Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Usch, så otäckt! Mitt monster hann göra några avdängningar i början av inridningen som gick till på ungefär samma vis - PANG i luften efter några steg. Tack och lov blev det inga sjukhusbesök efter, men dock en stukad handled och misstänkt lätt hjärnskakning..

Usch va mycket tråkigt det hänt här idag eg... Krya på er allesammans o fira ett så bra nyår ni kan.
Hoppas verkligen att vännerna kommer på plats snart och bara har fastnat i snökaos nånstans...

Och imorgon får ni inte prata träning här ;) Jag ska ha en riktig mumsdag med massor med gott ;)
Jag och min lillebrors tjej har gjort massa med smakisar av olika efterrätter.
Passionsfruktspannacotta, hallonmousse med choklad, Kladdkaka med frosting och macarones har jag gjort ;) 2 st olika macarones. VAr tvungen att prova de nu innan året är slut annars så hade jag ju bara varit sugen på det ;)
Lina ska komma med bla vit chokladmousse och något annat..
Ingen bit är större än att man får in den i munnen på en tugga så det blir ju kul :)

EFTER nyår ska vi inte prata mumsbitar ;)

Sen har vi ju sagt att vi ska börja tråd 10 och vi har 500 inlägg kvar så ni vet att ni inte ska roa er för mkt imorgon- vi ligger efter ;)

Det går ju dock att begränsa speltiden via användarkontot om man skulle vilja det. :idea:

Mmm men viktigt med wow och begränsade speltider (alltså inte nödvändigtvis de inställda i kontot det fungerar säkert super, utan i allmänhet) är att inte begränsa det till typ 30 minuter/en timma per dag. Då hinner stackarn knappt logga på och hitta några raptorägg att plocka. Utan begränsa per vecka eller ngt istället. 5 timmar på raken är inte konstigt när det gäller wow. Bli inte heller moraliskt upprörd av ett tjut i stil med -jag Kaaaan inte äta middag/skära sallad/hänga tvätt nu jag GRUPPAR/Rädar. Det är sant! Det går helt enkelt bara inte att logga av plötsligt då, alls. Bäst att förvarna om att det ska ätas middag någon gång under kvällen ;p och när.

Om du tror tiden räcker? Det har pysselsatt min man i 6 år (och mig i ca 5, men jag räknas nog inte, jag har ju aldrig varit en totalgalen dpshetsrädare), iofs med uppehåll, så jag tror nog han klarar sig ett tag i alla fall. Även om de kortat uhm "spelvägen" upp till lvl 80 en hel del.

Senast ändrad:

Då är det bäst att skriva lite till idag då ;)

Har åkt på en förkylning. Som jag alltid gör när vi är i Norge. Tål inte den norska luften :grin:
A har sovit tre timmar med oss i em. Jätteskönt då men han vaknade för en timma sedan och ville inte somn om. Ska ge lite alvedon och välling snart. Har ett elände att få in supparna. han tycker det är jättehemskt och trycker ut den hela tiden. Flytande är inte heller någon hit. Han lider verkligen av sina tänder , stackaren :crazy:

imorgon ska vi fira hos en granne till de vi bor hos. Hade planerat att gå dit, men jag kör nog. Inte kul att gå 2 km själv uppför backen om vi behöver gå hem. Då avstår jag från det glaset sekt som jag kanske hade druckit och kan köra om det behövs

Aha, då förstår jag :idea:
Nej, spelgalen kan jag inte påstå att han är. Hade en ide om att jag skulle begränsa hans spelande eftersom "alla andra" gör det. Så vi ställde en klocka på en timma men jag gav upp för jag fick bara stänga av den hela tiden för han skulle ut och leka och göra andra saker. Det kanske blir annorlunda när man spelar online, jag vet inte. Han har aldrig gjort det förut. Men då får vi begränsa det helt enkelt. Jag vill bara hitta något annat spel än det han spelar nu för jag tycker det är på tok för våldsamt. Finns det inget Byggare Bob-onlinespel ;):D

Äsh :) samla raptorägg, plocka kaktusfrukt, utrota de sista medlemmarna av ett sällsynt skalbaggssläkte :eek:, samla söta raptorungar, döda evinnerliga mängder av Zevras och samla deras skinn o hovar, döda diverse drakar, pirater och skumma filurer, leta skattkartor. Ett spel som är så ofarligt för mig att jag kört det med lillebror när han var 5-6 år, i stil med jag styr och han dödar vaddetnuär. Och så jämställt (någorlunda) att han säger Nej! Nej! inte flickpiraterna då dör vi bara. Det är betydligt mer humor och arbete lagt bakom än ett barndataspel. Men det har ju onekligen en åldersgräns och krav på vissa kunskaper i engelska för att det ska fungera alls.

Min man pekar förstås på en liten hake med Wow som kan vara kul att veta innan man köper, om man inte vet det innan. Man betalar per månad för att få spela... Först köper man ett spel för X kronor, en vanlig skiva som mosas in i datorn. Men för att sedan verkligen spela spelet måste man betala, hum, 120? kr i månaden. Min lite äldre lillebror får spelkort med kod som fyller på speltid för två månader i stöten, när han fyller år, eller om tja omständigheterna är gynnsamma och han faktiskt spelat regelbundet osv osv. (här hemma prenumererar vi, dras automatiskt, eller betalar med kort för en månad.). Att betala för spelet per månad är helt rimligt, de har till och med ett gäng anställda som dygnet runt ganska snabbt hjälper dig
vid problem.

Senast ändrad:

Numera lycklig ägare till babypulka och snökängor. Det kanske inte blir ett joggingpass (tänk om pulkan välter :D) men det kan bli motion!

KL

la just upp bilder på min fina tjej i bildtråden här på förälder... Men nu vill jag ju lägga upp på min fina kille också (får dock inte lägga upp på min sambo, han blir galen ;) så ni får hålla till godo med kille nr.2 i mitt liv) Hoppas det är ok, trots att vi mest snackar barn här inne :)

img_1041_124345282.jpg

Snygging! Och stoooor :eek: eller är du väldigt kort?

/ Viv - som är van vid sina små araber ;)

Cyllene: Usch vilken otäck vurpa! "Tur" det inte gick värre ändå. Men så jobbigt för er att behöva vara ifrån varandra :cry: Jag och Iggy har ju ett likande "förhållande" som du och Ture, vi är tillsammans dygnet runt i princip så jag förstår precis hur jobbigt det är för dig. Blir det OP idag? Stora kramar!

Kl

Jaha, dags att pallra sig upp och sätta fart. Den här dagen kommer att bli intensiv. Grannarna har fortfarande inte kommit hem och jag hoppas verkligen att de bara bestämt sig för att åka hem en dag senare, även om det verkar jobbigt att först åka så långt och sen gå på fest med bebis...

Vad ska alla äta ikväll? Här blir det blir välkomstdrink med hemgjorda ostbollar som tilltugg. Till förrätt blir det kräftstjärtsallad med västerbottensnittar. Till varmrätt bjuds det på oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Efterrätt blir cappuccinopannacotta med knäckig physalis.

Gott nytt år på er alla!!!

Vi har inte riktigt bestämt oss om vi ska gå på nyårsfesten vi är bjudna på än, vi är bjudna till några vänner som också har små barn ( 7 mån, 1,5 år och 3 år) och dit kommer även två par till med små barn varav det ena paret har en 4 veckors bebis. Vi är ju superförkylda här så det känns lite olustigt att gå dit med massa baciller. Men mamman tycker det är okej att vi kommer så vi får se hur vi gör.

Har dessutom en hund som är rädd för smällare och den andra har blivit sjuk :( så typiskt! Hon var lös i magen igår kväll och i natt har hon bajsat diarré inne flera gånger. Det är en liten chihuahua på 1,1 kg så det går ju så fort att för de att bli uttorkade. Har vart i kontakt med vet nu på morgonen, men ska avvakta lite tycker dem.

Det lät inte som något drömscenario precis... :( I ditt fall hade jag nog stannat hemma, även om det blir tråkigt för alla parter. De med 4-veckorsbebisen uppskattar nog inte förkylningsvirus, det är nog lite skillnad med äldre barn. Minns själv hur jag var i början, tyckte folk var jättejätterespektlösa som hostade 10 meter ifrån Vilgot typ. :o

Hoppas hunden repar sig under dagen, sjuka djur är inte kul...

Mm, vad gott det lät!

Vi ska göra carpaccio på kronhjort, sen blir det vildsvin och hjortfilé med potatisgratäng, bra och sallad och som avslutning cheesecake med lemoncurd och färska blåbär. :)

Nu har mina föräldrar tagit Selma så vi ska passa på att förbereda allt som går att förbereda... Pust!

+ AKB

Tack! Tycker oxå han är en fining :love:

Han är stor och jag "normallång". Jag = ca 170cm, han = ca 183cm.

Kl

Inatt har jag haft en trist natt. Vaknade halv fyra och var supersuperallergisk mot någonting. Ögonen rann och kliade, näsan var igentäppt och jag nös massor. Ju längre jag låg vaken desto svårare fick jag att andas... Så efter div medicinering försökte jag sova igen, men det gick inte... Så la mig på soffan å surfade... Buke funkade dock inte här, så jag tröttnade ganska fort... Efter två timmar kunde jag somna igen. Och vaknade nu och är lika täppt som inatt. Fattar inte vad jag blivit allergisk mot hemma bara sådär... Suck!

Vi ska tydligen äta rådjur i kväll... Jag hade hoppats och önskat surfnturf, men andra ville annat.... Men det blir säkert bra :) Gott Nytt År alla!

Här blir det potatisgratäng och kycklingfilé i ugnen, för saftiga 75 kr per person. ;)
Någon frågade om dricka ev. ingick - nej, vi får ta med allt sådant själva. Ingen förrätt, ingen efterrätt, inget bubbel till mingel osv. Nada! Det är några andra par som också ska på samma fest, och jag fick ett sms från en av de andra tjejerna igår om vi hade hört något om att betala innan. Så ingen har hört något om det förut, det första var igår då smset kom.. :grin:
(att hon blev tjurig ang. födelsedagspengarna - det tror jag knappast, för det var hennes idé att vi skulle köpa tillsammans, men hon skickade mig att köpa för hon hann inte. Hade jag köpt själv hade jag dessutom lagt mer pengar än vad vi gjorde, människan är som sagt en av de snålaste jag känner...)

Helt ärligt så känner jag nästan för att stanna hemma och mysa i soffan, laga god mat som jag verkligen vill äta och dricka lite bubbel till tolvslaget innan jag kryper ner bredvid S.

Det lät inte som något drömscenario precis... :( I ditt fall hade jag nog stannat hemma, även om det blir tråkigt för alla parter. De med 4-veckorsbebisen uppskattar nog inte förkylningsvirus, det är nog lite skillnad med äldre barn. Minns själv hur jag var i början, tyckte folk var jättejätterespektlösa som hostade 10 meter ifrån Vilgot typ. :o

Jag var/är likadan det är därför vi ringt o sagt att vi antagligen inte kommer men mamman till den lilla bebisen har ringt o messat massa i veckan och vill att vi absolut ska komma :confused: Det paret och de andra paren tycker man ska utsätta barnen för så mycket som möjligt så de blir härdade. Ingen av de mammorna ammar heller, av anledningen att de vill kunna festa på helgerna och vill inte förstöra sina bröst... Jag säger inte att det är fel, bara att det är väldigt skiljt ifrån min syn på det här med föräldraskapet.

Så stannar vi hemma blir jag inte jätteledsen ;)

Hoppas hunden repar sig under dagen, sjuka djur är inte kul...

Hoppas jag med, mina djur *peppar peppar* brukar faktiskt sällan vara sjuka. Men när de blir sjuka har de en tendens att alltid bli det på storhelger...

+ AKB

Tack! Tycker oxå han är en fining :love:

Han är stor och jag "normallång". Jag = ca 170cm, han = ca 183cm.

Vi ska tydligen äta rådjur i kväll... Jag hade hoppats och önskat surfnturf, men andra ville annat.... Men det blir säkert bra :) Gott Nytt År alla!

Vad är det? :laugh:

Det är en stor kille med andra ord :) hur gammal?

Här blir det potatisgratäng och kycklingfilé i ugnen, för saftiga 75 kr per person. ;)
Någon frågade om dricka ev. ingick - nej, vi får ta med allt sådant själva. Ingen förrätt, ingen efterrätt, inget bubbel till mingel osv.
Det här blir bara värre och värre ju! :crazy: Det verkar nästan som att de vill ha betalt för besväret också... :grin: Vi har köpt mat och dricka för nästan 2000 kr, så det blir drygt 300 kr/pers, men då ingår det ju allting. I jämförelse låter 75 kr väldigt dyrt för er mat. Potatis kostar ju inte många kronor liksom.

Nu håller "jag" på att baka till snittarna. Jag köpte en bakmaskin före jul, men det vågade jag inte berätta. :o Den funkar iallafall jättebra och nu tycker till och med jag att det är kul att baka. Bara mäta upp ingredienser och trycka på knappen! :idea:

kl

jisses vad ni skriver...

Cyllene - hoppas du får op idag och att allt går så bra det kan. lider verkligen med dig!

ang nyår
vi blir bara hemma själva och inte kommer det bli någon fin mat heller då vi har feber och är förkylda hela högen... :(
har väl sovit max 30min åt gången några få gånger under natten då M bara vill sova i famnen, det duger inte ens att ligga på min arm brevid.
sambon fick nu pallra sig iväg för att införskaffa alvedon och lättätlig "mat".

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård