Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Funderar lite på att säga att jag också kan tänka mig att åka "hela vägen" till vås å springa fem km i maj... Skulle vara en sporre, om man samtidigt får träffa alla er :) (Och så kan jag ta tillfället i akt å hälsa på gamla jobbarkompisar från förbundet-tiden ;) )

Jag kan också tänka mig att vara med! Fast då lär jag träna, för jag är så kass på att springa! Men man måste väll inte springa varje steg?

Nu får det gärna bli plusgrader! :banana:

KL

la just upp bilder på min fina tjej i bildtråden här på förälder... Men nu vill jag ju lägga upp på min fina kille också (får dock inte lägga upp på min sambo, han blir galen ;) så ni får hålla till godo med kille nr.2 i mitt liv) Hoppas det är ok, trots att vi mest snackar barn här inne :)

img_1041_124345282.jpg

Nu ligger jag på ortopeden o väntar på op imorgon. Ikväll ska hela jag spritas o göras klar så att ture stannar är inte så lämpligt. Dessutom ingen bra säng. Fy vad det gör ont att vara ifrån honom. Han var dock här förut o fick snutta lite. Har jag tur får jag se dem imorgon kväll men får jag vänta på op kan det dröja dagar.
Hästkräket, lillhingsten, skrittade tre steg efter att jag suttit upp sen hoppade han rakt upp o bockade. Jag satt kvar tre språng men sen dök han helt o tog mig på volley. Jag fick hans huvud i bröstet sen flög jag. Hade det inte varit så att jag fått foten under mig så landade jag rätt bra i snön. Flisan i framtanden gick nog när jag slog i bröstet.
Tur jag har min lilla telefon, jag kommer vara sååå uttråkad.:-(

Klart man inte måste! Och är det vårruset ni vill vara med på så går det inte att springa hela vägen... :cool: Helst skippar jag vårruset och tar hellre stadsloppet i början av juni, men jag anpassar mig efter er. Det är betydligt färre som springer det än vårruset och det blir aldrig trångt.

Usch! Dumma lillhingst!!! Inte kul att sitta på hästar som bockar... Hoppas du får opereras sfsm, så du slipper vara borta från Ture så mkt...

Det låter som en rejäl vurpa! :crazy: Kan man alltså sprita kvällen innan? :confused: Du lär väl hinna bli "smutsig" under natten? Så tajta som du och Ture är så förstår jag att det gör ont att vara utan honom. Min man ska ta med Vilgot och åka hem till sina föräldrar en helg i januari. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot det. Skönt att bara få rå om sig själv en hel helg och få sova ostört, men fyyyy vad jag kommer att sakna honom!!

Du får försöka ha en bra kväll på sjukhuset. Men det är väl läggdas för dig nu? ;) Det är det för mig iaf. :cool:

Läggdags var det för mig vid 8 ju! ;-)
O då ska jag duschas o få en macka. Jag får inte äta efter midnatt o om jag får vänta på operation får jag dropp säger de. Men hallå, dropp till middag på nyårsafton. Vafalls...
Ja, jag lär väl inte springa några lopp med er på ett tag. Men jag kan heja på och tröstäta! :-)

Usch, stackare! Droppet gör att man inte blir helt vrålhungrig, men hungrig blir man.

Du får trösta dig med att man går ner i vikt rätt snabbt om man lever på dropp, låg inne i fyra-fem dagar i våras med dropp mestadels, och gick ner två kilo, fast jag var i andra trimestern.

Får du smärtstillande så det räcker i alla fall?

Än så länge bara panodil och det var vid tre. Har bett om mer men de har inte kommit än. Jag vill ju kunna forts amma så jag vet inte vad jag kan få. Föreslog dexofen men det gav de inte längre...

Nej, dexofen har utgått, finns inte på marknaden längre. Den försvann i somras. Men du kan be om Doloxene, det är samma sak.

Annars voltaren, det kan man också amma på utan problem. Jag åt både doloxene och voltaren första månaden efter förlossningen, fick utskrivet på BB. Det finns starkare tabletter än voltaren man kan få också, med samma verksamma substans.

Fast det borde ju de ha koll på, förståss, låter smått absurt att du ska ligga med bara panodil med benbrott??

Jo jag bar på mage och med kors! Men måste kanske testa att dra åt den mer än vad jag gjorde! Vart hamnar era spännen? Mina hamnar så jag preciiiiis når med båda händerna och blir skitjobbigt om Milton stretar emot det minsta.

Förlåt om jag drar tillbaka tråden till gammla diskussioner men jag är lite seg ibland :p

Ang. Middagen så gör man väll inte så om man inte bestämmer att alla ska splitta på maten när det planeras för nyårsmiddagen första gånger! Kan hon ha blivit tjurig för att du krävde henne på present pengarna igår? Man ger och tar är väll därför det är så bra med vänner att man VILL ge och ta av varann! Är det bara ni som ska på middag med dom eller något mer par också? Annars kan du ju fråga dom hur dom trodde att det va!

Oregano: Läskigt med dina grannar, har dom inte kommit hem än?? Det är farligt att vara ute i trafiken nu folk kör som idioter för att hinna fram! suck! Höll idag på att få våran volvo totalskrapad och paj på sidan om jag inte hunnit se bilen i sista sekund som skulle skynda sig förbi på min högersida när jag skulle svänga höger in på en parkeringsficka! Blir så matt på folk ibland. Som tur va så vecklade bara sidospegeln in sig och inget allvarligare, han kunde ha hamnat halvvägs in i min motor. Hoppas du får tag på dina grannar!!

Ang. loppet! Det spelar ingen roll för mig vilket lopp det blir, tar vi det i juni så får man lite mer tid å träna väll? Å det kan jag behöva :D

Ang festen så tycker jag att det ska komma ut långt innan man anmäler att man vill gå dit om man ska ta betalt. För visst kan det vara kul o betala om man har lite extra lyx på ngt ställe :) Men för att äta kyckling o potgratän i en villa hemma hos nån är saftigt...
Bjuder de på dricka med? De kanske har köpt lite champange o så?

Du efterfrågade bilder!
Här kommer några på Milton 5månder! :)

Finkläder på julafton!
20101230-004219.jpg

Gos med en sjukling!
20101229-233800.jpg

Inte ofta man får sitta så still gosa, nu ska det med vridas och vändas och skruvas och vifta med armar och ben :D :p

voltaren och diflofenak är samma sak med olika tillverkare och de finns i olika styrkor båda två.

Cyllene, vilket nyårsfirande för dig! Hoppas att det går bra att vara utan Ture och att han och pappan har det bra.

Fy vad obehagligt med dina grannar! Hoppas du får tag på dem snart!

Jag är också lite sugen på att hänga på träningsvågen, men jogga är inte riktigt min grej. Ska dock försöka börja i vår. Tänkte höra om du vet någon bra app som kan vara till hjälp? Om inte annat ska jag komma igång med ordentliga promenader i rask takt som kanske kan utvecklas till löpning?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård