Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

kl
Igår var T och maken lite småförkylda. Men i morse var de ordentligt sjuka. Så det var bara att ringa våra vänner som skulle komma hit och ställa in. Supertrist. För det var alldeles för länge sedan vi såg dem och jag såg så fram emot det… Så det blir en väldigt lugn nyår.

Vår tidigare meny
- jordärtskocks soppa med ädel- och permesanost bollar
- lasange (maken gillar att laga husmanskost och göra den lite lyxigare)
- daimglasstårta med marängbotten alt chokladbiskvitårta på mandelbotten

Nu blir det en förenklad variant… Ant bara förrätten

Zazzarazz
Vilken snygging!

Zody
Trist med dålig stämning innan festen ens har börjat. 75 kr lät lite mycket för potatis och kycklingfilé. Men jag har dålig koll på vad kött kostar.

Cyllene
Hoppas att allt går bra idag.

Kl

Vi ska över till grannarna på nyår. Våran meny kommer vara och har varit

Toast skagen
Dubbelmarinerad oxfilé och potatisgratäng
Tror att det blir saffransglass med varma hallon till efterrätt!

Vi blir 8 vuxna och 3 barn.

Vi är bortbjudna, ska fira med två andra par som också har småbarn (en tvååring och en ettåring), så det blir nog rätt avslappnat, och tror jag en ganska enkel middag, det var tänkt knytkalas först, men nu är värdarna bussiga och fixar maten själva.

Fast jag ärlite fundersam vad jag ska klä på mig - det vore ju roligt att vara lite finklädd när det är nyår, men samtidigt måste jag kunna amma i kläderna, det begränsar ju en aaaaning. Mina amningstoppar är ju inte så festliga precis. Dessutom är det bara jag som ammar, och de andra två mammorna är väldigt klädintresserade, så min klädsel kommer nog vara flera snäpp enklare än deras. Lite trist, det är roligt att klä upp sig! Hade planer på klänning - tills jag kom på det där med amningen...

*kl*

Vi blir hemma detta nyåret, såsom de senaste 2 åren. Själva.
Har en skotträdd hund och jag vill inte lämna honom ensam.
De brukar smälla som sjutton nere på byn så det hörs ända upp hit till urskogen.
Och känner jag mina tvåbenta pojkar så sover de kl 21, så det blir väl att gå ut på trappen och lyssna på kyrkeklockorna och sen lägga mig.
Men i morgon, då får vi lite gäster. Det ser jag fram emot :laugh:
Då ska jag äta massa onyttigt. Så jag börjar beach 2011 en dag senare.

Här blir det ett lugnt nyårsfirande hemma! Sambon ska laga fläskfile med julens kryddor till mig och sen blir det godis och chips till efterätt! :) svärmor kommer snart hit och fikar, det är det firandet jag ska ha! Har avsakt mig allt annat! Blir desto mer nästa år! :)

Gott Nytt År till er alla!

Skickar en extra stor kram till dig Cyllene! Har tänkt på dig hela dagen!

GRATTIS på födelsedagen :)
Vi ska också ha en ganska lugn nyår. Vi åker till m&p och äter med alla mina syskon och då våra barn :)
Sen får vi se hur länge Ebba vill stanna ;) Jag klarar av att åka hem tidigt om det behövs...
Jag kan lika gärna mysa hemma sen :)

Grattis på födelsedagen!!

Här blir det oxå lugnt. Vi skulle ha ätit trerätters men när vi var och handlade kom vi på att vi skulle skippa förrötten för vi orkar iaf inte äta så mycket. Och så tvärmisslyckades jag med Brownien i morse så nu blir det bara huvudrätt ;):D Och godis då... Fram till tolvslaget iaf....

Grattis på födelsedagen :laugh:

Vid frukostbordet i morse så sa jag till sambon att det måste vara tråkigt för dem som fyller år sista dagen på året :D
Nu kan jag ju fråga en som gör det.
Så hur känns det att vara sist och alltid vara yngst?;)

Grattis :banana:

*kl

Här är vi fortsatt förkylda så jag och Alex kommer inte stanna länge på festen. Blir helnyktert så att jag kan köra hem när jag vill.
Enda fördelen med förkyld bebis är att han blir så kelsjuk :) Kryper upp ovanpå mig i sängen och ligger där och snusar. Nu sover han andra rundan för eftermiddagen. Men han har inte så ont av tänderna längre så han sover bättre. (och vi med ;))
Sambon och de två andra kockarna jobbar och kommer senare till festen så nu ska jag göra mig iordning.

Cyllene: Hoppas att du blivit opererad och att allt har gått bra!

Gott nytt år på er allihopa. Tittar in här en runda när vi kommit hem för att se hur ni haft det

Tack alla! :love:

Jag har aldrig lidit av det! Bara det året jag skulle fylla 18 så jag äntligen kunde ta mitt körkort! Jo det som kan vara lite tråkigt är om man bjuder in till födelsedagsfest så glömmer hälften av det och tror att det bara är nyårsfest! Men det är ju alltid en massa fina raketet överallt! :) Jag gillar att fylla år den 31 dec och har alltid gjort! :)

╔═════════ ೋღ❤ღೋ ════════════╗
ೋ ❤❤❤~~happy new year 2011 !!!~~❤❤❤ ೋ
╚═════════ ೋღ❤ღೋ ════════════╝

Jag fyller år den 22 december och har heller aldrig lidit av sen födelsedag. Snarare då av alla (och det är många!) "fyller du år 2 dagar före julafton! Får du mindre paket då?" :D GOTT NYTT ÅR ALLA!

Hoppas alla hade en bra nyårsafton! Jag sov till 8:30 imorse vilket nästan är rekord! :p Vi hade det trevligt, även om alla bebisar lackade ur mellan förrätten och varmrätten. Vilgot fick gå och lägga sig då och han vaknade inget under kvällen. De andra bebisarna vaknade då och då.

Det var ganska stressigt att fixa tre-rättersmiddag med bebis och jag tror inte att vi gör det igen. Isåfall ska det vara enklare rätter som går att förbereda mer.

På tolvslaget sov alla bebisar och vi gick ut och stod precis utanför ytterdörren och tittade på fyverkerierna.

Idag blir det rester till lunch. Men oxfilé med potatisgratäng och chèvre- och tranbärssallad är helt okej! :D

Ha en bra dag allihopa! :banana: Det blev förresten en hel del träningsprat igår, så nu är jag ännu mer sugen på att komma igång! :banana:

Håller med, trerätters med bebis är ingen hit. Jag var i stort sett ensam med maten och det var inte helt lätt att fixa mat till 13 pers, men det blev jättemycket och alla verkade ha en trevlig kväll.

Selma var jätteduktig! Hon åkte runt hos alla och somnade kvart över sju, helt slut, och sov till halv åtta då hon bajsat. Hon har varit lite hård i magen, men jag kan säga att nu kom det en laddning som hette duga, så förhoppningsvis så har det släppt nu. Min sambo sover fortfarande, Selma somnade om vid halv tio och sover fortfarande, mina hundar har inte ens lyft på huvudet och jag ligger i sängen och ser på tv. Det är så mysigt med en liten snusandes bebis på armen. :love:

Jag ska btw hämta hem mot löparband igen, så nu jäklar ska kondisen upp och fläsket ned. :D

Vi hade en bra kväll med massa mat. Sambon kom vid 22 tiden och A somnade runt 23, sen sov han över tolvslaget men vaknade strax därefter. Kan säga att jag är väldigt glad att jag körde igår. När vi kom till festen var det fint väder, vid halv ett var det full snöstorm :eek: Det räckte med att bära A mellan husen och bilen.
A var jättetrött och gnällig så vi åkte hem runt ett tiden. Väl hemma så var han urbusig och vi hade disco i vårt rum, han har lärt sig att tända och släcka sänglampan :grin:
Sambon kom runt fyra, ganska genomfrusen efter promenaden på drygt två km över berget :D skyll dig själv när du inte ville åka med mig tillbaka :devil:

A sov till 9 och sen har vi busat i sängen, steg upp vid 10 och nu sover han med pappa igen.

Ikväll blir det grillning vid Mjösa sjön och så ska vi äta rester från gårdagen, var alltför mkt mat på buffe´n. Jag orkade inte ens äta efterätt! Men det finns kanske kvar lite av det med....beach 2011 får vänta till vi kommit hem!

Cyllene: skönt att du blev opererad till slut, hoppas att det fungerar med amningen och att du inte har för ont!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar