Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Man förtjänar att ta det lugnt ibland. jag har varit sjuk idag, så jag och reklam har i stort sett bara legat i sängen och gosat, när vi inte har ätit. Som tur var så har hon varit snäll idag och varit nöjd med att krypa runt i sängen och leka med leksaker.

*kl*

Tack för alla söta inlägg och pm, jag uppskattar verkligen alla kommentarer och ska försöka svara, har varit lite stressigt bara. :)

Försökte prata med min pappa, men vi rök som vanligt ihop och stod och vrålade på varandra, men till slut lugnade vi ned oss och hade ett bra samtal. Tyvärr så kommer han inte överens om det som min sambo tycker, men vi har pratat i stort sett hela dagen och nu tror jag att det börjar bli bättre. Vi ska sätta oss ned och prata imorgon.

Pratade med min grannes blivande och hon är i samma situation som min sambo och det var skönt att höra hennes åsikt. Det har ju blivit såhär pga bristande kommunikation och en massa missförstånd, och hon poängterade hur viktigt det var att prata. De hade kommit överens om att ta upp allt, så att det inte skulle växa till oanade höjder.

Selma drar 80 i kläder eller 12-18 månader, har även några 18-24mån som sitter bra. Här har vi inte någon längd att skylla på, utan det är bredden som gör att kläderna är svåra att få på...

Analyserar friskt!!!!

Kanske vågar han inte göra något med Nelly för att han är rädd att göra fel? Då kanske han tycker att det är bättre att inte göra något så kan det inte bli fel?

Jag tror inte att som någon skrev att du ska stå brevid en hel dag och berätta vad/hur han ska göra. Däremot kanske lämna en lista på tex mattider och vad hon brukar äta.
Åk innan hon vaknar och kom hem ewfter läggning. Jag tror att det enda sättet att förstå är att vara mitt i det. Låt han göra på sitt sätt. Blir det pyjamas hela dagen? Vad gör det???

Senast ändrad:

Instämmer. Jag försöker inte ens laga mat när jag är ensam hemma. Städning och sånt går ju lätt att avbryta, men med mat kan det vara svårare. Speciellt nu när Vilgot är helt målsökande på katternas matskålar! ;) Någon av oss lagar mat när mannen kommer hem och jag har alltid färdig matlåda att värma till lunchen.

Precis, det är därför jag inte drar igång större städprojekt heller.:D

Ang fördelningen av hushålssysslorna så tycker jag det varit en stor hjälp när vi började dela på ledigheten - förut försökte jag verkligen hinna allt i veckorna, för när helgen kom och jag hade varit hemma med bebis hela veckan ville jag absolut inte tillbringa den också hemma med hushållet, utan kunna träna, åka nånstans, göra roliga saker helt enkelt.

Nu när vi delar är det inte lika galet viktigt att få en massa egentid på helgen,jag har ju tid utan bebis när jag jobbar också - och när jag är hemma med bebis så är jag mer mån att ta vara på den tiden och faktiskt vara med bebis, och göra sånt man inte kan göra när man jobbar (typ långpromenader och utflykter) istället för hushållsarbete.

Analyserar friskt!!!!

Kanske vågar han inte göra något med Nelly för att han är rädd att göra fel? Då kanske han tycker att det är bättre att inte göra något så kan det inte bli fel?

Jag tror inte att som någon skrev att du ska stå brevid en hel dag och berätta vad/hur han ska göra. Däremot kanske lämna en lista på tex mattider och vad hon brukar äta.
Åk innan hon vaknar och kom hem ewfter läggning. Jag tror att det enda sättet att förstå är att vara mitt i det. Låt han göra på sitt sätt. Blir det pyjamas hela dagen? Vad gör det???

Bra idé faktiskt! Kan faktiskt vara värt att pröva för dig Juzzz! Själv bryr jag mig inte stenhårt i hur sambon går till väga när det gäller Theo. Huvudsaken det funkar för dom båda!

Tjohooo ut på tur i skogen med pållen nu ska ja!

Men helt ärligt allihopa. Ni har ju egentid?!?! Ni hinner pyssla med era hästar- även om det innebär stress vissa dagar.
Jag försöker göra så mycket som går i veckorna för att som Mabuse säger- ha lite tid för oss inte toaletten. Men visst- man ska nog inte vara pedant här. Men det är förhoppningsvis ingen sanitär olägenhet iaf.
MEN det är kul att komma hem o se vad sambon har åstadkommit de helgerna jag har jobbat- för han är verkligen barnvakt. Jag vet inte om han vågar gå på toa ens ;) Han tror nog inte heller att hon kan befinna sig på ett golv själv ;)
Jag skrev en liten lapp till honom när han skulle ha henne. Då kände han sig säkrare- om han använde den vet jag inte.
Fast min sambo har nästan Ebba mer än jag på helgen. Och det är JÄTTESKÖNT den kvällen han kommer hem att han tar4 nattningen och myser med henne medans jag bara är o tömmer skallen från ..... öhhhhh, bahhhhh, ihhhhhh mm mm....
Men sen räcker det med morgonleendet så orkar man en dag till ;)

*kl*

Vad ni skriver!! Fast hade jag väntat mig nåt annat ;) :D

Försöker kika in och läsa emellanåt, men hinner knappt svara. Är mitt uppe i renovering och flyttkaos.

Just nu räcker inte tiden till att träna mer än hundpromenader och stalljobb, men sen ska jag försöka hänga med i Funbeat :) Då säger jag till här så får ni låsa upp gruppen och släppa in mig. Ang mat så ska jag försöka dra ner på godis och onyttigheter men det är så svårt just nu, har blivit hämtmat 3 dagar i rad :o och nu har jag precis klämt i mig en stor skål med chokladmousse.

Hade första visningen på lägenheten idag och har redan fått bud, iofs utgångspriset bara men det är vad vi minst vill ha så vi är glada :banana: fast ska väl inte ha för höga förväntningar innan kontrakt är skrivet.

Saknar Michellan förresten :confused:

Jag saknar också michellan....

Här har kvällen tillbringats krypande på alla fyra runt i huset. Gallsten slog ut mig totalt!! Imorgon blir det kontakt med familjeläkaren för att ta tag i detta pissiga skit elände! Jag hade samma problem när Alice var i denna ålder. Då konstaterades det att jag hade grus i gallblåsan.

Någon annan som har problem med gallan?

Jag tänkte precis efterlysa michellan! :eek:
Och härligt med renoverings- och flyttkaos. :love: Det blev mycket hämtmat för oss också i flytten, det blir ju lätt så när man lever i flyttkartonger. ;)

Har en liten fundering ang. sömnen hos våra små. Hur mycket ska man styra egentligen? Stella har börjat gnöla mycket vid nattningen nu, sover oroligt liksom, vänder sig i sängen och ställer sig sedan upp. Vill inte somna om i sängen utan ska upp i famnen och somnar där, men börjar sedan böka även i famnen.
Funderar på om vi kanske lägger henne för tidigt? :confused: Hon är ju trött när vi nattar, men vi kanske behöver vänta ut henne tills hon är dödstrött? Hur gör ni?

Svår fråga... V har också börjat krångla vid nattningen, men det är inte jag som nattar. :p Han kan ju inte ställa sig upp än (stod på alla fyra från magläge första gången igår!! Typ 3 månader efter din busunge va? :D) men vrider sig och ligger med benen upp i vädret.

När jag lägger honom på dagen somnar han absolut fortast när han är lagom trött. Blir han för trött blir han så ledsen och har mycket svårare att somna.

Jag fick problem med gallan efter att min förste son fötts. Började som illamående och frossa sen fruktansvärda smärtor under vänster bröst (jo, faktiskt)
Åkte in akut och de trodde först att det var njursten men när jag röntgades en tid senare så hittade de inget och fick förklaringen att stenarna åkt ut. Efter en tid fick jag ytterligare anfall som inte gick över. Låg inne i 10 dagar innan en läkare tyckte att de skulle göra ett UL på gallan.
Nu hade jag väldigt konstiga symtom, min kropp reagerar konstigt på smärta ;)

Blev opererad och gallblåsan var inflammerad dessutom, Idag kan jag känna av smärtan längs revbenen ibland men inte så att jag lider av det. Däremot så har jag fått tarmproblem. Gallsyran följer med ut i tjocktarmen och ger diverse otrevliga besvär. Ganska vanlig bland de som är gallopererade enligt min läkare.

I väntan på operation fick jag spasmofen, effektiva men med flumfaktor :D

Tyvärr ligger det i släkten för mig.... mormor, mamma och pappa..... lysande!!
Både mamma och pappa har opererat bort gallan, men mamma får fortfarande anfall.
Jag har diklofinax(? på stavning) som jag har fått för problemet men de hjälper inte. Undra om man kan amma på flumtabletterna.... :D

innehåller kodein. Såhär står det i fass

Amning

Spasmofen går över i modersmjölken men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkaren vid mer än tillfälligt bruk av Spasmofen under amning.

Aha, coolt, vi har ju inte huslån, bara billån. Jag är rädd att jag/vi är lite slarvig/a (jag är lite mindre slarvig det är därför jag får alla pengarna och betalar ;) ). Jag betalar räkningarna och slänger dem noga i papperskorgen (då vet jag att de är betalda...) :o Allt viktigt ligger på internetfaktura, försäkringar på autogiro + en del av sparandet. Så vår tyvärr inte så lilla bunt av fakturor från Adlibris är kvar att knappa in, typ, och resten av sparandet som inte blir så mycket just nu kanske.

Det finns en funktion som gör att man kan pricka in ungefär vad man spenderat på i internetbanken. Vad som åker från sparkontot kommer jag helt enkelt ihåg :angel: + skriver upp på överföringen. (X-tradyra nödvändiga grejor, trasig bil/service/bilbarnstol - barnvagn). Vad tex maten går på har vi inte den blekaste aning om, antagligen lite mycket. Böcker är nog en fruktansvärd post, på runt 1200 per månad eller så :eek: (säkert 500 per person och lite gemensamt)

Man förtjänar att ta det lugnt ibland. jag har varit sjuk idag, så jag och reklam har i stort sett bara legat i sängen och gosat, när vi inte har ätit. Som tur var så har hon varit snäll idag och varit nöjd med att krypa runt i sängen och leka med leksaker.
Spelar iPad dig ett spratt? :D

Skönt att ni pratat med varandra och att ni ska fortsätta prata! Hoppas ni kommer till en lösning som alla kan acceptera! :laugh:

*kl*

Åhhh vad ledsen jag blir nu. Har precis fått igång hästen ordentligt, skulle t om börja träna. Men så nu ikväll är han bara blockhalt ena fram när jag ska ut. Försvinner efter några meter. Så jag skrittar en liten vända, namnet efter en nedförsbacke att han va lite konstig igen. Kommer hem och travar lite på vägen bara för att kolla, inte halt första vändan men när jag ska trava tillbaka mot gården är han blockhalt igen. Går in och tar av utrustningen och provar springa igen, nu är han inte halt alls längre :confused: Blir så ledsen, var ju taggad till tusen nu när jag har sadel å allt....men men FAN : tur som bara den att jag inte hunnit lösa anläggningskort än!

BTW...Theo tjurade vid nattningen idag, hade tydligen inte somnat först runt 21.00 han som alltid brukar gå å sova mella 19.00-19.30....:mad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar