Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Oj! 13 personer, då förstår jag att du hade fullt upp! :eek: Vi var bara 6, men det räckte gott och väl. Jag skulle ha gjort "knäckig physalis" till pannacottan, men orkade inte, så det blev en naturell physalis till istället. Men det gick ju bra det också.

Åh, vad avis jag blir på dig!!! Jag hade ett löpband förut. Ett riktigt bra, men det sålde jag när jag var gravid. Stort som ett as var det och det fanns ingen chans i världen att vi hade kunnat ha det kvar nu. Vi har bara tre sovrum och i vardagsrummet fick jag inte ställa det... :angel: Men jag sörjer det verkligen.

Vilgot är också hård i magen. Precis hela tiden... Han vägrar att dricka. Till maten kan han en riktigt bra dag få i sig kanske en kvarts deciliter. :crazy: Tycker så synd om honom när han sitter och kämpar...

Vi är bortbjudna, ska fira med två andra par som också har småbarn (en tvååring och en ettåring), så det blir nog rätt avslappnat, och tror jag en ganska enkel middag, det var tänkt knytkalas först, men nu är värdarna bussiga och fixar maten själva.

Trodde jag ja... De hade ordnat en riktigt bra trerätters, ceviche till förrätt, sen röding med kantareller, sparris och blomkål-potatis-mos, och hallonsorbet och lakrits-creme brulé till efterrätt, supergott!

Och barnen skötte sig bra, vår bebis slog nytt rekord och somnade inte förrän elva, men var glad och nöjd hela kvällen så det gjorde inte så mycket.

Det blir väl lätt så när man inte är hemma och det är mycket som händer. De bebisar som var här somnade också senare än vanligt och sov oroligt.

Kl
Nu har jag registrerat mig på Funbeat. Alla som vill vara med på promenader/jogg/löpning (eller annan träning) kan väl också gå med, så bildar vi en träningsgrupp! :idea: Mina Fb-vänner vet ju vad jag heter, så det är bara att lägga till mig när ni registrerat er. Har aldrig varit in på den sidan innan, men den verkar jättebra! Det finns olika träningsprogram och tydligen ska man kunna föra över träningsdata direkt från Garmin.

Följer min PT`s order och har nu registrerat mej på Funbeat. Har inte hunnit sätta mej in i vad det innebär men litar på dej ;)

Ojoj, vilket tungt ansvar jag fick! :D Jag försökte lägga till dig som träningskompis, men den hittar dig inte. Prova att lägga till mig som träningskompis och se om det funkar bättre.

Jag har precis testat min vilopuls. 51 slag/min var den som lägst. Kan vara lite kul för dig och andra också att testa för att se om den sjunker sen.

Jag googlade fram det band som de gör reklam för nu på tv, vilket är litet och lätt. Springytan är 36*98,5 cm och maxhastigheten är 10 km/h Det är dessutom inte höj- och sänkningsbart. Med andra ord är det helt oanvändbart för löpträning. Funkar för promenader och långsam jogging, men inget annat.

Vad skumt... Jag kan fortfarande inte hitta dig... Har du nån konstig sekretessinställning som gör det? Inte ens när jag väljer "visa vilka som har mig på sin lista" får jag nån träff.

Jag har också gått med där nu men hittar ingen av er! Ni får jätte gärna lägga till mig också! :)

Jag har inte diceplin nog för att springa på löpband för fort det blir jobbigt vill jag kliva av! :p dessutom går klockan så sakta när man ser varje sekund ticka förbi! samma vända ute varje dag funkar bäst för mig för då kan jag pressa mig att springa lite längre för varje gång! :)

Idag har jag iaf varit ute och gått i 50min med Milton i manducan och hunden i koppel! Pulsade även en bit i lite djupare snö! Det va riktigt skönt att komma ut ordentligt för min kropp mår verkligen toppen av motion! Min sambo undrade idag vad jag gör när jag är ute för jag är så glad jämt när jag kommer in :p så nu är jag taggad!

Får jag vara med er även fast jag inte tillhör vårmammor?

De som vill får jätte gärna lägga till mig (vet inte vad ni heter). Gissar på att de går att söka på Emelie elf? :D

Jag har inte diceplin nog för att springa på löpband för fort det blir jobbigt vill jag kliva av! :p dessutom går klockan så sakta när man ser varje sekund ticka förbi! samma vända ute varje dag funkar bäst för mig för då kan jag pressa mig att springa lite längre för varje gång! :)

Idag har jag iaf varit ute och gått i 50min med Milton i manducan och hunden i koppel! Pulsade även en bit i lite djupare snö! Det va riktigt skönt att komma ut ordentligt för min kropp mår verkligen toppen av motion! Min sambo undrade idag vad jag gör när jag är ute för jag är så glad jämt när jag kommer in :p så nu är jag taggad!
Bra jobbat! Själv har jag inte gjort nånting. Inte ens plockat ur tvättmaskinen som blev klar för flera timmar sen... :o

Jag brukade sällan springa längre än 30 minuter på löpbandet och aldrig i samma tempo hela tiden. Använde det nästan uteslutande till intervall- och/eller backträning. Då gick det bra, för viloperioderna gick ruskigt snabbt. :D

Alla får vara med! :idea: Ju fler destå bättre, för då är det fler som håller koll! :D

Uva, jag hittar inte dig. Jag pm:ar er båda mitt namn, så kan ni lägga till mig. Skriv i meddelandet vad ni heter här, så jag vet vem som är vem! :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?