Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Förlåt men :rofl::love: Demobebis.... :D

Du var väl med på undersökningen? ;) Då ser man ju vart på magen BM drar och vad som sedan visas.

Du kan vara lugn.
Men ring och fråga om du känner dig orolig. Men jag tror inte det finns någon demobebisfilm, utan det är en "direktsändning".

Haha, ja men jag visste inte vad jag skulle döpa begreppet till :D Ja man antar ju att det är "direktsändning", såg att kusins sambos personnummer inte heller stod uppe i hörnet utan det va precis som på mina bilder, födelseåret i 2 siffror samt den dagens datum..men jag blev lite förskräckt först....Tänkte att jag fått nyp några förinspelade bilder :crazy:

Måste fråga. Någon som vet hur det funkar med mobiltelefoni inne på bb?
Orkar inte asa med mig hela datorn nämligen utan tänkte ta med mig min iPhone och surfa via den etc. men vet inte om man får ha med mobil. Men bredband är väl ingen fara i vilket fall?
Möjligt att man inte alls utnyttjar det när man väl är där, men hellre ha med sig än ångra att man inte tog med det och har tråkigt.

På tal om bb-väskan så ska vi inte glömma att ta med mat till sambon. Tror att man som nybliven mamma blir behandlad väldans bra, men är rädd att min sambo får stå där utan någon vidare mat. Har hört att det är så iallafall, men jag vet inte.

Det finns ju de som får komma hem som vanligt fast barnet inte är fullgånget för att barnet är friskt och starkt så häll i dig te du :)

Jag har inga små mössor... jag har en som ser ganska stor ut som följde med en body i strl. 56. Kanske ska handla lite mössor.

!

Jo, tänkte så med. Några bekanta till oss fick barn nyligen i v.37+någon dag. Det va inga bekymmer med deras bebbe.

Köpte några små billiga mössor på lindex, hellre kanske inte behöva använda dem än att stå utan. Förvisso funkar ju förstora med, men man är som man är:D

Det där med testande unghästar ja.. Har ju min shettis-dam på tre år som är smått omöjlig på promenadera just nu! Hon märker säkert att jag inte kan säga ifrån som innan och det utnyttjar hon till max! Framför allt så passar jag mig noga för frambenen, som slåss och jag är ju ändå glad över att hon inte är större ;)

kl
på tal om hur mycket pengar som ännu lagts på bebisen så är vi nog uppe i 8000 kr. Då har vi "bara" köpt vagn och lite kläder. Den "nya" bilbarnstolen hämtas till helgen. Valde att göra oss av med den vi fick av svärmor och köpt en som, för mig, känns mycket bättre! Visade sig att en ganska nära bekant skulle göra sig av med sin och de kan vi lita på att den är välskött och aldrig krockad med. Dessutom med sådant klockbart underrede som jag vill ja och dessutom så mycket snyggare än den andra :D

Va ju tvungen nu att räkna lite på vad vi lagt ut till lillen.
Vagnen kostade 6000:-
Babyskyddet 1500:-
Babysitter 450:-
Skötbord 300:-
Skötväska 500:-
Åkpåse 500:-
två skötbäddar 300:-
Krimskrams prylar ca 500:-
Skötprylar som badbalja,blöjor,handukar,servetter, oljor m.m 500:-
Kläder ca 1500:-
Grind in till barnrummet 360:-

Summasumarum typ 12500:-:eek:
Å då har jag säkert missat nåt å det kommer säkert tillkomma mer.

I stockholm får man ha mobil på både förlossning och BB, det kanske är olika på olika sjukhus?

Där jag ska föda får man inte ha på förlossningen men på BB går det bra. Det va för att intensiven låg på våningen under och neo våningen över. Så inte deras utrustnings skulle störas. Så det är väl olika på olika sjukhus beroende på vad avdelningarna ligger.

Oj ja det blir några tusenlappar, ska också sammanställa en lista när vi handlat klart allt.

Vi ska försöka handla resterande grejer till bebisen i helgen, hittills har vi barnvagn och babyskydd. Känns det helt orealistiskt att hinna handla allt annat i helgen? Vad säger ni som är lite mer shoppingerfarna? :laugh:

Har tyvärr inte hänt något mera inatt. Fortsatt molande värk och sammandragningar. Men det kan ju vara något på G....eller så är det bara önsketänkande.
Skulle varit på vattengympa idag, men de ringde igår och sa att den var inställd pga sjukdom :(

Nä, nu vill jag att solen ska titta fram!

Jag har ännu inte räknat ihop hur mycket vi lagt ut på bebis, men jag skulle tippa på runt 15 000 kr. Då är allt nytt, men ändå ganska billigt. Mycket är köpt på Ikea och vagn och bilstol var ju rejält nedsatta i pris.

Sen köpte vi ju ny bil också. Det hade vi inte gjort om vi inte skulle få bebis. Den kostade 83 000 kr i mellanskillnad efter att vi sålt den gamla.

Jag går inte långt utan min iPhone och tänker isåfall smygsurfa om man nu inte får använda den. :o I värsta fall får jag väl sätta den i flygplansläge och spela spel, lyssna på iPoden osv.

Det är med att telefonen stör utrustning tror jag inte ett dugg på. Förr i tiden hörde man ju i bilradion osv att det började surra flera sekunder innan telefonen ringde, men så är det ju inte längre. Sen kan ju ringsignaler och pratande störa, men det är en helt annan sak.

När jag låg på hjärtintensiven ,eller var det var, med EKG så tyckte jag att jag var jättesmart som tog med bärbara DVDn. Men då kom de springande i hundranittio och trodde något var fel för den hade tydligen stört EKGn... Kan det vara samma med mobilen på förlossningen? Att det kan bli fel när de kollar bebbens hjärtljud eller något annnat...

Menar du mat till din Sambo under förlossningen eller tiden ni blir kvar på BB?
Jag fick mat under förlossningen men inte min man, han åt dock upp min mat eftersom jag inte var så sugen.
På BB ingick maten för min man i "övernattningskostnaden".

När jag låg på hjärtintensiven ,eller var det var, med EKG så tyckte jag att jag var jättesmart som tog med bärbara DVDn. Men då kom de springande i hundranittio och trodde något var fel för den hade tydligen stört EKGn... Kan det vara samma med mobilen på förlossningen? Att det kan bli fel när de kollar bebbens hjärtljud eller något annnat...

Det var så barnmorskan förklarade det, att på förlossningen finns det så mkt tekniska prylar att mobilen inte får följa med.

Jo, det är klart. Så är det säkert. :o Jag tänkte mest på flygplan osv. Iofs finns det kanske inga såna på förlossningen, men i såna får man ju inte heller ha telefonen på pga den elektroniska utrustningen. DET tror jag inte då jag vet ett helt gäng pilot"studenter" som satt och ringde hej vilt medan det pågick träning av starter och landningar i cockpit.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 244
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar