Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ush,

Hum, kan du inte skicka honom på pappadepressionskoll? på BVC? att sova genom en skrikande bebis är ju lite extra sömnigt. Eller iofs om han vant sig vid att skriken inte gäller honom på natten tex kanske.

Har märkt på min man att surmulenhet vid skäll inte behöver betyda att han inte ändrar sig ;) förresten (det kan betyda att de har dåligt samvete eller ngt).

Annars får du kanske dressera om honom och låta honom ta alla bajsblöjor och hälften av nätterna tills han inte längre tycker det är jobbigt. :crazy:

68 använder S fortfarande. Och vi har storlek 3 i blöjorna. Köpte precis 2 nya paket med blöjor och hon får ha 3: or ett tag till. Hon vägde ca 6.5 kg innan jul och var 64 cm lång!!!

Nelly har stl68:D Hon är ingen stor tjej direkt;)

Men hon kröp FRAMÅT idag!:bump: Krålade väl mest, med ena benet något högre, så nu är det slut på friden, hihi:) Duktiga lilla tösa!!

S har även hon börjat ta sig framåt!!! Men hasandes. lite lite. Så ett par dagar till borde jag ha med "lugn och ro" innan hon tänker krypa iväg överallt. Kanske skulle skaffa grindar till trappen...

Det finns hostmedicin men den är praktiskt taget omöjlig att få i A och BVC säger att vatten fungerar lika bra som den sorten (enligt den senare forskningen tror jag hon sa, men inte bombsäker på att det bara är som BVC tycker.)

Jag tänker inte räkna kalorier- absolut inte. Men det kan vara bra att ha en hum om hur mycket saker innehåller ändå ;)
Det är inte alltid livsfarligt att äta en glass- bara man avstår från något annat liksom...

Jag kommer ha mitt stora mål på kvällen när jag umgås med andra. Inte på lunchen när jag och Snäcki äter själva. Idag har jag iofs gjort en tnfiskröra med ägg som står o drar sig i kylen...

Det är ju så skönt att ha träningsvärk :)
Då vet man att man gjort något nyttigt liksom

Vi pratade med Ms barnläkare om hosymedicin men han tyckte det var onödigt...
Nu var vi iväg o träffade läkare med henne igår pga förkylningen/hostan och de tog några tester.
Fick även utskrivet en host/luftrörsvidgande medicin, den ger vi på sked och den smakase tydligen bra för inte en droppe gick till spillo ;)
vet inte riktigt om det hjälpt något då vi bara gett en gång ännu.

Det är ju så skönt att ha träningsvärk :)
Då vet man att man gjort något nyttigt liksom

Visst är det så!
Funderar på att hämta hantlarna som pappa har lånat av oss, de kan nog göra lite nytta på hemmafronten just nu :D Jag är riktigt taggad för träning just nu - får väl se hur länge det håller i sig ;)

*kl*
Peppa mig! Hade planerat för en långpromenad nu under eftermiddagen, och nu vräker snön ner! :eek: Känner mig helt omotiverad, men vet att jag verkligen skulle behöva ta mig ut och röra lite på fläsket...

Pepp, pepp, pepp! :bump: Tänk vad skönt att få frisk luft i lungorna och få sträcka lite på benen!

... och så ger det vackra funbeatminutrar också :D

Snö är ju ganska mysigt att promenera i - tänk att det kunde varit kallt satans blött regn istället ;) Och lera o klafsa i :)
Jag gillar snö- men inte isen under. Fast vi har ju en rullator att hålla i ;) Själv funderar jag på att asa mig in till stan och köpa en fejkIphone till Ebba... Jag har nog för lite att göra ;)

*kl*
Peppa mig! Hade planerat för en långpromenad nu under eftermiddagen, och nu vräker snön ner! :eek: Känner mig helt omotiverad, men vet att jag verkligen skulle behöva ta mig ut och röra lite på fläsket...

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder, eller hur var det nu? ;)
Peppelipepppepp :banana: :banana:

Kl

Jag är lite trög, men nu har jag iallafall kommit på att det är väldigt billigt att äta på Ikea! :banana: Köttbullar (inte min favvo direkt, men ibland går det väl att äta) för 16 kr och en barnmatsburk på köpet till Vilgot! :eek: Synd bara att det är över 3 mil tur och retur för min del, så nog är det billigare att äta hemma, men ändå! Extremt billigt verkligen! :laugh:

Ang kläder så var det länge sen jag började köpa 86-bodysar. Men som jag skrivit förut tumlar jag alla kläder och då krymper de lite mer. Byxor har han 74-86 beroende på modell. Han ligger prick på längdkurvan och lite över viktkurvan, men inte på +1.

Det märks att han är inne i ett utvecklingssprång just nu. Att han kan klappa händerna har jag redan skrivit. Igår kom han för första gången upp på alla fyra från magliggande (i sängen, på halt golv kan han inte än) och därifrån var det hur enkelt som helst för honom att sätta sig upp. Han har full koll på husets planlösning och åker omkring på rumpan från rum till rum. Han vet att mamma och pappa inte försvinner, utan att vi finns nån annanstan bara. Ligger jag på golvet och håller händerna för ansiktet och säger "var är mamma?" så åker han fram till mig och lägger/slår sin hand på min, precis som att han ska visa att mamma är under handen. :love: För första gången har han visat mammighet. Under jul/nyår har inte pappa kunnat lägga honom, utan han har skrikit till jag har kommit. Då har han blivit knäpptyst och somnat omedelbart.

*kl*

En fråga,
Sköter nu allt i hushållet? Handlar, lagar mat och städar? Alltså under dagarna när ni går hemma, är ert hus/lägenehet tipp topp?

Enligt min sambo är det så hos alla andra nämligen, så jag vill gärna veta.

Haha, i den här snöyran spelar det ingen roll vad man sätter på sig - man blir blöt ändå! :D Men jag tog mig ut i alla fall, lite drygt en timme blev det. Skööööönt att komma hem och in i värmen kan jag säga. :D

Ang. storlekar så använder S (8 månader och 9 dagar) 74, men vi har börjat så smått på 80. Klänningar funkar kanon i 80, bodys och tröjor får vi vika upp lite i ärmarna bara. Byxorna är dock för långa i 80 så där är det bara 74 än så länge.

Misstänker att tand nr. 3 är på gång här, för det dregglas något kopiöst. Struligt med sömnen som förra gången också, så något är helt klart på gång. Hur lång tid det tar får visa sig.

Här delar vi på hushållssysslorna, jag är föräldraledig och inte hemma för att ta hand om hushållet. Men visst, det är klart att jag som är hemma på dagtid fixar det jag hinner. Vissa dagar innebär det att jag kanske hinner plocka in disken i diskmaskinen men inget mer, medans jag andra dagar hinner tvätta två maskiner tvätt och hänga tvätten, städa toaletterna och dammsuga.
Andra dagar vill jag inte göra några hushållssysslor, så då gör jag inte det heller. :D

Din sambo verkar (förlåt) vara en riktig skit just nu! :mad: Tror han på allvar att man som föräldraledig ligger på soffan och käkar praliner hela dagarna och att barnen klarar sig själva? Att vi bara skiter i att driva runt hela Familjen AB? Man är väl för Guds skull två, det är lika mkt hans skit och alltså lika mkt hans ansvar om att hålla rent, se till att det finns mat hemma och rena kläder. Hur gjorde ni innan N, ansåg han att du skulle sköta Familjen AB då också?

Inget förlåt, precis vad jag anser om honom just nu.

Blev ju diskussion efter det som hände igår..och då kom allt. Han var besviken för att det ofta såg ut som fan när han kom hem..Vilket det gör ibland, men inte alltid. (Nu är här tex väldigt rent o fint för jag slitit i två dagar med grovstäd)

det tar fan inte nio timmar att ta hand om ett barn, men jag skiter i disken för att vi ska dela på det när han kommer hem (!!??)

Så är det verkligen inte..Jag plockar undan mkt på kvällen ja, för att dte ska vara fräscht dagen efter..men nästa VARJE dag sätter jag i och tömmer diskmaskinen..han ser inte det bara..sen att jag blir putt för att han sätter si i soffan istället för golvet tillsammans med N och har lite mer koll, medan jag städar osv är ju bara för att jag ska bli sur över något, tydligen.

Ekonomin har han mest koll på, och det får jag i huvudet med, han försörjer ju mej minsann( ja, okej, men varför är det så, för jag GÅR HEMMA och har mindre pengar JUST NU)

Nu tycker han att vi ska fundera för vi har ju sååå mkt problem. Det värsta är att jag inte orkar bry mej:crazy:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar