Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men fy. Funderade på varför du var så tyst.... Är det lillkillen som busat? Alltså hästen... Håller tummarna för dej och er.

Hmm, vår nyårsafton blir inte som vi tänkt... Vi har ett par vänner vi alltid firar nyår med. Sambon försökte få tag i killen i veckan men det var svårt. När han väl får tag på honom visar det sej att det är superstruligt mellan dem och att de kanske ska separera :( Vi har haft funderingar på om det kan ha varit så tidigare men fick det nu bekräftat. Tråkigt. Så vi blir hemma själva på nyår. Och det ska bli riktigt skönt! Eftersom vi inte hunnit umgås så mycket tillsammans på ett tag nu.

Ni som är spelnördar, hjäölp mej!! Sonen fick ju en speldator i julklapp. Och han spelar helst Call Of duty eller vad det heter. Men det vill helst inte jag... Finns det något annat man kan spela online utan så mycket våld? Ni pratade om något fantasy-något förut? Han fyller om en vecka.

Här hemma spelas World of Warcraft för fullt. Nya expansionen "Cataclysm" har nyligen släppts! Wow skulle jag låta Stella spela om hon var i O's ålder, visserligen är det våld (slå ihjäl diverse fiender) men inte på ett skrämmande sätt. Inget blod och framför allt inte våldsamt eller verklighetsbaserat för fem öre. :idea:

Aneka; Köp, köp, köp! Vi älskar vår Manduca, bär inte varje dag just nu men minst en gång i veckan. :love:

Ehh, vad är expansionen? Han spelar ju ut alla spel på nolltid. Kan man spela det där länge?

Va skönt att läkaren var bra- Det är guld värt även om jag träffar sjuksköterkan mera. De 2 är också underbara iofs :)
Det borde motivera mig också att hålla mig i form- man kan ju göra vad man kan för att hålla kroppen i schack.
Samtidigt vågar men ju inte pressa den på samma sätt längre. Dumt o förvärra något.
Jag upplevde tyvärr inte ryggmärgsprovet som en höjdare- det gjorde förbannat ont när de flyttade på diskarna när de skulle in där. Resten var iofs lugnt i mitt fall. Förutom att jag inte kunde sitta som de sa... De ligger ju alltid när de gör det i TVserierna... hmmm

CYLLENE! Oj va jobbigt det lät- hoppas både du o sambo kryar på er snabbt. Och att du slipper operation. Fast iofs brkar de ju skruva ihop en då och det är lättare att fuskbelasta :crazy:

WOW kan du spela hur mycket och länge som helst, finns de som sitter all sin vakna tid och spelar det. Det utspelar sig i en onlinevärld, expansionerna är nya delar av den världen. Själva grundspelet är ganska gammalt, expansionerna kommer lite nu och då så att det händer lite nya saker och finns nya saker att göra i världen.

Är han spelgalen redan nu vet jag inte om jag skulle köpa WOW till honom, risken är kanske att han fastnar helt framför datorn?

Det går ju dock att begränsa speltiden via användarkontot om man skulle vilja det. :idea:

Ang. lopp så har jag redan bestämt mig - i maj springer jag 5 km med dig Oregano! :D Det är precis vad jag behöver, ett mål att träna mot. 5 månader på mig, det borde väl inte vara någon omöjlighet direkt att gå från noll kondis till att orka springa 5 km i hyffsat tempo va? :crazy: ;)
Skoj!! :banana: nu ska vi bara se till att få med åtminstone Ia och Michellan också! :idea:

5 km borde du fixa rätt lätt. Gå snabba promenader på minst 5 km och lägg in lite jogg här och var där det passar. Gå igen när det blir för jobbigt. Efter bara några gånger brukar det gå lätt att springa längre och längre sträckor.

Aha, då förstår jag :idea:
Nej, spelgalen kan jag inte påstå att han är. Hade en ide om att jag skulle begränsa hans spelande eftersom "alla andra" gör det. Så vi ställde en klocka på en timma men jag gav upp för jag fick bara stänga av den hela tiden för han skulle ut och leka och göra andra saker. Det kanske blir annorlunda när man spelar online, jag vet inte. Han har aldrig gjort det förut. Men då får vi begränsa det helt enkelt. Jag vill bara hitta något annat spel än det han spelar nu för jag tycker det är på tok för våldsamt. Finns det inget Byggare Bob-onlinespel ;):D

Jag ligger nu o väntar på ambulanstransport t större sjukhus. Troligtvis op imorgon. Det är dock en storbrand i närheten o alla ambulanser upptagna. De har fixat så ture o min mamma får bo hos mig på ortopeden. Men har han det inte bättre hemma? Jag ammar ju fortf men kanske får sluta nu. Fanfanfan!

Jag ligger nu o väntar på ambulanstransport t större sjukhus. Troligtvis op imorgon. Det är dock en storbrand i närheten o alla ambulanser upptagna. De har fixat så ture o min mamma får bo hos mig på ortopeden. Men har han det inte bättre hemma? Jag ammar ju fortf men kanske får sluta nu. Fanfanfan!

Usch, stackars dig! Ture har det nog bäst om han kan vara med dig, visst är han med dig praktiskt tagit dygnet runt i vanliga fall? Då tror jag det kan bli lite chockartat för honom om du helt plötsligt är borta helt och hållet.

Prata med läkarna om amningen, jag gjorde en mindre operation strax innan jul, och var orolig för hur det skulle funka med amningen - men de var otroligt hjälpsamma, anpassade medicineringen så att jag kunde amma på den, såg till att jag fick eget rum så jag kunde amma ifred, och så vidare.

Usch vad jobbigt för dig! Har också tänkt på att du varit tyst. Hoppas att det löser sig så bra det kan :)

Jag tror som Mabuse att Ture har det allra bäst med dig och din mamma på ortopeden :)

Senast ändrad:

Jag har Nikes appar till min iphone och sensor i ett par av mina skor. Så jag behöver en klocka som man kan mäta pulsen med och gärna föra statistik på datorn. Skulle vara kul att mäta puls när man rider också :)

En helt annan sak, var har du fått tag på v's "iphone"? Tuva vill också ha en, hon älskar våra telefoner här hemma :)

Jag har Nikes appar till min iphone och sensor i ett par av mina skor. Så jag behöver en klocka som man kan mäta pulsen med och gärna föra statistik på datorn. Skulle vara kul att mäta puls när man rider också :)

En helt annan sak, var har du fått tag på v's "iphone"? Tuva vill också ha en, hon älskar våra telefoner här hemma :)
Fundera på vilken statistik du vill kunna föra över. Tror du kan föra över typ träningspassets längd, medelpuls osv från de enklare polarklockorna, men vill du ha grafer som visar hur pulsen förändrats under passet får du nog lägga ut lite mer. Har ingen koll på de klockor som finns nu, men kolla Garmin 305, de har sjunkit rejält i pris de sista åren.

Jag beställde Vilgots iPhone från BR leksaker. Den borde finnas i affären också. Kostade 70 spänn och väl investerade pengar. Han älskar den eftersom den inte är så där leksaksfärgglad som leksaker annars är. Han tror väl att det är en riktig pryl! :rofl:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård