Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag har det precis som du. Kli i hela kroppen, sover ingenting och bölar för minsta lilla. Försöker att röra mig så tyst som möjligt för att inte väcka sambon, som verkligen behöver sin sömn, men det är svårt när man är som en valross och nästan skriker av smärta när jag ska vända på mig i sängen och ännu värre när jag ska ta mig ur sängen sju gånger om natten för att kissa. inte är det lättare att sova på morgonen när byggjobbarna kommer sju och börjar banka. Buhu. Känner mig som världens gnällspik.

hade kunnat vara jag som skrev detta, känner exakt likadant. Och jag känner mig bara så jäkla gnällig hela tiden. Dessutom har jag slutprov i matteB på lördag. Sitter här med matteböckerna i knäet och får inget gjort, fattar inget och är för trött för att försöka...

sover ingenting och bölar för minsta lilla. Försöker att röra mig så tyst som möjligt för att inte väcka sambon, som verkligen behöver sin sömn, men det är svårt när man är som en valross och nästan skriker av smärta när jag ska vända på mig i sängen och ännu värre när jag ska ta mig ur sängen sju gånger om natten för att kissa..

Det där kunde varit jag. Vi har ingen toa på övervåningen än så jag sover på soffan där nere. På något sätt sover jag också bättre där och har lättare att vända mig om. Nackdelen är att katterna ser mig och vill ut och in på nätterna, och jag har inte mage att ignorera dem. Här om kvällen satt jag och grät för mig själv i soffan mitt i natten och ville inte lägga mig för det gjorde så ont och jag visste att en katt snart skulle komma in.

Inatt sov jag dock i sängen då toan var på plats temporärt, men trots två dexofen och två extra starka panodil har jag så ont att jag inte kan ligga ner utan att tårarna kommer. Så i natt blir det nog soffan igen. Den är ok bara det att den är ca 50 cm för kort. Men den lutar lite åt ena hållet, är lite hårdare än sängen och jag kan skjuta ifrån mot ryggstödet med ben och armar när jag vänder så det gör inte lika ont i fogarna där som i sängen. Varje gång jag ska vända mig i sängen sjunker rumpan ner och då dör jag. Kul om jag ska ligga i soffan i 7 veckor till.

Man känner sig ju lätt dum i huvet. Bara vecka 33 här ju...

hade kunnat vara jag som skrev detta, känner exakt likadant. Och jag känner mig bara så jäkla gnällig hela tiden. Dessutom har jag slutprov i matteB på lördag. Sitter här med matteböckerna i knäet och får inget gjort, fattar inget och är för trött för att försöka...

Vi är alltså minst tre som känner så här. Och så pratar folk om graviditet som en lycklig tid. Orättvist...

kl

Kom precis hem från bm. Hon var lite oroad över mitt blodtryck, som ligger precis på övre gränsen för vad får vara. Blev skickad för att ta urinprov och fick även en extra tid om en vecka och ska då ta med mig morgonurin. (Förresten, vad svårt det är att pricka burken när man har en hel mage i vägen så man inte ser nåt! :o:rofl: )

Sf-måttet var 35 cm (v 37+2) och huvudet ruckbart (rörligt förra besöket). Hjärtljudet låg på 125.

Sen fick jag också bekräftat att det är en liten fot som jag känner oftast på samma ställe hela tiden. Det var det första hon sa när hon kände på magen! :D

Kan bli riktigt sur på kommentarer som "passa på att njuta nu" och sånt. Av vad? Att man blir fet, har ont dygnet runt, inte kan andas ordentligt, knappt kan klä på sej själv, kräks dygnet runt, inte kan göra det man brukar, vad är det man ska njuta av? För mej har båda graviditeterna varit pest från första stund. På olika sätt, men iaf...

Eller hur, jag njuter inte av nånting. Långt därifrån...

Oregano - appropå att inte se magen så mötte jag min mor häromdagen när jag skulle till sjukgymnasten. Hon stannade, tittade på mig och sa "Men ska du åka sådär?". Vaddå tänkte jag, svarta tights och stickad klänning funkar väl? Det var bara det att hela nedre delen av klänningen var full av hö.:crazy: :angel:
Såg ju inte jag under magen!

Vi är alltså minst tre som känner så här. Och så pratar folk om graviditet som en lycklig tid. Orättvist...

Ja nej just nu är inte jag ett dugg lycklig och jag känner mig rent hemsk som känner såhär.. Vill bara ha det över nu och få mysa bebis och vara hemma alltid med gott samvete.
Klen tröst att veta att man inte är ensam och därmed inte enbart är gnällig, utan att man faktiskt har bekymmer som fasen nu. Samtidigt unnar jag inte någon att behöva må såhär dåligt..

Känner igen det där. Får massa bös å skiräp på kaggen hela tiden. Särskilt när jag skalar potatis. kan ju inte stå lika nära vasken längre så alla skal kommer på magen:D

Helt OT och inte alls på tal om nåt.
Någon som har specialrecept på att få en icke fällande häst att fälla.
Han släpper inte nåt på pälsen, har alltid varit så. Har fått klippa honom på sommarn om det inte släppt. Men krypa omkring under en shettismage har jag inte lust med helt enkelt.Förvisso kommer väl ungen vara ute då, men då är det säkert mjölkstinna tuttar som kommer vara ivägen. Han får massor av B-vitaminer. Men det hjälper inte.

Kan bli riktigt sur på kommentarer som "passa på att njuta nu" och sånt. Av vad? Att man blir fet, har ont dygnet runt, inte kan andas ordentligt, knappt kan klä på sej själv, kräks dygnet runt, inte kan göra det man brukar, vad är det man ska njuta av? För mej har båda graviditeterna varit pest från första stund. På olika sätt, men iaf...

Det enda jag kan sakna är faktiskt när han rörde sig i magen, det kommer liksom aldrig tillbaka igen och den känslan tyckte jag var underbar. Det är nog det enda jag kommer att sakna när det gäller en grav

Du får övertala sambon att ni måste köpa en sånhär: Kawasaki Mule . Den är helt perfekt att ha när man ska åka ned till hästarna och ladda med vatten eller hö, hundarna ligger jättebra i lastutrymmet och eftersom det är diesel så drar den i stort sett ingenting. Vi har en "vanlig" fyrhjuling sen tidigare, men jag kan inte köra den längre för att magen är ivägen... :grin: Sen så har den inte alls samma möjlighet till last eller passagerare. Min rottis har redan utsett passagerarsätet till hennes plats, så fort jag sätter mig bakom ratten så flyger hon upp. :love:

Hmm, kanske ska prova att sova på soffan inatt och se om det är någon skillnad. Har så svårt att sova utan sambon bara, fast han skulle nog bara tycka att det var skönt att få sova för en gångs skull. :D Haha. Vi ser ut som två lik här hemma, fast han har inte börjat grina för allt ännu, men det är väl bara en fråga om tid.

Förstår inte heller hur folk kan säga att det här ska vara den lyckligaste tiden i ens liv? De första 4 månaderna så spydde jag i stort sett dygnet runt och kunde inte göra någonting. Sen så kom alla hormoner och jag förvandlades till ett monster och sambon och jag bråkade i stort sett nonstop, sen hade jag en bra månad när hormonerna la sig och magen var helt ok stor, sen så sa det bara BANG och så var man valross och invalid. Jag längtar verkligen till att pyret kommer att titta ut nu, även fast jag fasar för förlossningen också, fast jag föredrar helt klart det framför att ha det såhär...

Eller när man står och lagar mat överhuvudtaget, haha, mina tröjor blir i stort sett insmorda med fett eller liknande. Jag kan inte ha tröjor i mer än en dag nu för de lyckas alltid bli smutsiga på magen, wonder why? :angel:

Den va fräsig! Nästan som en golfbil.
Skulle vara perfekt när man åker ut på beterna å kollar till kossorna. Finns säkert flashiga tillbehör som man kan köra hem ved med ifrån skogen:)
Kan ju råkan nämna det för sambon, att han slipper fixa veden och så. Jag gillar inte att ta någon av de stora traktorerna och ge mig ut i skogen med dem.

Har tyvärr inte hänt något mera inatt. Fortsatt molande värk och sammandragningar. Men det kan ju vara något på G....eller så är det bara önsketänkande.
Skulle varit på vattengympa idag, men de ringde igår och sa att den var inställd pga sjukdom :(

Nä, nu vill jag att solen ska titta fram!

Kan det inte vara latentfasen du går igenom nu? Den kan ju hålla på i flera dagar.

Ja kanske skulle man prova på soffan.. Men saknar nog sambon plus hunden för mycket bara :D dessutom är soffan så sjukt mjuk sp tror att den gör mer skada än nytta, tyvärr. Dock kan man ju ligga och glo på tv när man ändå inte kan somna och kanske tillslut somna av det. Känns roligare än att ligga och glo i det mörka i sovrummet..

Sambon tycker synd om mig och tyckte att vi kanske ska ta och prata med bm. Kanske bör jag gå ner i arbetstid och bli sjukskriven. Erbjöd sig också att hjälpa mig mer med hästarna, men det går knappt i veckan för han jobbar ofta till typ sju och då vill jag att hästarna ska vara inne redan. Innan vi är i stallet i så fall är ju klockan minst halv åtta och innan vi lockat etc så är klockan minst kvart över åtta = funkar inte för mig..

*kl*
Gjorde min första begäran av FP idag. :eek: Tur att första månaden förmodligen tillbringas mest hemma. Snacka om ekonomisknedförsbacke!

Tror jag skulle få ut lite drygt 4000 första månaden. Väääldigt mycket mindre pengar mot vad jag är van vid att få ut

Jag fyllde i begäran om fp från 27 april till 14 juni igår. Som du säger, hur ska det gå??

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 312
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V