Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*smyger in*

Vad har du för pulsklocka? Funderar på att köpa en Gramin forerunner 305, MEN jag hittar ingen info om hur stort bröstbandet är. Har du någon aning om hur de brukar vara? Är de bara gjort för smala personer eller bör även större kunna ha de?
Är inte speciellt smal men vill kunna ha en pulsklocka för att sporra mig själv i viktnedgången ( ska ner 30 kg), men känns inte roligt att köpa en för 1500 kr o sen är bröstbandet för kort :cry::confused:

Aha så du har alltså en till vagn som alltid står där, då förstår jag! Då lär M få fortsätta sova inne!

Ja det har jag, en riktigt ful en :D Vi fick den av några bekanta och den fungerar fantastiskt bra att ha på balkongen, dessutom en jäkla svikt så den sviktar ordentligt åt alla håll och kanter - Milton älskar att gungas till sömns i vagnen ;)

Vad spännande ändå att ni har ett mål att flytta, alltid en början!
Det är helt sjukt egentligen vad huspriserna ligger högt, två miljoner är ju egentligen hur mycket pengar som helst och visst i våra trakter kan du nog få en hyfsad gård för det priset, men dock säkert väldigt mycket "standard" som man kanske vill göra vid..

Som sagt, Hässleholm/Kristianstad är trevligt annars, eller Vinslöv - mina hemtrakter, de har dessutom en fin ridanläggning :love:

Tack, det är inte så mycket ändå. Det äter jag lätt upp med mitt chokladberoende :laugh: :o

*kl*
In med lite bilder på era små, var längesen nu :) Blev inspirerad av Oreganos bilder på V och katten (och grisen :D)

Färskaste bilden på Iggy, alla bilder ser för tillfället ut såhär. Kameran är superspännande!
162667_473579032129_608077129_6281628_4782782_n.jpg

Jovisst är det så... Men jag vill hitta genvägar ;) Muskler kommer ju "på köpet"...
Jag förstår ju själv att det förbränner fler kalorier att springa en mil än att lyfta skrot...

Beror på hur mycket skrot du lyfter, och i vilket tempo. En timmes ordentlig styrketräning bränner en hel del kalorier, man är rätt mör efteråt.

Men jag gillar inte att springa... Kanske får ta och göra det i alla fall. Har fått sänka dosen en hel del sen jag kom hem ifrån sjukhuset i alla fall. Men mer vill de inte plocka bort nu. Och ska vi ha en till bebis så kommer jag få äta medicin under hela nästa graviditet. :(

Delvis Kl kanske :D

Jag är också på Beach 2011. Julen har nog gett mig nåt extra kilo och jag har några kvar att gå ner. Min idealvikt ligger på 57 kg, väger nu omkring 61 :cool:, det är mycket för mig, har aldrig vägt såhär mycket förutom när jag var gravid...
Är 169 cm lång.
Har ju inte många kilo att gå ner, men de som finns är duktigt envisa :p Men i somras kände jag mig så slapp i kroppen, såklart inte så konstigt, men jag vill inte känna mig så nästa sommar också. Förra sommaren kunde man ju skyller på en liten bebis, nästa sommar är ju faktiskt den där bebisen över året :eek:

Jag tror inte att du behöver oroa dig för pulsbandets längd. Det är en Garmin 405 jag har och det är ju samma band som till 305. Jag fick sy in mitt band eftersom det var för långt. Skulle det mot all förmodan vara för kort för dig är det lätt att skarva det, det är liksom bara en resår om ryggen som är lätt att sy i. Jag är jättenöjd med min klocka och det kommer du att bli med en 305 också! :laugh: Glöm inte att ladda hem Sporttracks (gratis) och använd det istället för det som följer med Garmin. Det var Sporttracks jag visade ovan.

Aneka: Vad taskigt! ;) Tanken är ju god, men det är ändå lite konstigt att de ger en sån julklapp. Man måste trots allt vara lite påläst om pulsträning om man ska få något ut av det.

Annars fick jag ett erbjudande från iForm igår där man fick en pulsklocka om man köpte två nummer av tidningen. Det är nog bara att gå in på deras homsida om man vill ha det erbjudandet.

Jag mätte mitt band. I största läge är det 85 cm långt och det går utan problem att dra ut det 20 cm. Minns inte hur mycket jag kortade det, 10 cm kanske, så ca 120 cm kanske man kan vara. Men som sagt, det går förlänga.

Dum fråga kanske, men är det ngn skillnad på löparklocka och pulsklocka? Tänkte annars att det kunde vara en bra ide att nappa på iform grejen du skrev om :)

Nä, det är ingen skillnad, bara det är pulsband till löparklockan. Det finns väl "löparklockor" med endast tidtagning också. Ett tips är att googla fram klockor och kolla funktioner och jämföra för att bestämma vad man behöver. Polar har i alla prisklasser. Garmin är bra om man vill ha gps, dvs mäta sträcka och tempo också, men de är lite dyrare.

Jag ligger på sjukhuset efter en hästvurpa. Väntar på besked på om jag ska opereras el ej. Bruten fot, spräckta revben o en avslagen tand. Sambon är hemma o sjukskriven för brännskadad hand. Det jävlas nu kan man säga. Håll tummarna att jag inte behöver operera foten...

Va!? Jösses människa!
Lycka till får jag väl säga till dig då!

Kram!

Och en peppdans :banana::bump::banana:

(och jag som ska ut och rida om en stund:crazy:)

Men fyyy! Hoppas verkligen att du slipper operera och att det är ett snabbläkt benbrott!
Lider med dig och skickar en hel hög med krya på dig kramar!!!

Men fy, vi håller tummarna här hemma också!

*kl*
Ang. lopp så har jag redan bestämt mig - i maj springer jag 5 km med dig Oregano! :D Det är precis vad jag behöver, ett mål att träna mot. 5 månader på mig, det borde väl inte vara någon omöjlighet direkt att gå från noll kondis till att orka springa 5 km i hyffsat tempo va? :crazy: ;)

Föresten, det där med att amning skulle fungera som viktminskning gäller verkligen inte för alla. Här är en till som trots 6 månaders helamning och fortsatt delamning nu vid 8 månader inte gått ner mycket alls. :mad: Jag gick ju ner alla gravidkilon rätt fort efter förlossningen, men har nu genom slarv gått upp 4-5 kg igen. Bara mig själv att skylla verkligen!

Första delmålet i min resa mot ett hälsosammare liv får bli 70 kilo och att orka springa 3 km utan allt för stor ansträngning. :banana:

Kom just hem från neurologen. De hade inte bemanning till att göra ryggmärgsprov nu i mellandagarna så jag ska återkomma om några veckor. Diagnosen blir bekräftad först efter en uppföljande MR om några månader. Men chansen för att det skall var något annat än det befarande är ganska liten. Det kändes skönt att få träffa någon som svara på ens frågor. Det var en riktigt trevlig doktor. Men han tyckte att jag borde komma igång med träningen för att minimera skadorna. Så nu behöver jag verkligen ta tag i det här.

*kl*

Jag har beslutångest! Har hittat en svart manduca 5 mil här ifrån för 600kr! Ska jag köpa? Använder ni era mkt än? Den va använd en del men såg fin ut! Har en bb synergy idag men tänkte sälja den! Det som lockar är att kunna ha honom på ryggen! Vad tycker ni buke vänner?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård