Sv: Vårmammor 2010 del 9
Kl
Har en del att ta igen, ni skriver tokigt mycket och snart är det verkligen dags för ny tråd!!
Lite nya mass-svar från mig dårå
- Det pratades om sömn och sovning tidigare (såg att du zody tagit upp det igen, vad roligt att det gick så bra ikväll!!). Milton har alltid somnat själv i sin säng, men har inte velat göra det nu några veckor, utan mer bök har det helt klart varit. Dock tror jag det beror lite på den där separationsfasen så det gör mig verkligen ingenting. Var på vårdcentralen igår med honom för jag ville kolla hans öron, eftersom han är så ledsen/arg på kvällarna och vaknar ledsen på natten, inte för att han är hungrig eller så. Men det visade inget, så förmodligen är det bara som han är riktigt övertrött.
Ikväll gick det dock super! Satt och mös i soffan i nästan en timme, sjöng lite, pillade på kudden med trådar, etc. och sedan gick jag in och lade honom. Lite bök, men jag satt hos honom en stund och sedan var det lugnt och han somnade i lugn och ro.
Han vaknade dock för en stund sedan jätteledsen, jag for in där så och då hade stackars barnet fått sin ena arm innanför pyjamasen, så tokigt
han somnade om direkt när det var fixat och nappen var i munnen igen
Lottch; Vad bra att ni har pratat om er situation, något nytt på den fronten eller det fungerar som det ska nu? Du behöver såklart inte svara!
Juzzzen: Det där med uppdelning av hushållet så tycker jag det låter som du gör supermycket redan! Såhär ser det ut här:
Sambon tar hunden på morgonen, jag tar sedan resten av dagen (eftersom jag är hemma) och på kvällen (sambon är mörkrädd
). Jag diskar oftast och lagar oftast mat. Sambon är den som oftast dammsuger, jag dammtorkar och fixar badrummet. Jag sköter bilen. Sambon tvättar. Jag viker tvätt.
Skulle vi få för oss att måla om/renovera så är det jag som fixar sådant, eftersom jag har det intresset. Jag är den som sköter hunden = går långpromenader, stimulerar henne psykiskt, klipper klor, klipper päls etc.
Ser ut på denna listan som att jag gör mycket. Men så är inte fallet, sambon lagar också mat och diskar. Men diskar, dammtorkar tar ansvaret för hunden, viker och lägger in tvätt etc. är sådant jag kan göra mitt på dagen när Milton sover eller är vaken.
När vi båda jobbar etc. innan Milton föddes eller sen när han börjar på dagis så delar vi mycket mer på det. Svårt för min sambo att stå för maten mitt i veckan etc. eftersom han inte är hemma före 18,40.
Här hemma är det verkligen jag som är den drivande personen, min sambo undviker fysiskt jobb så långt det går, däribland dammsugning, diskning, renovering, promenader etc. Sjukt lat och jag får ibland tjata, vilket suger. Jag hatar att tjata, men är tvungen till det och har alltid varit. Dock överraskar han mig ibland med nystädat, en god middag etc. och han är fantastiskt snäll och omtänksam på alla vis. Ingen är perfekt, tyvärr
Emmah: Trist med hästen.. Visst är det väl alltid så, att när man väl är taggad eller precis kommit igång så nog fasen blir det något fel på hästen
Jag tycker dock att det kan låta som en hovböld. Min Armani har haft hur många som helst och de har visat sig på alla konstiga sätt. Ibland har det inte ens visat sig och hovslagaren har sedan upptäckt ett tomrum vid verkning där en gammal hovböld funnits som tömt sig själv. Hoppas också att det är en hovböld för er, håll oss gärna uppdaterade!!
Vi har också en Izi kid, Milton sitter jättebra i den och vi är supernöjda! Bytte nog när han vägde omkring 9,5 kg. Först satt han inte så bra, men sedan lade man dit en frigolit-rulle under den så ryggen lutade ytterligare lite extra och efter det sitter han super!
Och idag mina vänner har jag varit på gymmet, 1,5 timmes träning av rygg och axlar, me like!! PT'n var med och jag var illamående efter halvtid, fy fasen vad jobbigt det var. Sedan åt jag 3 chokladbitar i eftermiddags, men det tyckte jag att jag var värd