Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag skulle tro att de i början inte vet det. Utan att lösningen på allt magont är att äta. Vi hade ett antal kvällar där det bara åt, spyddes, skreks, åt, spyddes, skreks… Men nu känns det som om hon är mycket bättre på att skilja olika ont och signalerar ex mycket tydligare när hon behöver rapas nått som jag tror att vi missade en del i början.

Är lite inne på ditt spår också, att lösningen är att äta helt enkelt. Men oroar mig ändå över om det inte kan bli för mycket mat också och det i sin tur gör att han får ont i magen? Kan det bli på det viset?
Fasen vad jag hatar att känna mig såhär hjälplös..... :(

Dessutom har min lilla shettis börjat vägra gå ut i sommar-hagen om mornarna, vilken shettis vägrar gräs egentligen??? Dessutom var medryttaren till stora hästen ute och gick med henne härom dagen och sa att hon tyckte hon ömmade lite på grusvägen. Är det fång på ingång tror ni? Jag är sjukt orolig nu.. Har inte varit hos mina hästar nu på två veckor och kommer aldrig förlåta mig själv om det visar sig vara fång. Har varit så sanslöst noga med denna damen de andra åren och hon har aldrig visat några tendenser alls. Men dessa veckor har jag inte haft en chans att ha koll på hästarna på samma vis, inte heller motionera lilla damen alls. Och ja, det är helt klart mitt fel om hon fått fång.

Vad gör man då? Självklart inget gräs och begränsad tillgång på hö. Men ringer man alltid ut vet. vid fång eller det är något man kan göra själv i första hand? Jag har som sagt noll erfarenheter kring fång.
Vet ju att detta inte är en häst-tråd (hahaha..) men ni är ju hästfolk de flesta av er ;)

kl
Nu har hon blivit vaccinerad. Fan vad elak man känner sig. Den blicken jag fick vid spruta nummer två var inte att leka med (hennes far stod i andra änden av rummet och stirrade in i väggen). Sen blev hon buren hela vägen hem trotts att jag hade glömt sjalen. Vi fick helt enkelt bytas av. Nu har hon somnat inlindad i pappas tröja. Tack o lov var vi så smarta att vi har bebis Alvedon hemma.

Meen lillskruttan då....:cry: det är inte alls roligt med sprutor och småttingar....

Vi fick ju kastas in i verkligheten rätt tidigt när det gäller nålstick på lillen. Stackarn har nog fått fler nålstick under sina hittills 11 dagar än vad jag fått dom senaste åren :cry: Men vi har som fått vänja oss, efter 4 sticket så kändes det inte lika hemskt längre.....

PKUn som man brukar höra så mycket om kändes inte alls så farligt som det här. Trotts att de fick sticka henne flera gånger. Den går ju över direkt. Men som du säger man vänjer sig.

Stackars liten… Man önskar att de slapp uppleva sådant.

Japp, vi har den också! :banana:

Vilgot gjorde sitt första riktiga gurgel precis! Läste i boken (växa...) att han vill titta på olika saker, så vi gick runt och tittade på tavlor. Den från Ikea med svartvita tulpaner var väldigt spännande. Han tittade en stund och avfyrade sen världens största leende och ett stort gurgel! :love: Min lilla pojke börjar bli stor! 2 månader på lördag!

Nu börjar ju jag också bli lite nyfiken på den boken. Vad hette den? Tycker alla att den är lika bra?

Grattis till gurglet...

Vad tyckte ni om blöjhinken? Här åkte den ut fortare än kvickt. Går ju för fanken inte att få ner blöjorna i den. I alla fall inte med mindre våld än att blöjornas innehåll läcker ut.

Ta bort allt kraftfoder och kyl hovarna? Jag har haft en fånghäst. Fattar inte att jag kunde köpa en sån, för man gick ju ständigt runt och kände på hovarna och var orolig. Nu betar han iallafall grönt gott gräs på de evigt gröna ängarna. :love: Usch vad jag saknar honom...

Håller tummarna för att det inte är fång!

Vad tyckte ni om blöjhinken? Här åkte den ut fortare än kvickt. Går ju för fanken inte att få ner blöjorna i den. I alla fall inte med mindre våld än att blöjornas innehåll läcker ut.

Du viker blöjan på mitten, rullar ihop den till en rulltårta och sen fäster tamparna åt sidan liksom. Då har du ett litet paket som lätt och smidigt går ner i hinken! :idea:

Boken heter Växa och upptäcka världen. 39 kr på Adlibris.

Tack för gurglet! ;)

Blöjhinken behövdes användas några gånger för att den skulle bli lättare att stoppa ner blöjorna. Nu fungerar den fin fint :laugh:

Kraft får hon inget. Skölja hovarna ska jag göra ikväll, tack dör tipset!

Kl
En fråga om magdroppar. Hur snabbt ser man resultat på om de fungerar åt hans lilla mage?? Han har varit helt hysterisk större delen av dagen, stackaren :(

Här med, förstår varför de var gratis :grin:

Vi kör med hundbajspåsar som vi lägger alla bajsblöjor i.

Kl

Usch, nu har jag väl förstört Vilgots hörsel... :( Vi befinner oss i stan där Stadsloppet precis har strartat. Sambon och en massa annat folk från vårt jobb är med och springer, så jag ville såklart följa med och hälsa på alla och visa upp underverket. Stod och pratade när de helt plötsligt satte på dunderhög musik inför uppvärmningen. :eek: Jag tog vagnen och flydde hals över huvud bort från tävlingsplatsen. Stackars Vilgot! :cry: Nu sitter jag en bit bort och väntar på att de första löparna ska springa förbi. Usch vad dåligt samvete jag har nu....

nu har vi gått runt på strömsholmstävlingarna och provkört selen. Jag är jättenöjd. Känner ingenting io nacken.

Jag tror det där med att jag är anti hello kitty har med allt rabalder om barn som gjorde kläderna att göra.

nu har vi gått runt på strömsholmstävlingarna och provkört selen. Jag är jättenöjd. Känner ingenting io nacken.

Jag tror det där med att jag är anti hello kitty har med allt rabalder om barn som gjorde kläderna att göra.

Oj det har jag missat :( inte trevligt att stödja barnarbete om man vet om det.

Jag kände faktiskt av nacken idag med selen när jag gick runt i sommarhagen och tittade på min man som slog stolparna som har krypt under vintern. Fattar inte varför jag gjorde det :crazy:

Både jag och sambon blev smått irriterade på den i början. För det första gick den typ inte att öppna om man tryckt igen locket helt, och sen fick man precis som du skriver vålda ner blöjorna. Nu har Tommy gjort vissa justeringar så nu börjar den bli lite mer medgörlig iaf :devil: men håller med om att man blev lite besviken...:mad:

Vår blöjhink fungerar mycket bra. Vi gillar den skarpt! :)

Enkel att använda och helt luktfri.

Tänk vad olika det är..

Haken är att man nog gärna vill handpumpa ur medan man är borta, eftersom man får ont i brösten annars, och att bebin helst inte ska vara proppmätt när man kommer hem så att man får sitta med fulla bröst i många timmar eller så. Då tror jag det kan vara risk för mjölkstockning, men jag kanske har fel.

Där kom du med någos som jag inte tänkt på.
Får se hur jag lyckas lösa det på lördag.
Egentligen bör jag lära mig att amma offentlig, för det är ju ändå någos som jag kommer att göra rätt länge. Kan ju lägga över en filt, men det känns som man ska kväva honom eller nåt. Kanske kan ta gallerfilten.

*kl*
Ni har pratat lite om "Babybox nappen"
Här hemma är den favoriten av alla nappar!
Men jag kommer inte ihåg vad det är för märke på den. För jag vill köpa fler.
Kan någon påminna mig:D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar