Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Hon gjorde testet en timma efter att jag ätit frukost. Är inte det lite snabbt inpå? Åt dessutom 4 mackor. Brukar bara äta naturell yoghurt med musli. Hmm, nu vågar jag ju inte ta någon av kladdkakemuffinsen som jag bakade igår :(

Ta en muffin du. Man måste ju titta på vad man har ätit och när man har ätit när man kollar blodsockret. Jag hade bara tagit en mugg te och halv macka med ost på och hade ändå ett blodsocker på 6,7 för det lilla.

Kommer inte ihåg vem som fråga men detta är andelningen att jag inte får ut så mycket i maj.
Jag har begärt 5 dagar/vecka mån-fre så det hinner inte bli så många dagar 1-20 maj. Sedan i juni blir det bättre igen :)

Jo, så blir det för mig med. Nu när jag vet brytpunkten funderar jag på att ta semester till den 20 maj istället för att börja på en helkula direkt med FK från 21:a maj. Jag har antalet dagar att ta ut och ersättningen från jobbet blir högre mellan 1-20 maj än från FK.

Jag vill spara mina semesterdagar så att vi kan vara hemma tillsammans sedan i höst eller nåsta vår/sommar. Kanske jul?! :) Annars skulle jag nog också göra så eller söka från 21:a månaden innan men då blir jag snål med mina mammadagar ;)

Jo, det var min plan från början. Ska ta detta ett varv hemma ikväll först men jag tror det löser sig ändå för oss.

Är han möbelsnickare? :)
Japp! :idea:

Jag har precis tagit en tupplur i soffan! :love: Åh så skönt det är att vara ledig! :D Nu ska jag bara försöka vakna till liv också. Kl 18 ska vi nämligen till sjukhuset och få info om förlossningsavdelningen.

Jag är nog trög, men fattar inte hur ni menar. Jag söker fp från och med 27 april. Bra eller dåligt? Jag får ju lön från mitt vanliga jobb för första delen av månaden...

Åh, du får berätta sen hur det var och vad som sas! Vi har pratat om att åka, men inte haft tid riktigt.

Jag skulle aldrig sagt att det är kolugnt i magen, för det är det verkligen inte längre. :eek: Förvärkar eller vad tusan det är, såhär har jag i alla fall aldrig känt förut. Får se vad som händer under kvällen.

Jag skulle aldrig sagt att det är kolugnt i magen, för det är det verkligen inte längre. :eek: Förvärkar eller vad tusan det är, såhär har jag i alla fall aldrig känt förut. Får se vad som händer under kvällen.
Vad spännande! Tänk om det är nåt på gång! :banana:

Åh, du får berätta sen hur det var och vad som sas! Vi har pratat om att åka, men inte haft tid riktigt.
Absolut! Om jag hinner vill säga! :angel::banana:

ojoj, händer grejjer kanske;) Du får hålla oss uppdaterade:)

Jag har också haft skumma sammandragningar, och väldigt mycket..Haft lite ont nästan. Dock inte idag, men idag har jag rört mig mycket..det sätter ofta igång när jag ligger ner på kvällen.

Hur känns dina?

Jag är nog trög, men fattar inte hur ni menar. Jag söker fp från och med 27 april. Bra eller dåligt? Jag får ju lön från mitt vanliga jobb för första delen av månaden...

Eftersom FK har 20-20 varje månad så får jag ju utbetalt från 1 maj - 20 maj eftersom jag påbörjar mina föräldrardagar den 1 maj. Dock får jag ju inte betalt 1-20 maj eftersom jag inte tar ut 7 dagar i veckan utan bara mån-fre får jag utbetalt för (inga pengar för 1 + 2 maj osv.). 21-31 maj får jag utbetalt i juni.

Jag var på Klara mottagningen igår och pratade med en underbar barnmorska, hon och jag ska titta på förlossningen nästa vecka :) känns skönt att se vart man hamnar när man kommer in till dem. Kommer att få se förlossningsrummet, op.rum för ev. snitt m.m.. Känns lugnande!

Det som händer är ju att du inte får en "hel" månad från fk när det är dags för maj utbetalningen utan du missar fem dagar. Det drar ju ner en del på summan. Man ser det tydligt när man begär. Sen beror det naturligtvis på hur lönen betalas ut idag. Jag skulle få min sista lön i april och ingen i maj utan det lilla. Men får man lön i efterskott så blir det inget problem.

Hrm, är jag en ond person som ber min sambo vara nykter på fredag när de har personalfest? Han fick reda på det idag...

Nu är det säkert ingen risk att jag föder barn fredag eller lördag, men det börjar ändå närma sig och det vore skönt att veta att han kan köra "i fall att". Med tanke på hur orörlig jag är så kan det ju hända andra saker jag kan behöva ha hjälp med. Alternativet är att han sover hos en kollega så jag får ha någon annan boende här som kan hjälpa mig om ngt händer mig eller djur.

Nä, herregud! Klart han ska vara redo? Det ser jag som en självklarhet, att sambo inte dricker något nu(nu ska jag väl ha innan dig iofs men ändå) Han har inte velat dricka något dom senaste månaderna, för man vet aldrig. Firmafest kan han väl dricka på en annan gång..Tycker du har helt rätt i att tycka så.

Dessutom är du ju rätt dålig i kroppen..Så elak nä, förnuftig ja!:)

Ond tycker jag inte, man måste ju göra sånt som känns bra för båda och man kan faktiskt dricka alkoholfria alternativ eller 2,8% öl/cider. Sedan beror det ju på när man har BF också kan jag tycka.

Äh, det var bara falsklarm alt. övning. :D Jag är bombsäker på att det inte kommer hända ett dugg innan den 14 april, troligtvis blir det en sen april-bebbe eller kanske till och med majbebis. Dock önskar jag ju att hen kommer typ i nästa vecka. :angel:

Jag var på Klara mottagningen igår och pratade med en underbar barnmorska, hon och jag ska titta på förlossningen nästa vecka :) känns skönt att se vart man hamnar när man kommer in till dem. Kommer att få se förlossningsrummet, op.rum för ev. snitt m.m.. Känns lugnande!

Så skönt! Jag hade också helst velat se avdelningen, men det var en hel del bilder på presentationen.

Det var egentligen inte så mycket fakta, utan mest vad som händer under tiden man är på förlossningen och bb och ev avd 69. Det mesta har vi redan gått igenom på föräldrautbildningen.

Zody: Det finns sex parkeringsplatser nedanför slänten som tillhör förlossningen där man står gratis om man skriver upp reg.nr på en tavla på förlossningen. Sen ska man flytta bilen så snart som möjligt efter förlossningen. Sen kostar det 300 kr per dygn för pappan att sova kvar på bb. Det var väl typ det som kan vara bra att veta innan.

*kl*

Min sambo är för rolig... Vi satt och pratade vid middagen lite allmänt när han säger: Jag tycker det är dax att vi packar en bb-väska snart, för det kan ju faktiskt hända att bebis kommer tidigare. Jag har skrivit en liten lista på vad som kan vara bra att ha med sig.
Och så plockar han fram en lista han skrivit på jobbet under dagen. Jag såg ut ungefär så här :eek:
Och det var en bra lista, lite grejer till mig själv som jag vill komplettera med bara. Vi har inte pratat om någon bb-väska alls så jag vet inte vart han har läst det eller om han pratat med någon. Lite extra kär blev jag i honom allt :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
64 517
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?