Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Är du syster eller släkting till en Anne-li? :)

Ingen aning om vem Anne-Li är. Här många avlägsna släktingar som jag inte här någon aning om. Har dock en faster som heter Anneli :D
De är inget vanligt namn men inte jätte ovanligt heller, finns väl 3 olika släkten här i jämtland som heter de.

Men då, jag hittar ju mig själv när jag söker? :confused: Nåja, jag har lagt till Oregano och Vår_Vinter nu! :laugh:

Aha oki! Här är det inte så vanligt namn, vad jag vet iaf! Har då aldrig hört om någon annan iaf!

Oregano: Här hemma har det inte hänt mkt idag :o va så less på att sitta inne så jag va tvungen att gå ut! Justja gick till affären med barnvagnen också, är inte så långt 700m kanske men det är uppför hela vägen hem och det va inte plogat ordentligt så körde fast lite ibland när jag mötte folk! Det va drygt :p så känner mig nöjd med dagens insats iaf!

*kl*

Hoppas alla har fått en fin början på året!
Själv fick jag tillbax min mens igårkväll, haha;) Gott nytt lixom!

Vi hade dte mysigt hos svärisarna, och Nelly sov genom alla fyrverkerier!;)

*kl*

Gjorde misstaget att se på paranormal activity ensam. Sitter nu, helt livrädd, och gömmer mig på toaletten med min rottis och väntar på att sambon ska komma hem. Som tur är sover Selma.

Varför utsatte jag mig för det här? Mår verkligen psykiskt dåligt. :crazy:

Naaw, vännen då!! usch, vet hur hemskt det är, man SKA inte se såna filmer själv..stackare:crazy: har inte sett den så jag vet inte hur den e.. Ingen du kan ringa så länge?

Nej, 13 personer var verkligen ingen hit! Det började med att vi bara skulle vara 6 st, men sen drog det iväg. Som pricken över ort är vårt kök pyttelitet. Så det var inte helt lätt att få ihop allting logistiskt. Det var väldigt trevligt dock, vi bjöd med två grannpar som vi börjat umgås med iår och vi har verkligen superkul tillsammans. gillar att vi fått ett nytt umgänge i byn vi flyttat till. :)

Idag har jag iaf varit ute och gått i 50min med Milton i manducan och hunden i koppel!

MEN... Vad trög jag är... Det hade jag ju inte en tanke på att jag kan gå med henne i selen. Tycker det är lite otäckt att gå ut och gå med vagen på smala grusvägar med snövallar på sidorna...

Dessutom blir det mer träning då också än att bara gå själv! :) skönt att slippa köra vagnen på den skumpiga snön och så kommer man fram överallt! Du får ut och gå imorgon!

Men fy, jag tittar aldrig på skräckfilmer numer, är alldeles för lättskrämd!

Nu tittar jag t.ex. på Mamma Mia!, mycket bättre med en feelgoodfilm :D

Jeppe kom hem efter bara 20 min, som tur var, ringde honom och grät i stort sett, haha, han har varit ute och kört sin nya fyrhjuling med en kompis och så gick framaxeln av, så han var ute i verkstaden och meckade.

Men fy fasen, har ni sett den? Mår fortfarande dåligt och är skakis. Brukar ALDRIG se på skräckfilm för att jag inte klarar av det och inte kan leva normalt på flera veckor. Kommer att vara en prövning att gå till och från stallet nu alltså...

Förr pallade jag med vilka skräckisar som helst men nu - nääh! I ren självbevarelsedrift skipar jag allt sådant, för stallsysslorna blir så läskiga (utförs ju jämt på sena kvällar..). Och åker maken bort eller kommer hem sent så sätter fantasin igång!

Har bara sett reklamen för Paranormal Activity men den var nog läskig :o

Och jag är tvärtom... Älskar skräckfilm! :laugh: Har sett Paranormal Activity, men tyckte den var sådär. Har dock inte sett tvåan än.

Men jag är inte det minsta mörkrädd och har aldrig vart det heller så det kanske är därför jag kan se sånt.

Skräckisar är ingen favorit här heller.
dock är jag inte mörkrädd utan det ger mest massa mardrömmar :( och jag gillar min nattsömn så jag skippar skräckisarna :)

Mörkrädd har jag nog alltid varit :D Men tidigare ett fan av skräckfilmer ändå.

Det var när vi flyttade till vårt hus som jag slutade se dem, de blev så mycket hemskare utan massor av grannar omkring! Här är vi istället omgivna av idel mörk skog - och vad vet jag egentligen om mina grannar här i byn?! Tänk om de är vampyrer? Om jag skulle springa till närmsta hus och hamna ur askan i elden?! (Fantasi, som sagt ;))

Min skräckfilmstoleransnivå sjönk snabbt, från att kunna se riktigt heavy skräckisar klarar jag numera med nöd och näppe av program i stil med "Det okända" *hihi*

Jag blir tokig på den här förkylningen vi åkt på!
Sitter i soffan med M sovandes på mig och inser att jag nog kommer vara vaken större delen av natten.
M sover så dåligt nu med hosta o snor så hon vill vara i famnen hela tiden och jag hostar så jag tror hag ska vändas ut och in :(
Sambon ställer sjäjvklart upp men han klarar inte som jag att iaf halvsova med bebis på magem... Så han får istället ta henne någon timma i morgonbitti så jag får sova ostört då.

Oj vilken livlig fantasi ;)

W_I: Jag har inte haft problem med mardrömmar, sover lika bra oavsett om jag sett skräck eller ej.

Däremot klarar jag inte av att se romantiska komedier öht *spysmiley*

*kl*

Skräck som i monster och mördare tycker jag är bra.
Men när det är psykologiskt, då kollar jag mig över axeln i flera veckor.
Typ The blair witch project satt jag ensam hemma och tittade på mitt i natten när den va ny. Då va man ju inte jättegammal. Sista halvtimman helt utan ljud, det blev bara för mycket. Men jag måste titta klart på dem.

Igår och idag har jag varit ute och gått promenader på 6 km, alltid nåt:bump:
Och nu när klockan blev efter tolv så har jag slutat med onyttigheter.
Får se hur länge det håller i sig denna gången :D
Har lovat mig själv det förr, en sisådär 10 ggr eller nåt.

Mitt nyttiga liv (som jag också lovat om ett antal gånger, hihi) får börja på måndag, vi har en massa onyttiga rester kvar från allt firande som jag hellre äter upp än bara slänger bort :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 575
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V