Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Kl

Jag behöver råd. Eller åtminstone veta veta vad ni tycker om saken. Jag blir verkligen galen på vår katt..... Jag vill inte ha henne kvar och jag tycker inte om henne. :cry: Just nu skulle jag kunna slänga ut henne i snön och stänga dörren! :devil: Hon springer runt som en galning och jamar och hoppar och är på precis alla grejer som hon vet att hon inte får röra. Hon är precis som ett barn, vet hur hon ska få uppmärksamhet...:grin:

Det var idiotiskt dumt att skaffa en Devon som sällskap åt en gammal Britt. Kattrasernas raka motsatser. Min Britt är lugnet själv och tycker att den nya katten är skitdryg. Hon drar sig undan vilket betyder en ledsen katt och en överenergisk katt som inte har någon kompis att leka med. Vi leker såklart med henne, men det går inte att jämföra med en jämbördig kattkompis.

Egentligen vill jag bara lämna tillbaka henne till uppfödaren, jag har "öppet köp", men mitt samvete bara skriker att det är fel. I min värld tar man hand om sina djur tills de dör och det ska till väldigt starka skäl till att inte göra det. Jag känner att jag får skylla mig själv eftersom jag ändå valt en Devon, även om jag aldrig kunde förstå att hon skulle vara sååå vild... Men när jag tänker på att vi ska ha det så här i 15-20 år till så blir jag helt matt... :crazy:

På nyårsafton var hon i sitt esse och fick ägna större delen av kvällen med att sitta instängd i Vilgots rum eftersom hon inte kunde sköta sig (stal mat, hoppade efter blombuketten vi fått, klev ner i bebisarnas vagnar där de sov, anföll fötter osv). Resultatet var en katt som tokskrek där inne. Kul... :grin:

Jag behöver få veta hur ni andra hade gjort i den här situationen. Hon kan vara värdens mysigaste också och Vilgot älskar henne, men jag kan bara inte få några känslor för den här katten som bara förstör allt jag har framme.

Du verkar ju verkligen inte vilja ha katten mer så det enda som gör att du inte lämnar tillbaka den är för att det inte ska vara så...

Jag skulle lämna tillbaka katten till uppfödare. Jag som uppfödare skulle bli blad över att fa tillbaka katten och kunna hitta ett nytt hem åt den där hela familjen tycker om o trivs med katten.

De är mer rätt för katten än att vara kvar och man bara är irriterad på den.

Så prata med uppfödare. :)

Lycka till!

Jädrar vilken katt! :eek:
Jag har ju en siames, och de ska ju med vara väldigt aktiva.
Men hon är den lataste soffpotatis jag nånsin sett :D
Särskilt om man jämför med din devon!

Eftersom du har öppet köp så tycker jag absolut att du ska utnyttja det.
Tror uppfödaren har bättre chans att hitta ett bra hem än om du sätter ut katten på Blocket.
Särskilt om du får tillbaks hela (eller nästan hela) köpesumman så är ju det ett plus. Blir nog svårt på Blocket.
Och så kommer du (kanske) få ångest över om den du sålde till verkligen va rätt person o.s.v Bättre att lämna över det till uppfödaren ;)

Precis så resonerar jag också. Hellre tillbaka till uppfödaren, även om det betyder mer skam för mig. Jag får tillbaka 40% av 6500 kr, men pengarna är inget problem. Viktigast är att hon får det bra och att Min Britt får vara drottning i huset igen.

Ska prata med min man igen när han kommer hem. Han tycker mer om katten än jag och har lite svårare att lämna tillbaka henne...

Sälj henne (tillbaks till uppfödaren eller till någon annan), tycker jag, det är ju fördelen med raskatter, att det finns en marknad för dem även som vuxna.

Vår russian blue är en sån omplacering, hon funkade inte hos dem som först köpte henne, så de sålde henne till oss. För oss är hon närapå den perfekta katten, så vi är jätteglada över henne. Säkert finns det ett sånt hem för din katt också, där de tycker hon är perfekt!

Sälj henne (tillbaks till uppfödaren eller till någon annan), tycker jag, det är ju fördelen med raskatter, att det finns en marknad för dem även som vuxna.

Vår russian blue är en sån omplacering, hon funkade inte hos dem som först köpte henne, så de sålde henne till oss. För oss är hon närapå den perfekta katten, så vi är jätteglada över henne. Säkert finns det ett sånt hem för din katt också, där de tycker hon är perfekt!

+1 på den!
Oregano, nu spånar jag bara lite men kan det kanske vara så att katten känner av din inställning lite grann och därför försöker få ännu mer uppmärksamhet, för allt hon vill är att bli omtyckt? Sen att det blir helt galet förstår ju inte hon, men förstår du min tankegång?

Vet inte riktigt, men däremot verkar hon förstå när hon ligger risigt till. Det har varit nära flera gånger att jag mailat uppfödaren om att jag vill lämna tillbaka henne, men då har hon helt plötsligt skött sig jättebra i flera dagar. Som när jag började skriva inlägget så tog det två minuter, sen låg hon och kurrade i mitt knä. Då har jag absolut inget emot henne! Det är otäckt, men jag tror verkligen att djur förstår. Vet inte om jag berättat om hur det var när min häst avlivades. Han hade ADHD*10 och hittade alltid på hyss och hade myror i brallan, speciellt när något avvek mot normala rutiner. Dagen han avlivades var han absolut coollugn. Hade aldrig sett honom så lugn innan.

*kl*

Hua! Här har jag varit "duktig" i flera dagar och inte ätit onyttigt och rört på mig mycket. Men bara för att sambons faster tvingade i mig en rulltårtebit och en kaka så känns det som att det jag tappat kommit tillbaka plus lite till.

Och idag har det snöat och hållit på, så jag har inte velat gå ut och gå. Gjorde det igår i skiten, att gå och pulsa i snön i flera kilometer gjorde att knäna va helt svullna igår kväll.

Känns som allt rasat, att jag likaväl kan sätta mig i bilen och åka och köpa en påse godis å trycka i mig....

Fast jag har en skoj sak som jag ser fram emot väldans mycket.
Ska på Irländsk pubafton som de ordnar nere på byn på lördag! :bump:
Sambon lämnar jag hemma med Oscar, jag ska dit med stallkompisarna och ta mig en öl och lyssna på fin musik:laugh:
(jag som inte ens gillar öl, men det känns som det hör till lite :D)

Undra vad jag ville med detta inlägget egentligen....

I min värld tar man hand om sina djur tills de dör och det ska till väldigt starka skäl till att inte göra det. .

Kärnpunkten är att ”ta hand om”. Ibland är just att ta hand om att inse att man inte är rätt ägare till den individen och se till att den hamnar hos sin rätta ägare. För mig är just detta ett av de bättre skälen till att man säljer ett djur.

Vår halvbengal var väldigt energisk när han kom. Hade också en massa hyss för sig och gjorde livet surt får vår äldre katt. Med åldern och kastration har han lugnat ner sig lite. Men man får fortfarande aktivera honom för att lägenheten skall få stå kvar. Aktivitetsboll och laserpekare är friskt använda. Vi har hängt upp fjädrar så han får hoppa rejält för att få tag i dem. Vi lär honom även små trick och ger honom aktivitetsuppgifter liknande de som man ger hundar.

kl

Jag blir så trött!
Vårat vanligtvis så snälla barn är världens pipis nu när hon är dålig.
Det enda som duger är att bli buren runt i lägenheten för att titta på saker, illa illa om man vågar sätta sig en stund, sen är ju både jag och sambon förkylda med så orken är ju inte så stor.
Sover gör hon just nu bara i famnen och det gäller hela dygnet, så sen nyår har hon och jag "sovit" sittandes i soffan. Men även då vaknar hon ca 1g/timmen och blir arg/ledsen, med kraftig hosta/slem som påföljd, direkt och måste bäras omkring tills hon somnar ordentligt.
Tur att sambon med är hemma för någon gång på tidig morgon byter vi så han får vandra med M och jag får försöka sova lite utan henne i famnen, jag hade aldrig klarat det annars då jag med har hemska hostatacker...
Nu tycker jag att vi kan få bli friska!

Ville inget annat än gnälla av mig lite :)

*kl*
Litet psykbryt här just nu, skippa att läsa om ni inte orkar. ;)

Hur tidigt kan man märka att barnet har någon bokstavskombination? Det är verkligen härj här non-stop, och just idag orkar jag inte mer. Har fått mens och är grinig som få, så tålamodet existerar inte. Lägg därtill på kass sömn så är stubinen minimal.
S river i allt, är högt och lågt, pratar/vrålar varvat med skrik och är bara allmänt överenergisk. Går man in i ett annat rum går jorden under, får hon inte precis som hon vill går jorden under.
Är så himla trött just nu att jag bara gråter. Helvetes jävla skit!
Så, färdiggnällt. Nu ska jag ta tag i bombnedslaget aka. vårt hem, laga mat osv... Mega-suck.

Har med ett yrväder till unge som ska vara med överallt.
Hålla full rulle och ha all uppmärksamhet i hela världen.
Nu sitter jag och tittar på honom när han går iväg med soffbordet i teverummet :D Ingen idé att hindra honom, för han är snart där igen :grin:

Men vad sjutton.
Jag va själv överallt och ingenstans när jag va liten. Och jag har ingen bokstavskombination. Har väl lugnat ner mig (lite) med.

Märks att han fått sin korta stubin efter mig :D

Stackars lilltösen som är så rosslig!
Och er med. Inte gött att gå med förkylning och ha ett dygnetrunt pipigt barn.

Men det bästa med förkylning, det är att det försvinner :)

Vi hade en envis förkylning som gick runt runt i flera månader här.
Oscar smittade mig, jag smittade sambon, sambon smittade Oscar o.s.v.
Tror det började i slutet av augusti och höll i till slutet av november.

AKB- du får inta tappa motivationen nu- vi ska ju peppa varandra!!! Jag ska på kalas imorgon så då tänker jag också synda...
Vi får iaf ge det en månad innan vi ger upp :)

Zody och ni andra med krypande barn- jag vilar upp mig så mkt jag kan inför detta.... Just nu är E inne i en fas som fungerar väldigt bra med att leka själv. Visst man får ju vara runt henne hela tiden men hon sover längre perioder nu än hon gjort sedan hon föddes. Men visst blir det fullt av barni skallen imellanåt...

Jo, man får försöka se positivt att vi iaf alla fick det samtidigt så det borde inte förfölja oss :crazy:

Du får inte tappa motivationen! Jag har satt som "mål" att vid fika/kalas äta 1 max 2 kakor/godsaker då sambons mamma är duktig på att "tvinga" i oss en massa gott. Det funkar liksom inte att säga till henne att ~Nej tack jag bantar~ hon accepterar liksom inte sånt :grin:
Sen är min självbevarelsedrift väldigt dålig så jag kan inte sluta helt med allt!

skickar lite pepp :)
:banana::bump::banana::bump::banana:

Men helt ärligt så är inte jag på kalas så ofta att jag kan skylla på 60+arna iaf... Jag tuggar friskt hemma med i vanliga fall... Kan ju tom börja baka bara för att ha något att äta på om jag inte köpt hem det innan...
Men idag är det ju då min popcorndag... Tänkte spara den till imorgon då sambon är hemma :)

*KL*

Hjälp mig! Jag och E ska och träffa bekantskapskretsens senaste tillskott (en liten sötnos som nu hunnit bli en månad) på fredag, och jag skulle vilja ta med mig något till bebis, eller mamman, eller båda.

Nu finns det ju inte så mycket grejer en bebis i den åldern uppskattar, så jag funderade på att ge dem lite textilfingerfärg, en svamp och så något att trycka på - en body? andra förslag? - så att de kan göra bebisens fotavtryck. Eller gör man sånt redan på BB?

Andra kreativa förslag mottas också tacksamt! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar