Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Det har jag ju redan sagt ;) 5km i juni (eller när det var) och 1 mil i augusti :D
Bra! Fast jag håller mig till 5 km, jag har ett rekord att slå! :idea:

Då väntar vi med spänning på Michellan, som verkar ha tagit julledigt från oss. :D

Jag blev förresten så sugen på att komma igång direkt, men jag var en sväng på stan på förmiddagen och ångrade mig när jag kände hur kallt det var. Jag ska åtminstone invänta plusgrader innan jag springer.

Vilket skit! :( Tur att det inte blev ännu värre iallafall. Jag tror precis som övriga, att Ture gärna följer med sin mamma till sjukhuset! Krya på dig! :laugh:

Nu är det köpt! Han har provåkt den lite i affären och sen nu upp från bilen och han totaldäckade innan jag hunnit plocka upp allt så det får väll ses som ett gott tecken! Men fick fortfarande ont i axlarna påvägen upp men har nog inte ställt in den riktigt ordentligt! Får testa lite! 500kr fick jag den för! Helt ok!

Bar du på mage? Testa korsa axelbanden, det funkar för mig! :laugh: Se till att han sitter tight också, och att midjebältet är åtdraget ordentligt.

*kl*
Jag måste höra lite med er, blev så ställd alldeles nyss...
Vi ska fira nyår med ett par vänner, och vi trodde att de skulle bjuda på middag. (så var det sagt i alla fall). Nu fick jag precis ett sms med uppmaningen om att sätta in 150 kr på hennes konto snarast för maten. :confused: Berättar man inte sånt för sina gäster innan så de är medvetna om det? Till saken hör dessutom att vi flertalet gånger bjudit dem på middag, men att de aldrig bjudit tillbaka. Jag är mycket för att ge och ta, men uppenbarligen var det inte så för dem.
Jag känner mig rätt fånig som blir upprörd över en sån skitsak egentligen, men samtidigt kan jag inte bara släppa det. 75 kr per person för kyckling och potatisgratäng känns dessutom rätt dyrt enligt mig.
Hur hade ni reagerat?

Meeen vad löjligt av era vänner.
Antingen bjuder man eller så får man väl ställa till med knytrkalas om man nu inte vill stå för allt själv!

Jag står gärna och hejjar på er vid målgången.

Mitt knä pallar inte längre springturer. Jag har skadat korsbandet/ledbandet en gång för lääänge sedan och varje gång jag springer fort/långt så viker sig knät åt fel håll....
Minns speciellt en valborgsmässoafton när vi spelade brännboll. Jag hade 5 meter kvar till mål (eller vad sjutton heter det, sista konen typ..) och knät pajade helt. Jag fick bäras hem och sen blev det kryckor (igen) i 2 veckor....

Men :cry: Hoppas det ordnar sig med amningen och allt runt omkring..

När du har tid och ork vill jag gärna höra om vad du gjorde för hemsk vurpa!

Jag hänger nog förresten också på efter nyår. Är inte så mycket vikten som formen som stör mig.. :crazy: Så mitt mål blir att gå ner 3 kg och bli av med magdallret, samt bli allmänt nyttigare. Tror inte att det gått en dag sedan H föddes som jag inte ätit något slisk!!

Näää!! Vad dålig stil!! :mad: Det där har jag också varit med om, dock inte på nyårsafton. Då sa personen i fråga till mig dagen efter: "just ja, du är skyldig mig X kr!" Eeeehhhh...... :devil:

Nä, i min värd blir man bjuden och bjuder sen tillbaka. Finns inte ekonomisk möjlighet till det är det okej, men då ska man göra upp det i förväg.

Säger som zody, korsa banden. Min trasiga axel mådde mycket bättre av det :)

Och till zody, jag hade med lackat ur lite. Särskilt när det va sån relativt enkel mat. Hade det varit trerätters med oxfilé och grejer. Då hade jag gärna hjälpt till att betala. Om jag fått reda på det i tid vill säga.

Apropå nyår... Våra grannar som ska komma imorgon har inte kommit hem än. :crazy: De har varit borta sen före jul och skulle komma hem idag. Hon har heller inte svarat på mitt sms som jag skickade imorse. Börjar nästan bli lite orolig över att det hänt något. De har ca 40 mil att köra och de är såna som gärna börjar jättetidigt på morgonen för att kunna ta det lugnt. Det är jättekontigt verkligen... :crazy:

Nä, man bjuder på det man har råd med. Det spelar mindre roll om det är fläskfilé eller oxfilé, men man tar banne mig inte betalt av sina gäster!

Skönt att höra att jag inte reagerar konstigt! Ekonomin handlar det inte om i deras fall heller, för de har det bra ställt trots nyköpt, dyrt hus, hon föräldraledig osv. Enda det handlar om är hennes snålhet, det är inte direkt första gången... Igår när vi sågs påminde jag henne om pengarna för den gemensamma födelsedagspresenten till en annan väninna. Fick då 80 kr, trots att det skulle vara 100 kr, med kommentaren "Jag har bara 80, men det får räcka". Eh, ja - om du hade sagt det på något annat sätt och därtill inte varit så j-vla dumsnål idag så visst. :devil:

(så, nu har jag gnällt färdigt för idag ;))

Skönt att höra att jag inte reagerar konstigt! Ekonomin handlar det inte om i deras fall heller, för de har det bra ställt trots nyköpt, dyrt hus, hon föräldraledig osv. Enda det handlar om är hennes snålhet, det är inte direkt första gången...
Eller också är de ett fall för lyxfällan. ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård