Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jo kanske, men sen jag vilade i em så har jag knappt kännt någonting alls! Får skaffa det där hallonbladsteet som det pratades om här igår ;)

Har som sagt var bara de vanliga sammandragningarna just nu. Tyvärr!

Sov som en sten ett par timmar så hur det ska fungera att sova inatt, har jag
ingen aning om.
Å andra sidan å är jag utvilad om det skulle hända något.
Nu ska jag ut i leran och ta in hästarna. Vill ha sol och fint väder. Att köra barnvagn över denna gårdsplan är inte lockande...Det är gummistövlar som gäller!

Ja, hur ska det gå? Får ut det jag har räkningar för. Inge extra över direkt..

Förvärkarna vilar bara lite de kommer tillbaka, förr eller senare ;) ut ska ju bebisen!

zask: jag får inte ens ut för att kunna täcka räkningarna, tur att man inte är ensamstående.

Här kommer det också bli tajt, men det är bara att bita ihop och se vad man kan göra. Låta bli att äta och gå ner allt man behöver i vikt? ;)

Tror jag skulle få ut lite drygt 4000 första månaden. Väääldigt mycket mindre pengar mot vad jag är van vid att få ut

Kanske jag som är trög och inte fattar, men vadå 4000 första månaden? Är det inte samma summa alla månader eller vad är det som gör att det är mindre första månaden?

Vad skulle hända om man får bebis innan man börjar med föräldrapenning? Rent hypotetisk fråga för jag får ju vanlig lön sista veckorna men har kompledigt...

*kl*
Jag har sökt fp 1 april till 1 september.
Sen ska vi börja få in några pappadagar. För visst kan man blanda? Jag tar typ mån-tor och han fre-sön. Alternativt jag tis-fre och han lör-mån.
Har för mig att man kunde ta ut helger bara man tog måndag eller fredag också. Men han tar bara de 60 dagar ha va tvungen att ta och jag resten. För han jobbar ständig morgonskift och är hemma vid två varje dag. Så han kommer få tid till barnet ändå.

Nu ska jag slurpa i mig ännu en kopp hallonbladste :d Va rätt gott när jag vande mig vid smaken.
Tycker att sd kommer tätare, men det kan ju vara önsketänkande att det beror på teet:D

Det händer väl inget? eller? Du måste ju inte ta ut FP. Jag kommer ha semester över min BF, och jag måste ta ut mer sen.

Alltså tex om dom betalar ut från 1-31 är brytpunkten 31:a. Om du då börjar den 15:e så blir ju första månaden endast 15-31.

Gick det där att förstå? :p

Jag vet inte exakta datum.

Senast ändrad:

Fast det var nog bara mitt exempel :o Jag vet inte exakt vilka datum som gäller. Nån har sagt att det dessutom kan vara olika pga att dom delar upp enl nåt system.

Jaha, nu är jag med! Tur att du tog det på ren svenska så att tröge här borta förstod lite mer :D
jag tänkte ta ut från 15 maj ungefär och försöka jobba liten bit in i maj. Eller ja, det har varit min tanke hela tiden men känns ohållbar nu tyvärr :( vi får väl se, men det betyder då såklart att jag får fp för halva månaden, om jag då tar ut från 15 maj?

Som jag skrev. Jag vet inte exakta datum, kanske ska ringa och kolla imorgon, vore intressant.

hmm, aj då. Fast jag har ju HP nu och den kommer ju övergå i FP. Borde det inte flyta på då?

Det borde den göra men jag är ingen expert men det borde flyta bättre än när man går från vanlig lön och ska pricka ett datum.

Jag ska ringa imorgon! utbetalning för mig verkar vara 26:e.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 324
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar