Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Här har vi också fått en gnällbebis, eller i alla fall just nu. :crazy: Vår snälla, lugna och nöjda Stella är som bortblåst - nu har vi fått en dotter som inte vill sova, inte äter lika ofta och mycket som innan och som mest bara skriker och är ledsen. Försöker jag lägga ner henne blir det panik-skrik och gråt direkt, tar jag upp henne blir hon lugn...
Googlade och insåg att det skulle kunna vara det första utvecklingssprånget, så jag hoppas verkligen på det. För fortsätter det såhär bryter jag ihop totalt, har redan gråtit större delen av den här dagen. :crazy:
Nu sover hon i sjalen i alla fall - men att få dit henne var ju ett påfrestande projekt eftersom hon bara gallskrek då hon låg i soffan medan jag trasslade på mig sjalen.

Oh well, snart slutar sambon och då ska vi till BVC, sen får han ta över kinkbebisen en stund...

Exakt så jag känner.."Skönt" att jag inte är den enda om känner att de inte är nåt kul just nu, får ju dåligt samvete över att jag inte bara kan ta det chill..Jag hoppas oxå på utvecklingsprånget..för jag vet inte hur länge till jag klarar utan att bryta ihop..skrek på henne imorse, och sån VILL JAG INTE VARA!!:cry:

Styrkekramar till dej, vet hur du har det!:crazy:

Det kan säkert vara utveckligssprång på gång. Själv misstänker jag att Vilgot påbörjar sitt andra språng just nu. Han har ju varit så extremt snäll och lugn i över en vecka, men idag är det en helt annan unge. Har du köpt den där boken förresten, växa och upptäcka världen? Jag fick den igår, den var jättebra!

Har du provat Minifom och semperdropparna? Tänkte köpa dem till min fröken för min äter så fort så jag tror hon får i sej massor med luft.

Exakt så jag känner.."Skönt" att jag inte är den enda om känner att de inte är nåt kul just nu, får ju dåligt samvete över att jag inte bara kan ta det chill..Jag hoppas oxå på utvecklingsprånget..för jag vet inte hur länge till jag klarar utan att bryta ihop..skrek på henne imorse, och sån VILL JAG INTE VARA!!:cry:
Jag känner också igen mig. När V gick igenom första språnget var han helt rabiat vissa dagar. Jag är väldigt lugn och bryter inte ihop i första taget, men jag skrek ("vad är det för fel?!?!?!") åt honom och la i från mig honom. Men det gjorde ju inte saken bättre... Det var väldigt skönt att lämpa över skrikmonstret på sambon när han kom hem på kvällen!

Haha, det är väl en klen tröstiaf att det finns fler än en själv :D Man känner sig lite domen dålig mamma som inte hör skillnaden, som inte förstår och därför inte kan göra så mycket åt det mer än att trösta, hålla om och testa med napp eller mat..
Det vänder väl nån gång. Han är ju faktiskt bara 6 dagar gammal. Förstår att det nog är tuffare för dig som har gått igenom det ett längre tag nu. Blä för dessa kvällar!!

Japp, här kör vi bådta två, och har gjort i två veckor..det har blivit bättre, med magknipen, så det är jätteskönt för henne:)

Men som sagt, hon gnäller ock skriker mkt..verkar inte nöjd..Känns inte kul att hon inte är en glad liten bebis:(
Jag pratar, myser sjunger, tröstar och underhåller henne så mkt jag bara orkar..men det känns inte som det är nog..Vaddå otillräcklig..känns så..

Hon ler ju mkt på skötbordet och är glad små stunder..men övervägande ledsen och otillfredställd:(

Jag beställde den alldeles nyss! :D Ska bli väldigt intressant att läsa faktiskt, förhoppningsvis ger den oss lite mer förståelse för vad som händer i den där lilla kroppen.

Juzzzen; Jag gjorde arga, irriterade pruttljud med munnen åt Stella i morse. :crazy: Jag blev så jäkla frustrerad, och nu i efterhand känner jag mig såklart som världens sämsta människa. Men men, gjort är gjort och lite irriterade pruttljud är väl i alla fall bättre än att man slänger ut ungen genom fönstret. (DET kommer aldrig inträffa, det lovar jag :D)

Nu när jag läst att det ev. är utveckling som ställer till det för vår tös så känns det lite lättare, då behöver jag inte känna att det är jag som är värdelös utan att det helt enkelt är jobbigt för oss allihop just nu.
Hoppas verkligen att det är utveckling hos er med, kinkiga bebisar kan köra vem som helst i botten. :crazy: Skickar ett gäng styrkekramar till dig - och alla er andra med som behöver det! :love:

Med all säkerhet kommer det att komma en väldigt lugn och härlig period när hon har skrikit klart! :idea:

Vilken goding!
GRATTIS!!!
Från oss i Frasses förra hem

Åh tackar tackar!!! Frans tycker det är en konstig sak som matte styr runt på, väntar otåligt på att få komma upp i sadeln igen, fick dock små bannor i dag av distriktssköterskan, tyckte jag skulle vänta minst 1 månad, jag som tänkt mig upp typ i helgen :D

Det står ju överallt att man inte ska värma i mikron pga det, men man skakar väl om flaskan efteråt?! Då borde det ju bli jämnvarmt. Jag antar att de ej rekommenderar mikro för att folk kan glömma att skaka.

Inte den blekaste, vi äger ingen micro. Vi värmer vatten i vattenkokaren, häller i en skål, sänker flaskan i skålen och låter den värmas så. Det går på ngn minut med en rumsvarm tetra. Det är enkelt och vi skulle nog följa vad som står även om vi hade micro :)

Har också en gnällis, ofta en vrålis. Han brukar inte sova så mycket heller, kan vara vaken 8 timmar i sträck utan att blinka. Kan inte somna i vagnen, man måste bärsjala honom för att han ska somna och sedan lägga ned honom halvsovande.

Idag har han iofs sovit hela förmiddagen :p tror det är för att jag är en dålig mor som "utsatt honom för för mycket intryck" han träffade bebisar på mammagrupp på morgonen och shoppade på stan på eftermiddagen... sedan kompis på besök. (det var verkligen inte egentligen menat så men studentpresent var tvunget att inhandlas.).

Jag återkommer här till mina funderingar om Miltons hysteriska kvällar, ursäkta om jag blir lite tjatig Men hur märker ni på era barn om de är hungriga eller helt enkelt för mätta? Vet barnet själv skillnaden? Jag menar magont som magont..

Vill också veta!

Haha, vi har faktiskt inte et enda rosa plagg. Och inget med Hello kitty heller. Nästan så ja har varit lite sugen på att köpa något riktigt tjejigt men nej, som du säger, det ska vara praktiskt och framförallt skönt tycker jag.

Fast Hello Kitty har så fina enkla tunikor, i mjuk svart tyg med liten katt. Skulle aldrig kunna låta bli att köpa :o

Vi har fått en hello kitty-dress med byxor och munkjacka och den är väl använd! Tyckte jackan var perfekt när det var lite kallt där i början av maj, tyvärr är den bara i strl 50 så hon kan nog inte ha den så länge till, hon är ju 53,5 cm lång nu.

Jag skulle tro att de i början inte vet det. Utan att lösningen på allt magont är att äta. Vi hade ett antal kvällar där det bara åt, spyddes, skreks, åt, spyddes, skreks… Men nu känns det som om hon är mycket bättre på att skilja olika ont och signalerar ex mycket tydligare när hon behöver rapas nått som jag tror att vi missade en del i början.

kl
Nu har hon blivit vaccinerad. Fan vad elak man känner sig. Den blicken jag fick vid spruta nummer två var inte att leka med (hennes far stod i andra änden av rummet och stirrade in i väggen). Sen blev hon buren hela vägen hem trotts att jag hade glömt sjalen. Vi fick helt enkelt bytas av. Nu har hon somnat inlindad i pappas tröja. Tack o lov var vi så smarta att vi har bebis Alvedon hemma.

s_387.jpg

Pluttan :( får se det så att det är för en god sak iaf! Sedan så ser jag att vi har likadana nappar :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 957
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar