Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Det är som sagt pampers som har det, jag var jättenojjig de första nätterna och smörjde typ med en hel tub bepanthen :D men peppar peppar så har hennes rumpa klarat sig, inte ett rött märke någonstans och inget läckage, då sover hon mellan 11-12 timmar också.

Men som sagt, pröva I och skulle det inte hjälpa så skickar jag jättegärna en tub till dig. Jag har sällan varit så orolig och haft sån vånda som när S hade exem, så nu när jag hittat något som verkligen hjälper, så hjälper jag mer än gärna andra. :)

Vad snäll du är :):)

11-12 timmar! wow! Det va inte dåligt ;)
Tycker Oscar är duktig som sover 5 timmar i sträck på natten, fast han somnar oftast om rätt omgående i 4 timmar till.

inotyol är skitbra, minsta lilla hon fått, har det räckt med några strykningar, borta! Jag tvättar bara med vatten, och torkar efter med papper/handduk. När vi åker iväg använder jag dock våtservetter, men undviker gärna det, eftersom liten blir röd om man använder det för mkt.

Första delkursen kostar 950, då är det medlemskap i simklubben (för det är de som anordnar det här) och ngn babysimbok, de nästföljande kurserna kostar 800kr.

När ska ni börja? Gillar V att bada? Iggy har börjat avsky att bada, världens liv när det är bad på gång. Innan älskade han det, blir intressant att se hur det går :grin:
+ Armani
Linnéa är något privat babysim och det finns på flera ställen i landet. Är väl därför det är så dyrt.

Vi har inte fått något startdatum än, utan bara bekräftelse på anmälan. Eftersom det är pappa som ska bada med honom har vi önskat helg och det är förmodligen kö då. Jag nöjer mig med att vara på torra land och titta på! :D

V älskar att bada! Han blir alldeles tokig och sprattlar och stänker som en tok! :love:

Hur gör ni om ni är i bilen och måste byta? Har ni med er vatten då också och tvättar rent med? :)

Det har aldrig hänt, vi byter innan vi åker så att vi inte måste byta under färd. Men om jag byter ute på stan så sköljer jag inte, utan blöter en babyservett och baddar med istället. Men det blir ju inte mer än max 2-3 byten i veckan.

Sköljer du även om det bara är en kissblöja?
Tycker att mjukt papper med ljummet vatten och lite olja på inte bör vara så påfrestande. Då är nog handduken som jag torkar torrt med mer strävt mot huden.

Ja, alltid. Jag tror det är större chans att få riktigt rent om man tvättar av under vatten, och ren och torr hud blir inte lika lätt irriterad.

Viv
Det kommer att gå strålande. Njut till fullo av konserten.

Oregano
En psykolog som pratar om anknytning lät intressant. Funderar på att ta mig till medicinska bokhandeln på KI någon dag och se om det finns någon bra barnpsykologi bok.

Ang babysim
Hade egentligen velat att någon av oss gick på babysim med T. Jag är uppvuxen på ”havet” och vi kunde i stort sett simma innan vi kunde gå. Men jag är inte riktigt i form för att kunna visa upp mig i baddräkt (ja, jag vet att jag e fånig) och maken tycker inte om vatten. Så just nu e det lagt på is.

lite halvt kl

Tvättar ni även när det bara är en kissblöja?

oj såg att den frågan var ställd redan...

Tvättar bara efter kissblöja på morgonen när han legat med blöjan hela natten. Sen bytar jag var annan-tredje timme och han brukar bajsa en gång per dag och då tvättas det ju noggrant. Vi har hittills sluppit röd rumpa eller blöjeksem eller vad det nu kallas.

Senast ändrad:

Men ni hinner väl lära bebisen simma senare? Det är ju ingen brådska, säkert gick du inte på babysim själv, och blev ändå kompis med vattnet sen? Fast du bara kunde simma om somrarna?

Det blir ju ändå inte riktigt samma sak att bada i simbassäng, och det finns ju barn som bara badat i bassäng som tycker hav och sjöar är läskiga sen, för att man inte ser botten.

lite halvt kl

Tvättar ni även när det bara är en kissblöja?

Har redan svarat, men ja det gör vi. Sköljer under kranen och baddar torrt med papper eller handduk. Är kanske lite överdrivet petig, men jag är petnoga med huden, efter att jag haft så mycket hudproblem själv på sistone (visseligen av annat slag) vill jag bespara bebis problem om jag kan.

jag är inte riktigt i form för att kunna visa upp mig i baddräkt (ja, jag vet att jag e fånig) och maken tycker inte om vatten. Så just nu e det lagt på is.
Det är precis av den anledningen jag inte vill bada med V. Gillar inte vatten, det blir kallt när man ska gå upp och dessutom har jag fått en liten bilring som absolut inte fanns där innan som jag helst inte visar upp. Och den är det nog ingen annan som ens ser, så jag är extremt löjlig... :cool:

Kl
Usch... Jag mår inte riktigt bra idag. Har ingen feber och ingen snuva, men känner mig allmänt risig, har ont i huvudet och halsen. Tur att det är fredag så jag får avlastning imorgon.

Behöver gnälla lite…

T har helt klart ärvt ”duracell genen” som vandrar inom min sida av släkten. Jag förstår inte hur nått så litet kan ha så mycket energi. Eftersom jag inte har så mycket lektioner så byts vi till viss del av under dagarna. O vi försöker båda två aktivera henne fysiskt och mentalt. Men det finns ingen botten på ungen. På kvällen så sitter både jag och maken helt slutkörda men hon e fortfarande lika pigg. Hon sover inte så mycket heller 2 x 20 min på dagen. Så man får ingen riktig paus där heller. Igår så insåg maken att vi med tiden kommer att tvingas flytta ut på landet om det fortsätter så här. Så man kan ”motionera av” henne :D.

Det har aldrig hänt, vi byter innan vi åker så att vi inte måste byta under färd. Men om jag byter ute på stan så sköljer jag inte, utan blöter en babyservett och baddar med istället. Men det blir ju inte mer än max 2-3 byten i veckan.
Vilken tur ni har haft! :D På den tiden då V bajsade var 4-5:e dag så lyckades han alltid pricka in det i bilen. Vet inte hur många gånger vi fått byta rejält överfulla bajsblöjor inkl nerbajsade kläder i bilen.

I skötväskan har vi våtservetter, men hemma kör vi med vatten och skumtvättlappar. Innan hade vi frottétrasor, men det var på den tiden då han kräktes ner 20 trasor och massa kläder varje dag så tvättmaskinen gick varm. Nu tvättas inte hans kläder lika ofta och då blir det lite läskigt med bajsiga blöta trasor i tvättkorgen.

Så då kanske ni blir lantisar så småningom. Vi har ett fint nyrenoverat gammalt torp och ett nybyggt stall här... ;)

*kl*

Själv sitter jag och väntar på att få komma in på röntgen, för tredje gången. De har missat att tagit vissa bilder tre gånger på mitt bäcken. Suck. Så nu har jag betalat 600 spänn i onödan känns det som...

Haha, ja, så dryyygt. Nästa gång gör jag det här privat... Blev lite glad nu iaf, ställde mig olagligt för att de håller på att bygga om parkeringen till sjukhuset och fick ingen p-bot. :D woho

Vilken tur ni har haft! :D På den tiden då V bajsade var 4-5:e dag så lyckades han alltid pricka in det i bilen. Vet inte hur många gånger vi fått byta rejält överfulla bajsblöjor inkl nerbajsade kläder i bilen.

Turen i så fall är att vi har en bebis som bajsar varje dag, så såna brutala bajsblöjor blir det aldrig.;) Plus då att vi inte åker längre bilresor med bebis ombord, max en timme, och det händer kanske ett par gånger i månaden. Men hade olyckan varit framme skulle vi ha stannat och bytt nånstans, låter helt omöjligt att få ren en helt nedkletad bebis i en bil, utan vatten? Tror det skulle slutat med en något renare bebis, men bajs i hela bilen istället... :D

Nädå, visst det är lika bökigt men det går :P
Man får se till att alltid ha en underläggshandduk med sig så man skyddar bilen!

Vi har ju varit ute och åkt väääldigt mkt med bebis i bilen! x antal vändor till sthlm (18 mil) och engång till Helsingborg(60mil) Å det med en bebis som alltid bajsade i tid och otid mest hela dagarna så gick det inte att unvika och det fanns inte alltid något lämpligt ställe att stanna och byta på. Har även bytt i vagnen några gånger, men då mest pga. avsaknaden av skötbord!

Nu bajsar M bara varannan dag ungefär och har redan klarat av det idag så vi ska förhoppningsvis slippa byta på tåget ner till sthlm eller i bilen påväg hem sen idag! :)

Det räckte ofta med en 10 min biltur för att han skulle bajsa ner sig. Vi har en kombi, så det är bara att öppna bakluckan och lägga ut ett underlägg. Det går att sanera bebis utan vatten. Man tar bort det värsta med toapapper och därefter torkar man med våtservetter. Vi har hundbajspåsar med där vi lägger blöja och papper. Sen skadar det förstås inte med ett bad när man kommer hem.

Det här hände i somras och då var det inga problem. Det var lite värre när vi var på lite längre resa för någon månad sen och det regnade. Då blev det byte i baksätet och det är kanske inte optimalt med tanke på ev olyckor.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix