Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

kl
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon fick lite Alvedon vid 17 tiden. Hade tänkt att ge henne lite nu. Men hon sover. Dock jämrar hon sig i varje andetag o e ganska varm. Ska jag låta henne sova eller väcka henne?

Har du alvedon supp? Kan du inte ge henne medan hon sover isof. Om du har flytande så är det ju lite svårare.
Har hon feber så behöver hon ju ändå lite extra vätska så behöver kanske väckas för att ammas/matas ändå?

Usch, stackaren:(

Här e det jag som är sjuk..feber och asont i halsen..skiträdd att smitta lilla Nelly:cry:

Har förövrigt haft värsta grälet med sambon, och då kom såklart hästen på tal, jag är fjortis för jag har en häst som kostar i månaden, är inte vuxen alls i huvudet osv..

men jag körde viktkortet mot honom så jag var inte mkt bättre..:o:crazy:
(du tror du är så duktig och har koll, men du snackar om din jävla vikt och gnäller och sen gör du ändå inget åt det" smart Josse, smart)

Jag var irriterad för jag antagligen hade feber på gång, kände mig ensam när han kommer hem och gå upp o sätter sig o kollar sin fjortis serie..jag vill ju ha hans sällskap..Så jag blev väl onödigt arg..Dessutom ä ju Nellan så gnällig, så man är väl dåligt på topp..

Då säger han såklart att jag får minsanns sticka till stallet, men han får inte kolla på serie..Han har ju rätt till viss del, men det knns bara som man är tråkig och att han inte vill umgås med oss, han har ju suttit mer o mer där uppe vid datorn, så jag kände väl att det var lite mkt.men jaa, sen uttrycker man sig väl dumt...usch..

Blev däermot jättesårad för han sa att jag inte är vuxen, inte har koll och har en fjortis syn på tillvaron, för jag har hästen bland annat, när jag inte har nån riktig inkomst, och för dom pengarna kunde han minsann ah en porsche osv, Jo men jag hade ju heltidsjobb när jag köpte honom..men ok..

Jag känner mig alltid sämre än andra, så det gjorde sjukt ont..Kul att dne man bor med känner samma som man gör om sig själv, känner mig alltid yngre o sämre än samma i min ålder..så det var kul o få det bekräftat..

Förlåt, behövde kräka av mig, vill helst inte vara här alls, men jag får ju inte ta Nelly o dra för kvällen, för det e ju hans med..suck..

Egentligen bör jag lära mig att amma offentlig, för det är ju ändå någos som jag kommer att göra rätt länge. Kan ju lägga över en filt, men det känns som man ska kväva honom eller nåt. Kanske kan ta gallerfilten.

Ush, jag ammar offentligt, men jag har suttit i hörn på tex ganska tomt café med så mycket av ryggen mot som möjligt. Mina amningströjor (HM o PoP) är ganska bra faktiskt tror inte ngn kan se hud alls. Men jag vet ju att det finns folk som avskyr det så jag är så diskret som möjligt.

Ush, jag ammar offentligt, men jag har suttit i hörn på tex ganska tomt café med så mycket av ryggen mot som möjligt. Mina amningströjor (HM o PoP) är ganska bra faktiskt tror inte ngn kan se hud alls. Men jag vet ju att det finns folk som avskyr det så jag är så diskret som möjligt.

Jag tycker det är sjukt att man inte ska kunna amma sitt barn utan skämmas eller att folk ska tycka att man är äcklig. Inget kan ju vara så mkt mer naturligt än ett litet barn som ammas.

akb napparna är från mam :) vi har också köpt flera!

Jag tycker det är sjukt att man inte ska kunna amma sitt barn utan skämmas eller att folk ska tycka att man är äcklig. Inget kan ju vara så mkt mer naturligt än ett litet barn som ammas.
Det värsta är när folk börjar byta blöjor på kaféer och liknande. Det har jag varit med om ett par gånger. Även om ens eget barns bajs inte är äckligt, så tycker jag faktiskt att andras är det. :o

Blöjor säger jag inget om, det är lite sanitärolägenhet men amma är ju inget fult och man behöver ju inte visa brösten för att amma.

Hon vaknade kort senare fick mat och Alvedon. Vilket sänkte febern.

Juzzzen
Så han tycker att Sveriges näst störste idrott är en fjortis sysselsättning för att…? Gäller det samma fotboll? Det låter som om ni båda är lite trötta.
Nu förstår jag att du inte är intresserad av han serie men kan ni inte föröka hitta en film eller serie som ni båda är intresserade av? Eller ta en promenad. Då gör han ju n g t åt vikten.

Michellan95
Fast jag kan tycka att offentligt ammande är lite läskigt hur naturligt det än är. Det är helt ok om folk skyler sig lite. Det har jag gjort själv. Fråga mig inte varför men det känns lite som om man får ta del av en väldigt intim situation som man inte har bett om.

Nä fult är det inte, men det krävs nog en del träning om man ska kunna amma diskret. Jag skulle inte kunna göra det, har inte ens provat att göra det utan en kudde bakom ryggen och två kuddar under barnet. :D Men jag funderar på att testa nån dag.

En annan grej... Kan man dammsuga med bebis i selen? Eller blir det för högt ljud då? Det är lite väl mycket katthår på golvet nu...

Jag håller faktiskt med dig angående offentlig amning. Det känns helt enkelt väldigt privat och även om inte den som ammar tycker det, så tycker jag det och det känns helt enkelt inte bekvämt att se det då. Sen är det skillnad om man är i ett sällskap nånstans där någon ammar, det blir inte riktigt på samma sätt.

Fast bara för att jag tycker folk ska kunna amma utan att folk tycker man är äcklig så tycker jag inte heller att man behöver slänga fram brösten hur som helst. Typ sätta sig mitt på torget eller mitt i caféet det tycker inte jag heller men man ska kunna sitta och ge sitt barn mat.

Jag har svårt att amma diskret för att vildbatting trilskas när hon ska ta tag så jag flashar en hel del av mitt bröst men med en filt så skulle det säkert inte vara några problem. Jag har även problem med att känna mig bekväm med att amma inför publik.

Fick köpa den röda selen. Det var bara du och en till som hade testat den.

BB sa att vi inte fick micra ersättningen direkt, det kan bli heta fläckar som bränner bebin i munnen. I så fall micra vatten och lägga nappflaskan i för uppvärmning.

Det var det jag menade. Att om det fanns tillgång till mikro så skulle akb kunna värma vatten. Fast sålänge man skakarflaskan ordentligt så ska det inte uppstå hot spots. :)

Så bra! :laugh:
Så fort lillemannen ätit klart ska vi gå på promenad med vagnen och då ska vi kolla brevlådan också. Hoppas, hoppas!!

Kan tipsa om att mam har en superbra napphållare till deras nappar! När jaghar Selma i manducan så brukar jag klicka fast den i selen så flyger den inte all världens väg när lillskruttan tröttnar på den...

*kl*

Första beöket på BVC idag sen utskrivningen från Barn.
Theo går inte upp i vikt :cry: har gått ner från 4494 till 4475 på 2 dagar...har som bäst legat på 4535, vägde 4690 vid födseln. Blev iaf beslutat att jag ska sluta amma honom. Han blir bara struligare och struligare vid amningen. Det tar 1½ timme att få i han ca 1 dl mjölk, som han sen kräks upp hälften uttav pga att han är så obotligt förbannad + att han sällan får rätt tag. Det är inte roligt när amningen förvandlas till ett slagsmål mellan mig och honom...Vi har gett med flaska sen i natt och han är hur lugn och fin som helst vid matningen nu och kräktes i princip inget alls, en liten liten skvätt vid senaste matningen. Jaja, det var jätte mysigt att amma dom gånger det gick bra vilket tyärr var väldigt sällan. Kommer dock ändå fortsätta pumpa mjölk och ge honom ett tag till iaf. Men det känns som att detta beslutet är det bästa för honom och för mig, nu måste jag bara ordna en pump, man blir ju smått tokig på handjagaren jag köpte på apoteket.

Tackar iaf gudarna för att gossen sover på nätterna och för övrigt är väldigt väldigt snäll :love: !!!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar