Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så där, jag får lov att revidera tidigare angivet belopp för hur mycket pengar vi lagt ut på bebis. Det blev 18343 kr. Kanske lite mer eller lite mindre pga att t.ex inte allt från ikea var till bebis vid just det inköpstillfället, men ganska exakt ska det vara.Nu håller jag ÄNTLIGEN på att sammanställa alla utgifter vi haft från lönekontot det sista halvåret. Räkningar, mat, huslån och sparande har jag haft bra koll på, men inte resten.
Måste bara fråga alla er som ska ha första barnet, hur mycket saker har ni fått? Jag och min sambo räknade ut att vår bebis skulle behöva byta kläder minst 5 gånger om dagen om hon skulle hinna använda alla kläder hon fått av mormor och farmor.
Tja... Allt man behöver!Mamma mia 18000????
Det tror jag inte ens vi har köpt grejer till Alice sen hon föddes (eller innan) för 2 år sen...
Vad har ni köpt egentligen?
*kl*
min mage är väldigt ofta hård nu. Inget som gör ont bara hård. Det är sammandragningar eller hur? Den övar lite va?
Min med och så som jag förstått det så är det sammandragningar
Tja... Allt man behöver!
I runda slängar:
Vagn med tillbehör: 7000 kr
Skötbord med skötbädd och överdrag: 1300 kr
Spjälsäng med tillbehör (mobil, madrass, 2 uppsättningar sängkläder, plastad frotté): 2400 kr
Tygblöjor + bärsjal: 2000 kr
Kläder: 2000 kr
Förbrukningsartiklar (blöjor, tvättlappar osv): 300 kr
Babyskydd: 1500 kr
Det blir 16500 kr, så det stämmer nog. Det är nämligen lite mer grejer vi köpt, babygym, filtar, badbalja och annat smått och gott
Precis, allt är nytt och det mesta som går att köpa på Ikea är köpt där. Vi har heller ingen att ärva saker från, så vi har varit tvungna att köpa allt. Vagnen hade vi tur med, den var nedsatt 2000 kr. Det känns inte som att vi slösat och köpt en massa onödiga saker, utan tvärtemot varit ganska prismedvetna och bara köpt det vi förmodligen verkligen behöver.Men om man inte får en massa och inte prisjagar begangat så tycker inte jag att det är nån konstig summa.
Vi har ju inte köpt allt än och har turen att få hjälp med vagnen men hade vi inte fått det hade vi lätt hamnat där och däröver då jag är en köpa nytt person
Men vagn med lite tillbehör och babyskydd kostar 12000 för oss.
Som jag skrev förut så erbjöd papppa sig att göra en vagga också, men jag har inte tagit upp frågan nåt mer, så jag tror inte att det blir något. Jag vill inte ha nån sån, även om den kommer att bli finast i världen med tanke på hans yrke.
Som någon annan skrev så har en skötväska ganska smarta detaljer som är anpassade för att passa en småbarnsförälder. Jag hade tänkt använda min vanliga stora handväska, men den har bara ett stort fack och jag insåg ganska snabbt vilket kaos som skulle infinna sig, med tanke på att jag ständigt tappar bort saker i väskan när jag använder den nu. Så jag köpte en skötväska främst för alla facks skull.
*KL*
Nu har jag pratat med FK.
Utbetalning sker enl vad som skrivits i tråden. Varför det stog den 26:e på mig som ska få den 25:e kunde hon inte svara på.
Brytpunkten för alla är den 20:e varje månad så en FP månad för att få helt belopp är 21:a - 20:e.
Nu ska jag räkna runt lite.