Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Hihi! De e väl så... Har han gått idag också?

Just nu sitter jag och äter honungsmelon.... De va ju nästan lika gott som lakritsdumle

Japp, han har stapplat lite idag med. Fast mest i sidled :D

Melon och lakritsdumle :rofl: Vilken jämförelse ;)

oregano
Min kompis har ett katteri med britter. Hon har en tös som är född i april som söker ett nytt hem. Choklad heter färgen. Och den är helt underbar med hennes lille son.
Tänkte ifall du lämnar tillbaks devonen men kanske ändå vill ha två katter :angel:

Haha! De e lugnt för min del- snart är det ju helg ;)
Jag tycer det är värre att läsa hur duktiga alla är på att träna- jag är ju så lat då ;) hihi

Jag är också lat och kommer så vara fram till våren när man kan börja cykla igen eller gå ordentligt! Vägrar att cykla på vintern! Men när jag väl kommer igång då är det 110% som gäller tills det är klart!

Synd att vi inte bor närmare varann så vi kan tvinga ut varandra! Vi får hjälpas åt att puscha varann förfullt! Det är tur att vi går mot den ljusare årstiden iaf! :)

*kl*

Ett tips till de som tycker att de är jobbigt att gå pga halt underlag osv. Jag köpte idag broddar (sån man trär på skon) från springyard tror jag de hette, en Orange förpackning där de står cross-country. De är spik dubbar, finns på intersport o life butikerna, iaf här för 200 kr. Jag gick precis som de var sommar väglag. De går även att springa med dom. Super verkligen :)

Det enda jag har rört på mig senaste veckan är upp och nerför trappan till sovrummet. Hatar denna envisa förkylning! Har sedan igår ännu mera ont i halsen och öronen, ligga ner är skitjobbigt så därflr så sitter jag här och resten av familjen sover så skönt.
Funderar på om jag ska åka in till jouren och kolla om jag har halsfluss.

Ska försöka promenera ner till föräldrarna senare idag, syrran kommer hem och ska fira sin födelsedag så det blir smörgåstårta :angel:

Kära vårmammor, idag har jag och Vilgot varit ute på morgonjogg!!! :banana::banana: men jag kan informera att det är minst dubbelt så jobbigt att springa med vagn i 1-2 cm snö och med tunga kläder än själv och "lättklädd". Jag tog mig runt 5 km på 45 minuter. Testade min nya app Nike+ GPS och när jag kom hem igen var det en hurtig röst som gratulerade eftersom jag precis slagit nytt rekord på 5 km. :cool: Vilket hån...

Nu sitter jag och äter frukost, Vilgot leker med ett burklock, mannen sover, min snälla katt ligger och myser och min vilda katt höll på att riva köket så hon fick gå in i Vilgots rum och lugna sig.

Tack för alla svar ang katten! Jag tog upp det med min man igen och han vill nog helst ha henne kvar. Det gör det hela mycket svårare för mig... Som Svartfot skrev så behöver ju sån här katter aktiveras, men det känns liksom trist att behöva avbryta sin frukost för att leka med katten. När hon blir blir så här överbusig så det slår runt i skallen räcker det inte att slänga iväg en leksaksmus och den här överbusigheten inträffar i princip bara när det inte händer så mycket hemma, som när man sitter och äter. Gör man andra saker är hon med och "hjälper till". Men jag erkänner, min idealkatt en en katt som ligger och spinner och är sötast i världen och som jag kan gå och pussa på när jag känner för det, dvs ett Brittiskt korthår... :p

Tricket är att aktivera dem innan perioden av ”att det inte händer så mycket”. Så att de då är så mentalt eller fysiskt tröttade så de inte känner att de behöver skapa egen action. O nu när du har insett vad du vill så kan du väl lämna över det ansvaret till din man. För visst att det kommer bli lugnare med åren men det kommer ju alltid vara en katt som kräver stimulans. O har han inte tid och energi att ge henne den nu så kommer han ant inte ha det sen heller. O då kommer situationen att bli olidlig. Inte bara för er utan även för katten.

Angående katten så tycker jag som övriga, bäst för alla är väl ändå att katten får nytt hem..

Jag vet precis hur du känner!! Sån ångest gick jag med gällande hunden vi tog oss an..Hon passade inte in i familjen, vi kunde inte ge henne allt det hon behövde...Vi gav det ett försök, men dte räckte inte för att hon(och vi) skulle bli lycklig..Det känns som man verkligen är en dålig djurägare när man "ger upp" .Jag har samma inställning som du, tar man an ett djur så ska man ha det tills det tar sitt sista andetag..
Dock har jag fått lära mig på senare år, att även om man vill akn man inte alltid vara stenhård i den inställningen..ibland är det faktiskt bättre fr djuret om man släpper det och djuret får ett nytt hem.

Hunden bor hos min syster nu, och hon är lyckligare! Och vi med, lugnet har lagt sig här igen..När vi träffar henne, visst, hon är så söt, men jag saknar inte henne...Hon är så stressad och ska vara på en hela hela tiden..Det passar min syster utmärkt, men oss, nää..
Så hoppas ni kommer fram till något som passar er, förstår att det e tufft om sambon vill ah katten kvar, men då får han kanske ta aktiveringen? Risken blir att det blir gräl om det, och det mår ingen bra av..

Äh, ha inte dåligt samvete för några gelehallon, eller en hel påse om det blev så.. Du har ju varit duktig de andra dagarna.. Som jag skrev tidigare, så har iaf jag skitsvårt att sluta med allt tvärt, utan jag måste få trappa ner.

Dvs ett par dagar nyttigt till 1000, sen någon dag med treats å sen nyttigt som fan igen. Men det största är ju att man skall lägga till motion.

Peppar dig inför fortsättningen!!! :banana: :bump: :banana:
//doris - som igår åt 0,25 liter vanlijglass med krossad choklad. Mums ;)

Har en superförkyld liten här hemma..o ja, jag är väl inte kry..

Hon fick lite näsblod(ytterst lite) när jag torkade henne om nosen innan..men dte borde väl inte vaar någon fara? Jag tänkte ringa 1177..men det kom inte mer och hon är pigg..Borde väl vara som med oss vuxna, man kan bli lite känslig vid förkylning?

jag hade inte oroat mig om det bara var lite och att det slutat.

Mina små kan ibland få lite blodstrimmor i sitt snor vid förkylning, eller enstaka droppar på storebror om han fått nässpray..

Äh, ha inte dåligt samvete för några gelehallon, eller en hel påse om det blev så.. Du har ju varit duktig de andra dagarna.. Som jag skrev tidigare, så har iaf jag skitsvårt att sluta med allt tvärt, utan jag måste få trappa ner.

Dvs ett par dagar nyttigt till 1000, sen någon dag med treats å sen nyttigt som fan igen. Men det största är ju att man skall lägga till motion.

Peppar dig inför fortsättningen!!! :banana: :bump: :banana:
//doris - som igår åt 0,25 liter vanlijglass med krossad choklad. Mums ;)

Tack för peppningen :laugh:
Det blev ett par nävar "bara" sen va de inte goa längre.

Idag ska jag ge mig på att gå till stallet, 3 km enkel väg.
Utan barnvagn för engångs skull:banana:

Vi behöver alla peppning :)

Åh, utan barnvagn - vad skönt, då går det ju genast lättare att gå.

Har med ett yrväder till unge som ska vara med överallt.
Hålla full rulle och ha all uppmärksamhet i hela världen.
Nu sitter jag och tittar på honom när han går iväg med soffbordet i teverummet :D Ingen idé att hindra honom, för han är snart där igen :grin:

Men vad sjutton.
Jag va själv överallt och ingenstans när jag va liten. Och jag har ingen bokstavskombination. Har väl lugnat ner mig (lite) med.

Märks att han fått sin korta stubin efter mig :D

Haha, här är det köksstolarna som försvinner iväg på promenader. :D
Varken jag eller sambon var som S när vi var barn, så vi vet inte var hon fått det ifrån. Den korta stubinen kan ju däremot komma från mig... :angel:

*kl*
Hörrni, jag behöver lite inredningshjälp! Vi ska uppdatera vårat vardagsrum, och tanken är att vi ska ha matbord och stolar i ek, samt ett vitrinskåp i ek. Det blir alltså matsalsdelen, och i tv-delen tänkte vi ha vitt. Vit tv-bänk, vita bokhyllor och vitt soffbord.
Nu såg jag dock att det vita bordet jag vill ha inte finns på ikea och de vet inte när det kommer in igen.
Till soffan har vi armstödsbord i ek, och då slog tanken mig att det kanske går och ha soffbordet i ek med. Men mitt hjärta blöder lite, för jag tror att det egentligen "skär" sig lite då tv-möbeln kommer vara vit.
Hur hade ni gjort?
(det vita bordet jag vill ha finns på ikea i örebro, men sambon verkar inte allt för sugen på att åka dit.. Tjat pågår :angel: )

Jag tycker nog att det stämmer bättre åt andra hållet. Kärleken jag känner är helt villkorslös. Kommer alltid älska min dotter mer än jag någonsin tidigare kunnat förstå, oavsett vad som händer i livet.

Ja, föräldrakärlek kan jag tänka mig är det närmsta villkorslös kärlek man kan komma. Fast till och med den har kanske sina gränser, om barnet beter sig fruktansvärt illa i vuxen ålder såkan jag tänka mig att den får en törn. Men helt slutar man nog ändå inte att älska sina barn oavsett, kan jag tänka mig.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar