Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

den salvan har gjort underverk här med i somras när det var så varmt :)

kl

Mikaela har precis börjat få fatt i sina fötter, men det är bara små knip i tårna än så länge,
sitta vill hon gärna och klarar korta korta stunder ibland, lättast om sitter halvt dubbelvikt med händerna i golvet :D

Vad skönt! Har tänkt på er hela dagen, haha, tänk att en röd rumpa kan engagera så mycket... ;)

*kl*

Selma blev helt plötsligt jättevarm nu när vi var på basketmatch och nu när vi kom hem så tempade jag henne - 39,5 stannade tempen på. :eek: kastade mig på luren och ringde 1177 (har hunnit ringa 3 ggr nu :o ) och efter att ha varit nära att kasta mig i bilen till Huddinge sjukhus har jag nu lugnat ned mig lite. Har försökt få i henne vatten, men det var halvkul. Hon har fått Alvedon och har precis somnat om, men andas jättefort och ansträngt. Är helt ärligt helt livrädd för att somna ifall hon ska sluta andas. En som har en gård inte långt härifrån förlorade sin 6 mån bebis för några veckor sedan, och även fast han hade ett hjärtfel, som inte skulle vara livshotande, så har jag verkligen gått på nålar ifall något skulle hända Selma. Hon är ju vårt allt.

Vi gjorde lika med storebror, och ingen av dem har någonsin haft långvarigt röda rumpor. Tillfälligt röda rumpor får ju (nästan) varenda unge till och från.

Inte min! :p

;)

Som sagt, är petnoga med rumpan. Tror säkert barnet inte tar skada av att röd rumpa ibland, men jag vill gärna slippa om det går. Långresor har vi skippat just för bebisens skull, är man förstagångsförälder får man vara lite fjompig. ;)

Men lilla Semlan då :( Usch! man undrar ju vad som är fel på de små när de får plötslig feber sådär.
Fy f*n att er granne skulle behöva mista sin bebis! Måste varit hemsk:cry:

MEN han äter på sina fötter, har i princip slutat helt med ersättning
Ursäkta, men :rofl: D kan väl inte sluta ge honom ersättning och låta honom äta på fötterna istället. ;)

Usch och blä.... Jag mår verkligen inge bra... Fortfarande bara ont i halsen och huvudet, inget mer men jag känner mig jätterisig. Mannen gick upp med V kl 7 och jag har fått sova :bow: men nu har jag vaknat och ska gå upp...

Funderade också på uvi, men vet inte riktigt hur jag kan se att hon har det. Hur har Isabella betett sig då? Hon kissar lika mycket som vanligt och är fortfarande glad och som vanligt, hon har bara hög feber. :/ men den går nedåt, bara 38,5 idag. :)

När hon insjuknade hade hon ungefär samma temp som din tjej 39,8, låg bara och andades ansträngt och var utslagen. När febern var under kontroll så var hon precis som vanligt om än tröttare pga febern. Det enda vi märkte på henne var just hög feber, kissade och så gjorde hon precis som vanligt.

Tillägg: Min tjej visade det sig iofs senare att hon hade infektion i njurbäcknet men det är samma symptom och samma behandling som uvi.

Senast ändrad:

Funderade också på uvi, men vet inte riktigt hur jag kan se att hon har det. Hur har Isabella betett sig då? Hon kissar lika mycket som vanligt och är fortfarande glad och som vanligt, hon har bara hög feber. :/ men den går nedåt, bara 38,5 idag. :)

Skönt att det ser bättre ut idag, hoppas det ger sig! Såg på fb igårkväll att hon fått feber men har så dålig koll på min nya telefon att jag inte kan skriva nåt. Jag låg och inte kunde sova mellan 21-00 och roade mig med att försöka lära mig den. Går sådär... Jag har förövrigt oerhört svårt att skilja på er på fb, har nog problem här men där blir det ännu värre. Ber om ursäkt om jag blandar ihop någon. :o

Här blev det en tidig morgon istallet och så ut med en av unghästarna som skulle få ryttare på ryggen för första gången. Trodde jag. Hrm. Har nåt att bita i där minst sagt.

Ture har förresten varit hos doktorn och fått medicin för sitt rosslande. Hon tyckte han kunde få lite lindring eftersom han gått och varit hostig och slemmig så länge. Har inte vågat ge full dos men tycker ändå inte det är så stor skillnad. Han är dock piggare och gladare och livet blir SÅÅÅÅÅÅÅ mycket enklare med en glad bäbis än en gnällig bäbis....

Fan, då är det nog det. Hennes feber har stigit igen. Är på 39,5 igen. Gav henne precis Alvedon och försöker få i henne välling, men hon har ätit dåligt hela dagen.

Vad är det för behandling? Antibiotika?

Uasch, hoppas det ordnar till sig snart för Selma! Man blir så himla orolig när man hör om era bäsar när de blir sjuka etc., och man blir ju helt hysterisk när det gäller ens egen lilla, så förstår att du är orolig.

En tös i vår föräldragrupp åkte på uvi för ett tag sedan. Märket inget alls på henne, mer än att urinen var väldigt missfärgat. Hon var pigg i övrigt och åt som vanligt. Berätta gärna hur det går =)

Idag var det bebis-sim som vanligt, titta här vad trött min Milton var innan vi skulle köra till badet, ja han sover :D
68752_1535899368919_1577893648_1231323_3857333_n.jpg

Haha, vad sööt!

Kom nyss tillbaka från sjukhuset. Selmas feber steg ännu mer, så jag packade in henne i bilen och åkte till akuten. Där fick Selma kissa i påse, som michellan skrev, hon var fem minuter ifrån att få ett stick direkt i urinblåsan genom magen :eek: men som tur var hann hon kissa innan. Urinet visade att det inte var någon uvi, som tur var, så vi fick samma förhållningsorder som förut. Mycket vätska, håll henne inte för varm osv.

Jag tyckte helt klart att det var värt att åka till sjukhuset och kolla upp det, är så skönt att kunna släppa uvi iaf. De trodde att det kunde vara 3 dagars feber eller något virus av något slag. Håller tummarna för att hon mår bättre imorgon. :)

Tack alla ni gulliga som brytt er. Är så skönt att kunna skriva av sig sin oro här. :love:

*kl*

Anmälningslistan SS:

1. AKB
2. Zody
3. aneka
4. Modett
5. Kaktusblomma
6. Armani__

Åh vad skönt :) Kan de inte få feber vid tandsprickning också? Hoppas att det bara är något enkelt i alla fall och att hon är på banan snart igen :laugh:

Sambons mamma har haft feber i någon vecka och det ska tydligen vara något som går. Hoppas Selma snart blir bättre.

Alicia ÄLSKAR bröd. Hur mycket tror ni man vågar ge?
Just nu petar jag in lite allt möjligt i munnen på henne. Hon gillar även (tror det är Hipps) äpple och bananmos!

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix