Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ligger fortfarande högt på blodsockret. 8,2 fast jag inte ätit sedan halv fem...
Jag klarade inte att sova utan sambon och hundarna. Sov verkligen apdåligt inatt och var på extremt dåligt humör tills jag såg ut och såg att det var strålande sol. Tänkte ta mig i kragen och åka och köpa lite påskliljor att plantera i krukorna på bron som just nu innehåller några halvvissna ljungkvistar som hundarna varit på och försökt äta upp också. Är ju meningslöst att göra något på insidan av vårt hus nu, när det är byggdamm exakt överallt och vi har grovingång, garderob, kök och vardagsrum i ett och samma rum.
Usch, nej, nu ska jag gå och försöka städa upp här innan jag tar mig i kragen och åker in till granngården och shoppar loss.
Måste bara fråga alla er som ska ha första barnet, hur mycket saker har ni fått?
Inte för att låta borstkämd eller ha massa förhoppningar. Men jag trodde faktiskt att sambons morsa skulle engagera sig lite mer. Hon lever snålt och hon har i princip sparat alla pengar hon tjänat i sitt liv och använder bara sin pension att leva på. Så hon har en hel del på banken.Eftersom sambon är hennes enda barn och hennes första barnbarn trodde jag nästan att hon skulle börja överösa oss med saker. Men hon pratar inte ens om ungen. Bor ju bara 20-30 meter ifrån henne så jag trodde nästan jag skulle få hål i öronen av allt tjat Men inte ett intresse alls. Hon kanske inte ens är glad åt ungen!
Så skönt! Jag hade också helst velat se avdelningen, men det var en hel del bilder på presentationen.
Det var egentligen inte så mycket fakta, utan mest vad som händer under tiden man är på förlossningen och bb och ev avd 69. Det mesta har vi redan gått igenom på föräldrautbildningen.
Zody: Det finns sex parkeringsplatser nedanför slänten som tillhör förlossningen där man står gratis om man skriver upp reg.nr på en tavla på förlossningen. Sen ska man flytta bilen så snart som möjligt efter förlossningen. Sen kostar det 300 kr per dygn för pappan att sova kvar på bb. Det var väl typ det som kan vara bra att veta innan.
Även om jag helst hade besökt förlossningen innan, så tycker jag att det är helt rätt att de ersatt det med bildpresentationen. Jag skulle inte vilja stöta på ett stort gäng besökare när jag själv är inne och har ont... Då är det bättre att enbart de som verkligen behöver ett besök får det. Jag hoppas att besöket får dig att känna dig lugnare!
Usch din stackare, det låter verkligen inte roligt för dig... Vart har du ont nånstans?