Sv: Vårmammor 2010 del 8
Självklart åkt på konserten! Annars skulle jag nog tycka det var direkt elakt mot den som gett dig biljetten. Dessutom låter det som nyttig träning för dig, att kunna vara ifrån barnet några timmar utan dåligt samvete. Tänk såhär istället, att det är väl mycket bättre för Iggy ifall han kan känna sig trygg och bli tröstad av fler än bara mamma och pappa? Och det här är väl ett utmärkt tillfälle att låta honom få den tryggheten.
Min mamma är vår stående barnvakt, och det är en jättetygghet för mig att veta att om jag t ex måste till läkare, så är bebis trygg med min mamma istället. Barnets tillvaro och trygghet står inte och faller med mig, och det tror jag är jättebra.
Imorgon spelar ett band i Göteborg som jag gärna skulle vilja se för de kommer inte hit till Sverige så ofta. Jag fick en biljett av min syster nu när jag fyllde år. Sambon ska också gå. Så grejen är den att Iggy ska vara hos mina föräldrar på kvällen imorgon. Det är första gången vi lämnar bort honom. Och jag vet inte om jag klarar detta längre Får ont i magen och panikångest bara jag tänker på det. Så nu funderar jag på att strunta i det... Men då får jag dåligt samvete över min syster som jag fick biljetten av, hon ska också gå nämligen.
Jag tycker det känns som att jag "sviker" Iggy, om han blir jätteledsen så är inte mamma eller pappa där och kan trösta. Och skulle han bli så ledsen är vi som sagt 10 mil bort så vi är ju inte hemma på 10 min direkt. Hur hade ni gjort? Inte så kul att åka på konserten och så kommer man dit och vill bara hem igen, då kan det lika gärna kvitta...
Självklart åkt på konserten! Annars skulle jag nog tycka det var direkt elakt mot den som gett dig biljetten. Dessutom låter det som nyttig träning för dig, att kunna vara ifrån barnet några timmar utan dåligt samvete. Tänk såhär istället, att det är väl mycket bättre för Iggy ifall han kan känna sig trygg och bli tröstad av fler än bara mamma och pappa? Och det här är väl ett utmärkt tillfälle att låta honom få den tryggheten.
Min mamma är vår stående barnvakt, och det är en jättetygghet för mig att veta att om jag t ex måste till läkare, så är bebis trygg med min mamma istället. Barnets tillvaro och trygghet står inte och faller med mig, och det tror jag är jättebra.