Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Jag tror vi måste ha lite barnrelaterat snack nu.
Så inte moderatorn blir arg på oss :D

Ehum, ja....

Vad drar era ungar för klädstorlek nu?
Oscar har stl 80 och på en del bodys 86.
Inte klokt egentligen vad de växer de där små liven :laugh:

Nelly har stl68:D Hon är ingen stor tjej direkt;)

Men hon kröp FRAMÅT idag!:bump: Krålade väl mest, med ena benet något högre, så nu är det slut på friden, hihi:) Duktiga lilla tösa!!

Ja, visst är det. De små kläderna är nedpackade i en låda. Men jag har inte hjärta att ta upp dem på vinden än :cry:

När han bara va några veckor så köpte jag en jacka ifrån Lundmyr.
Med tron att den kommer nog inte passa förrän han är ett.
Den sitter perfekt nu :D

ch jag har agt undan en del. i 2 olika högar- spara, ge bort... Men det där sista går inte bra... haha

:D Det har han inte haft sen i somras :D

Wow, framåt, det va inte illa :bump:

Jag satt i tvrummet nu i kväll. Rätt som det är kommer Oscar gåendes med sin far jämte sig. Enbart hållandes i sambons finger :love:
Det va så gulligt!
Men där får han bannimig stanna i några månader! Han ska inte gå ÄN!
Han är ju bara en pyttebebis:cry:

Ge bort kommer jag inte klara. Vet inte varför jag just fäst mig så vid kläderna. Men massa andra bebisrelaterade saker jag gett bort eller sålt.

Vet inte ens om jag kommer använda samma kläder på nästa bebis.
Men det är mest för att det är så kul att köpa dem:D

Ja, visst är det. De små kläderna är nedpackade i en låda. Men jag har inte hjärta att ta upp dem på vinden än :cry:

När han bara va några veckor så köpte jag en jacka ifrån Lundmyr.
Med tron att den kommer nog inte passa förrän han är ett.
Den sitter perfekt nu :D

Två stora pojkar har vi allt :D hade inte heller räknat med att min Milton skulle vara såhär stor såhär fort! Jag och sambon var båda medel (jag började fläska på mig kring halvåret :D, men sambon var mager alltid), så Milton brås nog på min pappa.

Jisses vad vi babblar :D

Ska bli spännande att se vad A har fått för sovvanor efter tandsprickning och sedan förkylning och semester med konstiga tider.
Han har varit uppe till 22-24 och sovit till klockan 10 på dagarna, ätit en flaska välling/gröt och somnat vid 12 och sovit ett par timmar med pappan.
Han sover bättre igen, förra veckan med tänderna var hemskt, MEN bara om han får sova hos oss (läs: helst innanför skinnet) Ibland tittar han upp och ser klarvaken ut, tittar på en och ler, sedan slocknar han igen. Typ bara för att kolla att vi är kvar.
Sen somnar han bäst med pappa nuförtiden, tror att han känner att jag ligger och planerar det jag ska göra NÄR han somnat. Pappan somnar han med istället:grin:
Kanske känner han att jag för tillfället är stressad över allt och inget. Har dock varit lite bättre nu när jag haft miljöombyte, får se vad som händer under veckan. har en tid till läkaren i nästa vecka

Sedan hände en annan grej i Norge. Vi köpte dentinox där för tänderna, en flaska mindre än AD dropparna med pepparmintssmak.
Jag blev ju snorig och kompisen var snäll och satte in en flaska med pepparmintsolja till mig.
När sambon ska ge A dentinox så tar han fel flaska, han visste inte att jag fått den andra. Jag fattar inte varför A blir ledsen när han får dentinoxen, han gillade den ju innan! 2 sekunder senare så trillar polletten ner genom min snoriga hjärna....
Han var ledsen i några minuter sedan var det bra, men jäklar vad rädd sambon blev när jag sa att det var fel flaska. (jag med först förstås)
Stackars lille A

:D Det har han inte haft sen i somras :D

Wow, framåt, det va inte illa :bump:

Jag satt i tvrummet nu i kväll. Rätt som det är kommer Oscar gåendes med sin far jämte sig. Enbart hållandes i sambons finger :love:
Det va så gulligt!
Men där får han bannimig stanna i några månader! Han ska inte gå ÄN!
Han är ju bara en pyttebebis:cry:

Hihi, ja, hon har kört bakåt i full fart ett tag, idag kom hon på en variant framåt ist:)
Åh, det förstår jag!! han är ju för snabb, jag känner att N är så stor bara för hon börjat krypa framåt, förstår hur du känner..isch..Vänta lite lixom:D Men supersött iaf!!:)

Senast ändrad:

Ge bort kommer jag inte klara. Vet inte varför jag just fäst mig så vid kläderna. Men massa andra bebisrelaterade saker jag gett bort eller sålt.

Vet inte ens om jag kommer använda samma kläder på nästa bebis.
Men det är mest för att det är så kul att köpa dem:D

Jo jag har också två sådana högar; ge bort och spara. Hrm.. spara-högen leder stort! Och inte har jag mage att lägga ner dem i källarförrådet, de får minsann ligga i en garderob uppe i lägenheten och inte i en fuktig källare, hua!

A har det mesta i storlek 86, något enstaka 80 fungerar att använda beroende på modell. Köpte bodies i 92 på rean och de är lite pösiga men går att använda

Min stora lilla sommarbäbis har strl 74-80 :) 6 månader på söndag! Kämpar som ett tok för att krypa framåt, står på alla fyra och stångas som en tjur. Men det går bättre bakåt :D

Milton har 62-74 fast då ska 74:orna vara små! Enbart 62 på byxorna och 62-74 på bodys!
Men då är han bara 5mån!

*kl*

Sitter här med en bebis som tydligen inte alls skulle sova nå mer, han är så pigg så! Ligger och rullar runt på golvet och har sig! Känns bra, eller inte! För jag ska nämligen på en anställningsintervju kl 10 och det är 5mil dit så lär gå upp 8 iaf för att hinna göra mig iordning! Så jag hoppas på att jag ska få gå och sova snart igen! Konstigt nog är jag inte så trött man jag lär ju vara det kl 10 då ist :smirk:

Btw så går det inte att ha honom brevid sig i soffan länre för han snurrar fram och tillbaka hur snabbt som helst. Igår höll han på att ramla ur soffan med huvudet före men fick precis tag i honom i sista sekund!!!! Usch hade inte varit skönt för hans lilla huvud! Så nu får han allt hålla till på golvet där han mest rullar av sin lekfilt hela tiden! Men det är ju inte lika farligt! :p

Ne nu börjar det låta lite gnälligt så då kanske han kan somna snart! :)

E kan fortfarande ha sina bodys i 68. Byxorna i 68 är dock för korta. När vi köper nya kläder till honom köper vi 80, sedan strl 56 har vi kört på taktiken "hoppa över varannan storlek" och det fungerar fint. 80-byxorna är å sin sida lite långa, men bara de har muddar nere vid fötterna så gör det inget :)

De kläder jag sorterat undan för att han växt ur dem får lugnt plats i hans klädskåp - i och med att kläderna ändå blir urväxta rätt fort brukar vi inte köpa så många plagg i varje storlek. De minsta kläderna vi har till honom är stril 37/38, de drunknade han nästan i när han hade dem de första gångerna och då var han ändå kanske en månad. Det är svårt att tänka sig det nu!

Han är egentligen ingen PT, han är bara min PT :D Han tränar supermycket och är grymt påläst på allt som har med träning att göra. Han har de senaste 4 åren gått från att ha varit ganska så överviktig till ett muskelpaket - han är min förebild!

Desto bättre, då får du ju ha honom för dig själv :D

Men hon kröp FRAMÅT idag!:bump: Krålade väl mest, med ena benet något högre, så nu är det slut på friden, hihi:) Duktiga lilla tösa!!

Heja Nelly! :bump:
Precis efter jul knäckte E åla-framåt-koden. Han är så himla lycklig över det, först hör man ett litet rop och sedan börjar han åla, åla, åla :D. Tänk vad revolutionerande det måste vara att börja kunna röra sig själv! Han står på alla fyra och joxar en massa också, vi har sett honom ta ett par krypsteg i rad några gånger så förhoppningsvis kommer han snart på hur man gör det också. Svårast verkar vara att komma ihåg att ta med sig högerbenet :p

*KL*

Förresten, alla ni som klagat över vilda blöjbyten, jag vill sälla mig till er skara! Om ni ser mig registrera "Brottning, 5 minuter" på Funbeat så behöver jag väl inte ens kommentera att det är E som är min kombattant? ;)

Haha, H skulle mer än gärna få en fusklapp med åla-framåt-koden tror jag :D

Förresten, apropå registrerade träningar.. Var det 1 timmas rodd vi som ammar kunde jämföra med :angel:

Och en timmes skottning då ;) Haha! Nu när jag inte kan amma- fast iofs fick det bara mig att äta så mycket mer i nojja över m hon inte fick mat eftersom hon växer ganska ångsamt... NU när man varit med lite längre kanske man hade kunnat vara lite mindre nojjig och utnyttjat förbrännningen ;)

Min skrutta har fått lite hosta :( Ni som har haft förkylda bar- finns det hostmedicin till dessa små?
Jag tycker det är VÄLDIGT skönt att hon precis börjat sova på mage. Det underlättar ju grymt nu när hon är lite småsnorig...
Undras tro om det beror på lilla bitsingen som är på väg upp eller om hon är förkyld...

Ush kalorier är så svåra att mäta, tänkte nog bara försöka äta mindre. Har någon gång försökt men när jag mätte vad jag åt på ngn site blev det väldigt lite kalorier, det var helt enkelt bara inte trovärdigt så jag gav upp om kalorier.:p

*kl*

Jag tror vi måste ha lite barnrelaterat snack nu.
Så inte moderatorn blir arg på oss :D

Ehum, ja....

Våran lille skrotunge har 74/80 och 80. Känns alltid lite trist att packa undan det han inte kan har men samtidigt kul att få börja använda nåt nytt! Vi skickR runt alla kläder mellan oss systrar och en kompis till ena syrran...vi får som barn på löpa de band :D

Juzzzen

Gaaaah tror att våra sambos är en klon av samma person. T blev verkligen AS sur när jag fick ett smärre utbrott förra helgen. Va sur hela jävla dagen över en sak som man normalt borde be om förlåtelse för att man gjorde. Han skulle leta reda på ett motorblock innan jag skulle åka till stallet, detta tog över en timme, insåg att han gått ut i garaget och börjat med nåt, då blev jag förbannad och sa att jag tyckte det var dåligt gjort eftersom jag skulle till stallet innan vi åkte på middag hos min faster. Så i stället för att bara inse att han nog gjorde fel (hade sagt tidigt att jag ville hinna till stallet innan) så blev han bara skit sur. Han kan verkligen INTE ta kritik för sitt ibland väldigt omogna och dåliga beteende. Tyvärr så händer liknande saker som detta titt som tätt. Tex i helgen skulle han promt ut med skotern, hN vet att jag vill hinna ut med hästen på dagen. Men det är precis som om att det är mindre värt, hur som haver så gillade jag med svärmor så hon kunde passa Theo medans han sov så han kunde hinna ut med skotern. Men vad händer, jo han blir kvar i garaget hela tiden jag är i stallet och överlåter att skötsel av Theo till svärmor, det tycker jag är jävligt dålig stil. Det är inte hon som ska ta hand om vårar barn.....

Funbeat

Jag kommer också haka på, ska ladda ner appen och regga mig!!!!

Barnen

Theo kryper tak å lov inte än. Okej nog känns det lite trist när man hör bebisar som är yngre som kryper eller så. Men samtidigt är det väldigt skönt att ja som nu tex kunna sitta å ha han på golvet i lugn å ro medans jag sitter här:laugh: han hatar verkligen att ligga på mage, tycker det är roligare å va ute och gå genom att hålla nån i handen. :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V