upprörd! Min reaktion hade varit minst densamma. Definitivt inte okej att somna (läs smälla av..) på passet.

Nä, stackars Nelly! Hon som är så trygg i sin säng för hon vet att vi är där om hon vaknar o är orolig, speciellt nu när hon inte är ok! Det vore väl F A N om hon ska bli orolig och otrygg för att han inte kan ta det på allvar!! grrr...

OJ...

Jag tror att du behöver åka bort en sväng..

Låta honom "tvingas" ta Nelly 100% i minst ett dygn.
Även berätta för honom att du inte är "sugen" eftersom han är som han är.. Du går ju runt och är irriterad på honom varje dag, klart du inte är redo att mysa då, bara för att han vill det.

Ett rejält snack måste ni nog ha iaf.

Skickar en stooooor styrkekram

Ja, det skulle nog vara nyttigt, det värsta är att jag inte litar på honom:o
Tänk om det blir så, o jag inte är hemma..att han somna i soffan o så ligger hon och gråter halva natten..ååh, fy fan:cry:
Dessutom blir han lättare irriterad på henne på natten än vad jag blir, vil skona henne från det..

Han är ju inte elak, men han har inte samma ansvarskänsla..känns det som...Speciellt när han är trött så kan han bara slockna utan att tänka på vad som kan hända..Själv kan jag aldrig somna ifrån henne, katterna eller att släcka och låsa..men det gäller inte för honom..kanske för att jag är här och gör det:grin:

Tack för kramen, behövde kräka av mig och få lite stöd från er tjejer:D

Heja, heja Armani_ som lyckats ta sig tull gymmet, AKB som inte gett upp och Modett som avstått sötsakerna! :bump: Tråd 10 döper vi till "Fitnessmammorna" va? :D

Ja, heja oss alla!!!
Men jag kan säga att jag var sååå nära att skita i det.. Milton var så ledsen precis när jag skulle gå, han är det ofta om kvällarna nu.
Men sedan tänkte jag att det kvittar liksom om det är jag eller pappan som håller, bär och tröstar, än så länge spelar det ingen roll för honom och han är lika ledsen hos mig. Så en extra spark i baken av mig själv så for jag iväg till gymmet. Telefonen fick såklart vara nära så sambon kunde ringa mig om det krisade, men det gjorde han såklart inte ;)

Blev iaf 20 minuter på bandet, blandat jogging och walking (heter det så?!) och sedan lite mage efter det.
Var ute och gick i eftermiddags ett par kilometer också.

Skickade ett sms till min PT/bästa killkompis och vi bestämde snabbt gymmet onsdag och torsdag - shit vad jag längtar!
UVA - gud vad du leder stort!! Duktiga du!

Men Juz! Vilken karl!

Han låter lite som min, bara att han kanske inte uttalat det.
Men min har uttrycklingen sagt att hushållsgöra och barnpassning är fruntimmersgöra!

Jepp, han lever kvar på stenåldern och jag håller på att banka ut der ur honom med hjälp av min mamma :D

Kasta en till sko på honom ifrån mig med:devil:

*kram*

Skickade ett sms till min PT/bästa killkompis och vi bestämde snabbt gymmet onsdag och torsdag - shit vad jag längtar!
UVA - gud vad du leder stort!! Duktiga du!

Med 29 dagars försprång vore allt annat riktigt dåligt av mig :D. Vad roligt med en träningskompis, det gör det mycket lättare att komma iväg - framför allt om den dessutom kan kvalificera sig som PT :laugh:

Ja, dom är såå roliga!!
Dom jobbar ju hela dagarna..och drar in pengar..
Jaha!! Men jag jobbar också, hela dygnet just nu..och jag drar också in pengar, bara inte lika mkt just nu...Jag älskar min dotter och det är underbart att gå hemma, men det är också tufft mellan varven..

Inget, och då menar jag INGET blir undanplockat om inte jag tjatar, eller gör det..och jag orkar inte gå här hemma i en röra..Jag städar gärna, för jag älskar när dte är snyggt och rent, och det e skönt att pilla lite om jag bara för göra dte utan avbrott....men inte plockar undan självklara saker som smöret, strumpor på golvet osv för att en lat fan inte kan se det själv..Nää..jag är lack!! Om nån missa det;)

Tack:)

*kl*

Jag tror vi måste ha lite barnrelaterat snack nu.
Så inte moderatorn blir arg på oss :D

Ehum, ja....

Vad drar era ungar för klädstorlek nu?
Oscar har stl 80 och på en del bodys 86.
Inte klokt egentligen vad de växer de där små liven :laugh:

Nej men fy vad dåligt av honom - jag förstår att du blev arg, jag hade blivit alldeles vansinnig och totalt tokig!
Just nu i denna ålder på bebisarna tycker jag iaf att det märks så tydligt att Milton inte riktigt vill vara ensam. vi har alltid bara kunnat gå in och lägga honom, men just nu vill han somna i famnen (det har hänt att jag kunnat lägga mig med honom i vår säng, inte många gånger dock), vilket han ska få med. Vill inte ha en orolig bebis och detta vänder ju sen igen om man gör det rätt och ordentligt.
Jag förstår inte hur man inte kan vakna av att en liten bebis är jätteledsen, är ju inte ett diskret skrik iaf :grin:

Hoppas han rycker upp sig lite för såhär kan du ju inte ha det!
Vi två har ju inte haft de två lättaste bebisarna, om man säger så ;) därför är det viktigt att man är två, så känner jag iaf för jag hade aldrig orkat dra hela lasset själv. Stora kramen till dig!

Med 29 dagars försprång vore allt annat riktigt dåligt av mig :D. Vad roligt med en träningskompis, det gör det mycket lättare att komma iväg - framför allt om den dessutom kan kvalificera sig som PT :laugh:

Hahaha, ja då ska du väl leda ;)
Ja det är riktigt skönt med min fina träningskompis! Han har tjatat på mig sedan Milton föddes :o så han är glad att jag äntligen är på igen!
Han är egentligen ingen PT, han är bara min PT :D Han tränar supermycket och är grymt påläst på allt som har med träning att göra. Han har de senaste 4 åren gått från att ha varit ganska så överviktig till ett muskelpaket - han är min förebild!

Ja, dom är lite lite extra oroliga och mer medvetna nu känns det som..och då vill man ju inte ge dom en anledning att bli oroliga..Inte för att hon är förstörd nu, men jag fick en törn i hjärtat när hon tittade storögd och lesset på mig: Var har du varit mamma":cry:

Nä, vi har ju haft lite problem med små magar och klängiga bebisar;)

Ja, vi har ju haft det relativt bra uppdelat innan..Men nu känns det som han helt tappat stinget..Han behöver komma igång med träningen också, för just nu är han allmänt förslappad tror jag..Han kanske ska hoppa in här, ni verkar vara bra peppare till varandra:D

*delvis kl*
Tack för omtanken alla, behövde som sagt kräka av mig, och här är det alltid bäst=)

*kl*

Jag tror vi måste ha lite barnrelaterat snack nu.
Så inte moderatorn blir arg på oss :D

Ehum, ja....

Vad drar era ungar för klädstorlek nu?
Oscar har stl 80 och på en del bodys 86.
Inte klokt egentligen vad de växer de där små liven :laugh:

Hahaha, ja det är kanske bäst det :D

Milton drar 74, fast det börjar också bli lite trångt nu så vi närmar oss 80 :eek: jag blir lika vemodig varje gång jag upptäcker att min stora lilla pojke byter upp sig en storlek!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar