Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vid situps "sätter" man sig upp, dvs de går hela vägen upp så att hakan är över knähöjd. Vid crunches så fäller man bara ihop magen lite el mycket/lyfter huvudet och axlarna från golvet, men man kommer inte upp på riktigt i sittande.

A får ibland dricka ur ett metall-dl mått. Det brukar gå ganska bra :D annars är det ju pipmugg och sådant. Han dricker ganska bra, kallt vatten.

Du måste köpa sensorn eller ett par nike skor med inbyggd sensor! Men finns en app. som heter nike+gps du kan ladda ner för 15kr du inte behöver sensorn till!

A får ibland dricka ur ett metall-dl mått. Det brukar gå ganska bra :D annars är det ju pipmugg och sådant. Han dricker ganska bra, kallt vatten.

Vad gulligt med dl-mått :D
Milton dricker helst ur ett vanligt glas, men det mesta hamnar liksom utanför så jag tror inte han får i sig så mycket. Har inte hittat en pipmugg som fungerar bra.

Sensorn är en liten grej man köper och sätter in i skon. :idea: Egentligen är det konstigt att de har en sån funktion på iPhonen som redan har gps... :grin: Nu finns det en app som heter Nike+ nånting som kostar 15 kr. Köper du den så behöver du inte ha någon sensor. Jag har köpt den, men inte testat den än.

Jag kom precis tillbaka från årets första promenad. Hade naturligtivs pulsklockan på mig, men av någon anledning avbröts den efter halva promenaden. Sånt stör mig något enormt. Nu har jag liksom gått en halvtimme utan att det blivit registreat... :eek: Jaja, det går att efterjustera iallafall.

*knapplån*

Skriver som Armani_ och Emma.S: Hinner inte med Buke så mycket nu (eller iaf inte över jul och nyår), det är ju så mycket med det verkliga livet, hi hi.

Jag vill passa på att önska er god fortsättning på 2011, och hoppas att det blir ett bra år för oss alla.
Hoppas att era små fick vad de ville ha i julklapp ;) och att nyåret gick bra för de små liven. Min skrutt sov som en stock trots raketer och smällare.

Mähn vilken taskig pulsklocka, våga lägga av sådär! :p Kan det bli så nu när det är minusgrader eller varför blev det så?

Jag skulle varit lycklig om mitt första dressyrpass såg ut så där :)

Här är det nybörjarnivå på dressyren.. Funderar och funderar på om skall vara med på träningen den 21:a eller inte. Måste ju komma igång, men huuu, dressyr alltså.

*kl*

Okej, nu börjar allvaret! Helgen är över och inga ursäkter finns längre. Vägde in igårkväll på 59 kg, trivselvikt ligger vid 56-57 men som sagt så är det framförallt fastheten i hullet som behöver förändras i kombination med mer styrka, bättre flås och ett sundare leverne. Ska ta och mäta måtten senare, för det är ju i högre grad måtten än vikten som jag vill förändra.

Delmål 1:
  • Inte äta godis/fika mer än 5 dagar i veckan. Och betänk då att jag snaskat varje dag i 6 månader, så jag försöker sätta ett realistiskt mål ;) (Slutmål är godis/fika enbart på helgen.)
  • Sen ska jag försöka komma igång med situps (eller crunches som det visst heter) för att stärka magen.
  • Och stretching efter ridpassen, det behöver min rygg.

Det känns som väldigt realistiska mål.. Hänger nog på där.. För jag har, liskom du, snaskat dagligen i typ 10 månader iaf...

Mähn vilken taskig pulsklocka, våga lägga av sådär! :p Kan det bli så nu när det är minusgrader eller varför blev det så?
Klockan är rätt stor och ärmresåren på min innerjacka är rätt tight/hård så förmodligen kom jag åt knappen. Jag såg på gps-spårningen att den lade av precis där jag stannade och kände på Vilgot och öppnade åkpåsen lite. Det är faktiskt första gången det händer. Snopet iallafall. Man vill ju liksom ha träningen dokumenterad, annars är den ju ogjord! :angel:

Bra initiativ, här är mitt första delmål
  • minst 3 promenader i veckan (realistisk start - har gått sporadiskt under hela december och nu måste det bli ändring! Mjukstartar och ökar efter 2 veckor till 4 promenader osv)
  • Godis, fikabröd och liknande under helgen - inte annars! (har hittills fikat när som helst, samma med godis. Nu är det slut!)
  • plankan minst 3 minuter om dagen

Jag finns också på Funbeat nu, sök på Jenny och Köping (mitt motto är "ingenting är omöjligt" ;)) Borde inte vara så svårt att hitta!

Dagen har i alla fall börjat bra, två mörka mackor och en kopp te till frukost. Inget småätande nu innan lunch heller. :banana: Tror jag gör en omelett till lunch, ikväll blir det iaf ugnsstekt lax. Jag älskar att vara igång med det här nu, måltidsplanering är det bästa jag vet. :D Träningsplanering (och utförande ;)) ska bli det bästa jag vet. ;)

Nu måste jag rusa efter busig bebis, återkommer under eftermiddagen!

Läste ditt långa, ledsamma inlägg..

Håller med övriga som skrivit.. Ta och snacka med din pappa. Säg rakt ut hur det är, och att ni överväger att flytta eftersom situationen är ohållbar. Försök samlas allihop och ta upp vad som är problem, och hur ni hade kommit överrens från början, så att alla är med på vad som blivit fel. Ibland kan det ju vara missförstånd som är lätta att reda ut.

Ta fram penna och papper, och skriv ner hur ni skulle vilja ha det. Tex, dina föräldrar fixar hästarna och din sambo sköter flispannan. De väger lika och uppskattas på samma sätt. Osv.. Fyll på listan och ha det "svart på vitt" vad som är allas åtaganden och vad som är "ert", endast ert och vad som är deras och bara deras. Dvs, typ del av gårdsplan/trädgård/stall etc som bara ni har hand om och får göra som ni vill med och vice versa.

Det får inte gå för långt för det är jobbigt att reda upp ett förhållande som håller på att slitas itu. Ni har ju barn ihop och då vill man ju inte bråka varje dag. (inte vill man väl det annars heller, men med barn i bilden så är det tuffare.. S förstår mer än man kan tro)

Skickar en peppkram och rådet att så snart som möjligt ta en rejält snack med din pappa.

Nu har jag beställt min pulsklocka (ångest åå hög nivå över pengarna:crazy:), vart en garmin forerunner 305. De andra hade jag absolut inte råd med. Längtar dock tills den kommer.
Bra val! :laugh: Jag är också så där, får tokångest när jag köper något dyrt. Men det går över i samma sekund jag får fippla och knappa och testa alla funktioner. Det är det absolut roligaste jag vet! :D Sen brukar det löna sig att köpa bra grejer på en gång. Jag är inne på min tredje pulsklocka eftersom jag var snål i början. Det är först nu jag är nöjd!

Som jag skrev förut, ladda hem Sporttracks och för över träningsdatan dit. Det är 100 ggr bättre än Garmin Connect.

Mina mål är:

* Under halvmetern på låren. Ligger på 58,5cm nu.
* Under 53kg, Mini delmålet är 59kg, väger 61kg nu!
* Tydligare magrutor och få till 6packet ist för 4 luddiga som det är nu!
* Äta mindre onyttigt och mindre portioner och dricka mer vatten!!

Vill iaf vara nära målet i juni hade jag tänkt och allra senast helt klar i augusti! Så jag ska skynda långsamt!

Vad duktiga ni är som sätter mål! Jag är dålig på sånt... Inte att sätta mål, men att nå dom. :crazy:

Men jag gör ett försök då!
1. Under 90 cm runt rumpan (är ca 91-92 cm nu)
2. Behålla vikten jag har +- 1 kg
3. Springa 3 gånger i veckan
4. Springa Blodomloppet i augusti på under 25 minuter, helst under 24:11.

Vad kul att så många registrerat sig på Funbeat!! :idea: Det är verkligen inspirerande att logga in och se vad andra har gjort. Speciellt uva är superduktig! :banana:

Haha, ja de är ju så. När jag köpte min mobil kontant (alldeles för dyr) så hade jag togångest tills den kom. Då var ångesten som bortblåst :D

Men med Garmin så kan man väl också ladda upp direkt i Funbeat? eller jag fattar inte hur de funkar. Har inte hittat någon info heller om de, mer än 100 forum trådar :confused:

Nu har jag och hunden (sonen låg o sov o sambon hemma så) tagit en långpromenad på isen o sen längs vägen. Fasike jobbigt och gå på isen då de ligger 3 dm bottenlös snö. Inget fäste alls att gå på. trodde jag hade gått jätte långt och passerat där jag skulle upp för att ta mig hem igen, men så var inte fallet för just då när jag tänkte på de så såg jag vart jag skulle gå upp :laugh:

Blir en lång promenad ikväll med :banana:

Sen kör jag LCHF insperande mat då de passar mig/oss bäst. Åt faktiskt "bara" 1 ägg o 3 skivor bacon till frukost och jag är fortfarande mätt. :eek:
Annars brukar jag äta 3-4 mackor o sen vara hungrig någon timma senare.

*kl*

Vad rediga ni är som sätter upp punkter :)
Får försöka ge mig på nåt liknande :D

¤ Absolut inget godis! Börjar jag så kan jag inte sluta.

¤ Fika bara när det bjuds hos någon. Katastrof om man inte smakar på sambons fasters femtielva olika sortes hembakade kakor.

¤ Plocka in flera, mindre måltider om dagen än att tro att det hjälper mig att svälta halva dagen för att sen sitta uppe halva natten och vräka i mig.

¤ Minst 1 timmes promenad om dagen. Skulle det skita sig en dag så blir det två timmar nästa dag.

¤ Väga mig en gång i veckan och inte 10 gånger om dagen :D

¤ Inte bara snöa in mig på vågen utan ta fram måttbande med.

kn: ush vet inte riktigt hur man ska hitta alla, Cattan T på funbeat, lägg gärna till.

Mål, 2 kg mindre, låta bli makens läsk, bara äta mitt eget godis. (ok lite lågt ställt kanske, men börjar så. Vet inte hur många dagar i veckan jag äter godis så svårt att ha som mål) promenera, ett jumpapass.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar