Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Ja tanken är god men det kan kännas lite överdrivet måste jag erkänna. Jag försöker hålla godis, läsk och andra godsaker till helgerna men under den här senaste veckan har det mest blivit vatten och rostat bröd med bara smör.

Jag har försökt leta upp artikeln men VLTs hemsida och sökfunktion och jag passar inte ihop.
Jag läste också på landstingets hemsida, men där står det ju inte så mycket.

Jag tror inte du behöver vara orolig att bli tvungen att vara kvar själv, kan inte tänka mig att det skulle vara överfullt särskilt ofta. Dessutom om jag fattade artikeln rätt så rullas det bara in en extra säng till pappan på ditt rum.

Jag hoppas verkligen att dom hinner öppna den nya BB-avdelningen på NUS innan lillen kommer. Dock kunde dom inte säga ifall pappan får sova över på den nya eller ej men mest troligt inte :cry: I dagsläget får han inte göra det utan han får minsann snällt åka hem....Man kanske ska ta och snoka runt lite och se om man hittar nån info, känns ju som dumt, dom bygger ett helt nytt BB men det blir inte ändringar gällande pappan...

Idagsläget får bara pappan komma och hälsa på, syskon får väl också följa med men mor & farföräldrar från stanna hemma....

Jag tycker det är bra att inte andra än pappa/partner och ev. syskon får komma in på avdelningen och hälsa på. Tänker vilket spring det skulle vara när man vill ha lugn och ro med en helt ny individ.
Fast man får ta mot hur mycket besök man vill i trapphuset utanför avdelningen :) så ingen blir ju egentligen portad.

Edit: fast jag tycker förstås att pappan/partnern ska ha möjlighet att sova över med mamman och barnet - för det vill jag ju själv.

Senast ändrad:

Har du tagit med dig alla strl från 50-62?

En body i stl 50, en i 56 å en i 62.
Mössorna vet jag inte storlekarna på, men pytteliten,mellan och stor.

Köpte hallonbladste idag, smakar si så där gott med uthärdigt att dricka. Lillen är ju fullgången om några dagar. Och jag är så trött på det här! Så för mig får han gärna komma innan vecka 40.
Har så ont när jag ska försöka sova. Inte sjutton kommer jag få sova mer med en liten bebis. Men de timmar jag får sova kanske jag kan ligga bekvämt.

Åhh, vad spännande. Jag vet faktiskt inte om jag vågar dricka något mer. Väntar nog några veckor...

Det finns ju de som får komma hem som vanligt fast barnet inte är fullgånget för att barnet är friskt och starkt så häll i dig te du :)

Jag har inga små mössor... jag har en som ser ganska stor ut som följde med en body i strl. 56. Kanske ska handla lite mössor.

Sen i största allmänhet. Jag fick min årsinkomst godkänd på FK :banana: känns kanoners!

Åhh, vad spännande. Jag vet faktiskt inte om jag vågar dricka något mer. Väntar nog några veckor...

Tänk om man dricker och dricker och så går man övertiden i alla fall. vad surt det skulle kännas. Jag tänker inte göra ngt alls faktiskt men jag vill ju ha ett majbarn så det inte värt att utmana ödet och så kommer barnet den 29:e som sin kusin... nej hon får stanna tills jag är i v. 39+0

Jag ville mest dricka det för att det sägs stärka livmodern så förlossningen ska bli lättare. Läste nu att om man får för mycket sammandragningar ska man avvakta några veckor. Ska ta en kopp imorgon och se vad som händer. Har inte haft någon förvärk idag.

Haha, ser framför mig hur du sitter och klunkar i dig 4 l hallonbladste. :D

Helt klart, kommer hälla i mig hur mycket som helst! Efter den koll jag ska på i vecka 37 är det fritt fram för alla gamla huskurer. Ge mig tips! :D

Sen är jag också lite förbannad, både på mig själv och min situation. Jag gick en mini-promenad med ena 1-åringen ner till granngården - max 800 m. För det första gjorde det svinont i fogarna, och för det andra levde snorkfröken apa och skulle hoppa på två ben hela tiden och fnysa åt varenda snöhög/sten/vattenpöl. Jag blir så ARG när jag inte kan sätta henne på plats som vanligt. Magen är ju i vägen... Hon verkar ha ärvt mormors energi och pappas temperament och det bådar inte gott!

Jag har dock fått lite annat att tänka på som piggar upp mig. Ena stoet är seminerat och ska dräktighetskollas om drygt en vecka. Spännande och nervöst!

Jag är så tacksam att jag har hästarna och katterna som sysselsätter och distraherar. Utan dem hade jag varit mer knäpp av det här tillståndet än jag är...

*kl*

HJÄLP! PANIK!!!!​

Kikade på syrrans bilder på bebben i dag, såg att hennes personnummer stod längst upp i vänstra hörnet på alla hennes bilder. Började fundera på om det gjorde det på mina också. Kollade nu efter middan, och det står inte mitt personnummer där :eek: Står 10984-09-12-17-2, mitt personnummer är ju 19840909**** Gjorde visserligen rULet den 17/12-09 men det står ju även i det högra hörnet tillsammans med klockslaget varje bild är tagen. Började direkt tänka:

Har vi inte fått se VÅRAN bebis utan nån demobebis eller någon annans bebis helt enkelt?! Men visst är dom där apparaterna direktuppkopplade eller kan det vara så att vi fick se något inspelat skit?! Blir jätterädd nu ju...Kollade även några andras bilder som ligger på FB och där står det också mammans personnummer i vänstra hörnet. Eller kan helt enkelt BMan på spec. mödravården knappat in helt galet, visa siffror stämmer ju med mitt personnummer....

Måste nästan ringa dit och fråga i morgon....

Nä, jag blev faktiskt lite rädd när tanken om sambandet slog mej. Har nog tittat för mycket på "Riskförlossningar" Vill inte ha en bebbe som kommer för tidigt och som inte kan andas själv...

Haha, jag har nog också sett för mycket på Riskförlossningar. Jag kommer ligga och klocka dem inne på förlossningen, jag har ju lärt mig att man måste göra kejsarsnitt inom ett visst antal timmar efter att vattnet gått, annars är det stor risk för infektioner osv. :D

Min läkar-bror tyckte först jag var modig som faktiskt kollade på det, nu när han inser HUR mycket jag kollat så inser han nog att det kanske inte var så smart...

Däremot så blev jag lite irriterad på den barnmorska som höll i vår föräldrautbildning som verkligen hånade de programmen. Visst får man ta allt som sänds på tv med en nypa salt och man kan inte applicera allt på en själv, men för hennes del verkade det som om allt som är på tv och som sänds från USA är "på låtsas" och "sådär gör man inte här" osv. Ett av programmen spelas in på ett sjukhus i närheten av där jag bott i USA, och hade jag bara blivit kvar kunde jag mycket väl ha fött där under de förutsättningarna!!

Nej man vill ju ha ett friskt och starkt barn. TYcker det låter så jobbigt när de föds 10 veckor för tidigt och riskerar hjärnskador m.m..

Min tränare gick 2 dagar efter vattenavgång och väntade på värkarna eftersom det nybildas fostervatten hela tiden och hon hade kvar så att det gick bra för bebisen ändå. Fast det har ju koll på en då.

Förlåt men :rofl::love: Demobebis.... :D

Du var väl med på undersökningen? ;) Då ser man ju vart på magen BM drar och vad som sedan visas.

Du kan vara lugn.
Men ring och fråga om du känner dig orolig. Men jag tror inte det finns någon demobebisfilm, utan det är en "direktsändning".

*kl*

Nej, imorgon blir det läkaren igen. Skulle gå och möta sonen som skulle hem från en kompis. Gick i normal fart och inte superlångsam fart som jag gjort förut. (sonen är mörkrädd och jag ville till honom så fort som möjligt) När jag gått kanske 5-7 min så fick jag ingen luft längre. Det kändes som om halsen svullnade igen och så blev jag jätteslemmig.Hostade som bara den oxå. Kan fortfarande inte andas riktigt normalt men det är mycket bättre. Fick ta av mej så jag hade jacka och tröja öppet ända in till linnet när jag gick hem för att få luft.... Känns ju inte riktigt bra inför förlossningen då...

*kl*

Mina sammandragningar har sedan em ändrat karaktär... Får jätteont i ena sidan mot ljumsken till. Som håll fast flera gånger värre och längre ner. Mest på vänster sida. Skulle tömma skottkärran, men det var bara att stå stilla. Helt omöjligt att röra sig...

Har varit på föräldrarmöte i skolan och nu ska jag ta min vetekudde och lägga mig på sängen. Tog två alvedon innan. Kanske bäst att ringa och förvarna barnvakten :eek:

*kl*
Nu märks det att det är vardag igen, full aktivitet här inne :D

Jag gick en mini-promenad med ena 1-åringen ner till granngården - max 800 m. För det första gjorde det svinont i fogarna, och för det andra levde snorkfröken apa och skulle hoppa på två ben hela tiden och fnysa åt varenda snöhög/sten/vattenpöl. Jag blir så ARG när jag inte kan sätta henne på plats som vanligt. Magen är ju i vägen...

Samma här min 2-åring är i värsta gränstestar perioden just nu. Blir tokig på henne emellanåt. Hon bara måste testa allt! Vill inte ge mig in i för stora diskussioner med henne heller. Känner att jag backar istället för att sätta henne på plats när hon börjar stöka och bete sig alltför dumt. Så den enda hanteringen för tillfället är att ledas in och ut ur hagen, borstning och lyfta hovar.

Ang airbags och bilbarnstolar: Vi kommer ha den i framsätet, men vi måste lämna in bilen till en verkstad som kopplar ur airbagen. Detta kostar 1200kr :eek: eller det som kostar är egentligen ett par klistermärken som ska sättas på som meddelar att airbagen är urkopplad.

På tal om pengar... Har ni räknat på hur mycket ni lagt ut nu inför bebisens ankomst? Kanske beror lite på om man köper mycket begagnat eller om man har barn sen innan, om man redan har vagn och liknande menar jag. Vi kommer köpa det mesta nytt, har ju hittills bara skaffat vagn och ett babyskydd. Men redan där är det 10 tusen och sen tillkommer kläder, säng, sängkläder, täcke, kuddar, nappflaskor, nappar, blöjor, sjal/sele etc etc. Det är nog några tusen man kommer upp i... Tur att Gekås finns 15 min bort :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 219
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar