Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Låter som en bra lösning för er !

Du kan ju också göra så att du ger honom flaska först - och lite ammning sedan.

Jag har bakat idag, tack vare selen. Vilken frihet :) Det enda negativa jag kan komma på med den än så länge är att det blir ganske varmt att bära i den här värmen... Men det är det värt!

Ni som ger Minifom, ger ni före varje måltid? A äter ibland en gång i timman, skulle ni ge före varje måltid då oxå?

Jag har också funderat på det med miniform. Ibland blir det ju väldigt tätt mellan måltiderna.. Började med miniform igår och än så länge har vi gett innan varje mål, undrar också om man kan ge för ofta?

Jo vi ska försöka med det också, dock är jag bara så livrädd att han ska kräkas upp allt igen om jag ammar honom :crazy:

Jag har bakat idag, tack vare selen. Vilken frihet :) Det enda negativa jag kan komma på med den än så länge är att det blir ganske varmt att bära i den här värmen... Men det är det värt!

Åh så bra! :banana: Jag fick min blåa Manduca i brevlådan idag! Vilken lycka! :banana:

Kan tipsa om att mam har en superbra napphållare till deras nappar! När jaghar Selma i manducan så brukar jag klicka fast den i selen så flyger den inte all världens väg när lillskruttan tröttnar på den...

Har kikat på dom, men nu ska jag köpa en så jag kan ha i Manducan. :D Jag får ta en tur till Maxi som min egentid i helgen! ;) Tänk förut avskydde jag att handla ensam, nu är det jätteskönt! :banana:

Vi hade ju lite samma problem, så jag pumpar bara åt Selma och ger i flaska. Har tänkt försöka göra det tills hon är runt 3 månader iaf och sen får jag se hur jag gör. Selma och theo vägde precis lika mycket och hon vägde som lägst 4300 och nu är hon uppe på 6240g 5 veckor senare, så så fort de börjar få i sig mat så brukar det gå ganska fort för dem att ta igen de tappade grammen. :)

Håller med! Älskar att ta bilen själv till affären och bara gå runt i lugn och ro. Att åka till Coop forum är som ett stort äventyr nu, haha, trodde jag aldrig att jag skulle säga. :D

*kl*
var hos BVC idag. 60 cm lång och 6240 g tung, inte illa pinkat för en 6 veckors bebis. Vi har haft problem med nappy rash, men efter att vi började använda en mirakelkräm igår med svavel i så är det huuuur mycket som bättre som helst på mindre än 24 timmar. Helt otroligt. :eek: vi har haft problem med torsk också, men även det har gått tillbaka, så nu ska vi ut i solskenet och bara njuta. :)

var hos BVC idag. 60 cm lång och 6240 g tung, inte illa pinkat för en 6 veckors bebis. Vi har haft problem med nappy rash, men efter att vi började använda en mirakelkräm igår med svavel i så är det huuuur mycket som bättre som helst på mindre än 24 timmar. Helt otroligt. :eek: vi har haft problem med torsk också, men även det har gått tillbaka, så nu ska vi ut i solskenet och bara njuta. :)

Vilken jättekrabat! :love: Vi ska väga och mäta nästa vecka, då är V drygt 9 veckor och jag tippar på 59 cm och 5150 g. Haha! jag ska komma ihåg detta inlägg tills dess! :banana:

Vad är nappy rash??

Kl

Milton har redan fått nageltrång :( Hans pappa har en del bekymmer med det och Milton verkar ha ärvt detta. En vecka gammal idag och redan nageltrång på bägge tummarna och ett långfinger :(

Men stackars lillplutten........... :(

Ja jag vet, så jäkla trist. Än så länge syns inget på tånaglarna, men han är rent röd och till och med lite sårig på dessa fingertopparna =(
Pluttisen då, hoppas det går över. Än så länge verkar han inte bry sig det minsta när man pelar på det så förhoppningsvis har han inte ont av det, vilket är skönt.

Kl
Just nu sitter han här i sin babysitter för första gången och är så nöjd. Den har så gott som fullt liggläge och han tycker det är gött ser det ut som.
Vet dock inte om det är för tidigt? Han är ju bara en vecka gammal, men en stund kan väl inte skada? När började era sitta i sittern?

Jag kommer inte ihåg riktigt, men Vilgot var nog uppåt en 4 veckor innan han ville sitta i sin sitter. Men den är lite mer upprätt liksom. Är han nöjd så är det nog ingen fara! Vilgot protesterade kraftigt tills han kom på att han hade bättre koll på omgivningen när han fick sitta upp lite mer.

Min har precis åkt i sin sitter/gunga lite. Utan protest denna gången :)
Är ju bra om man hittar ett komplement så man slipper ta med henne på toa iaf ;)

Min lilla hade också ont i magen igår... mjölkprodukter o choklad har jag ätit sen hon föddes utan bekymmer så det verkar som om de dyra jordgubbarna jag mumsade på igår är boven :( Hur vågar man prova det sen igen då???
Som tur e så hade min kompis ersättning hemma så jag kunde ge flaska o droppa ur min mjölk i en handduk.... Gick superbra faktiskt. Så nu blir det nog tio tetrapack hemma i reserv...
Kanske man kan vara lite ego på midsommar o ge ersättning så man får njuta jordgubbar....

*kl* Men på tal om ersättning. det gick ju så mkt fortare att få henne nöjd.... Hur lång tid brukar ni amma- ge flaska? fortsätter alltså med dagens fråga... hihihi

Hugo som imorgon blir 2 veckor sitter i babysittern flera gånger om dagen, dock inte längre stunder. Den har flera olika lägen men än så länge är han bara i liggläge i den. Den har även en babyinsats i.

*kl*
Fortsätter med oxå med dagens fråga. :D

Lilleman är nu en månad och äter i snitt en gång i timmen dagtid och varannan på natten. Jag blir helt slut och lite ledsen av detta för jag hinner inte med något annan om dagarna.
Tänkte först att han är inne i en ökningsperiod, men det har hållit på så pass länge nu. Börjar fundera på om jag har tillräckligt med mat.
Han ökar fint i vikt, men det är väl just för att han äter så pass ofta.
Hade varit skönt med iaf vartannan timme på dagen och tredje på natten.

Undrar lite om jag bör ge ersättning efter amningen som tillägg.
Att börja ge flaskan stör nog inte hans amningsteknink, för jag har pumpat och gett på flaska några gånger innan utan att det påverkat.

Hade tänkt att ringa BVC idag om detta, men när jag väl fick tummen ur så hade de stängt för dagen och under helgen går de inte att få tag på.
har tid dit på måndag, men pallar inte vänta så länge.
Men ni brukar ju slå era huvuden ihop och komma med kloka råd:idea::)

Vet inte vad som skulle skada att sitta i sittern redan som pytteliten.
Oscar har suttit/legat i sin sen han bara va några darar gammal.
Är skönt att kunna lägga ifrån sig honom och ha en fot på bågen under och gunga lite försiktigt samtidigt som jag lagar mat eller när jag äter.

Prova att ge lite ersättning efter amningen just vid läggdags. Så du kanske får sova några timmar extra i sträck.

Nappy rash är blöjexem. Hehe, vi har ju en här som har hjälpt oss med Selma tills jag kunde röra mig igen och hon kommer från Skottland. Mitt huvud är inte riktigt med efter att ha pratat två olika språk. :)

Herregud. Nu känns Selma gigantisk helt plötsligt. :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar