Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

När jag skickade in sjukintyget så tog det inte mer än en vecka innan jag hade pengarna. Håller tummarna attr det går lika fort för dej.

Har börjat skriva lista till BB-väskan. Förutom det vanliga så tänkte jag packa ner bärbara DVDn eller datorn så man kan kolla på film om man skulle orka. Med sonen låg vi kvar flera dagar för han var lite gul och hade ögoninflammation. Och så ville vi vänta med att åka hem tills vi gjort PKUn så vi slapp åka tillbaka. Och det blev lite tråkigt. Men jag orkade inte läsa eller lösa korsord. En film hade varit lagom då. Och den tar ju ingen plats direkt.

Jag har också tänkt ta med dator och filmer. Tänkte ev beställa hem några nya som man kan packa ner. Någon som har tips på lättsamma bb-filmer? :D

Jag som haft lite ångest och panik för förlossningen har på något sett gett upp mentalt för att jag är så dålig som jag är nu. Det känns som "jag kan göra det imorgon bara för att bli av med det". Och jag blir överöst av böcker och tidningar om förlossningar av min mor men jag orkar inte bry mig längre. Det får gå som det går, har jag klarat den här graviditeten utan att bli knäpp(are) så får jag väl bita ihop under förlossningen också. Jag hoppas bara bebis och jag får klara oss igenom det så hela som möjligt.

Jag vill bara föda nu så jag kan börja bli hel i kroppen igen. När jag var hos sjukgymnast sist så träffade jag en gammal ridkompis som jobbar på den vårdcentralen och hon avrådde mig helt från att rida på 5-6 månader för att fogarna ska få läka. Vafan, jag som vill igång...

Jag tänkte ta med gamla filmer som man sett 700 ggr så det inte gör något om man somnar till. Och inga drama eller nått där barn far illa. Tittar iofs inte på det annars heller men vill inte ligga och grina där. Hmm, hörlurar kanske vore bra oxå om man delar rum med någon. (Vilket jag för guds skull hoppas vi slipper för då åker jag hem direkt)

Förresten, är det någon som vet något om hallonbladste? Det ska man tydligen dricka i slutet... Och vissa säger att det sätter igång förlossningen... Drack två koppar igår och jag hade ju faktiskt mina första förvärkar igår... Undra just om det har något samband... Säkert inte men lustigt är det ju...

Guuud vilket lyx med 4,5 kg.... :crazy: Jag ligger på +17 kg... :eek: Men jag vet att mycket är vätska och jag hoppas hoppas hoppas att det där med amningen funkar lika effektivt för mig. Men tänker jag efter så borde det ordna sig, så länge jag inte får nån bestående hormonstörning i kroppen. I normala fall verkar det som att jag har typ 75% verkningsgrad av det jag stoppar i mig, men nu under graviditeten har den ökat till 150% eller nåt.

Eller hur!! Jag ligger också på betydligt mer än 4, 5 kg plus...15 kg har jag ökat sen inskrivningen..Behövde väl några kilo, men man behöver ju inte överdriva:o
Hoppas på att amningen gör lite, annars e det hårdträning med sambon sen;)

Med sonen gick jag upp väldigt mycket. Iofs massor med vätska men en chokladkaka per dag gjorde nog sitt till oxå. Vägde 67 vid inskrivningen och 93 tre veckor före förlossningen. Sen var det jul och nyår så jag hann inte till BM något mer. Efter sex månader hade jag gått ner allt och 10 kg till. Utan problem. Och jag tror anmingen gjorde mycket. Plus att jag åt efter Viktväktarnas recept men fri mängd.

Guuud vilket lyx med 4,5 kg.... :crazy: Jag ligger på +17 kg... :eek: Men jag vet att mycket är vätska och jag hoppas hoppas hoppas att det där med amningen funkar lika effektivt för mig. Men tänker jag efter så borde det ordna sig, så länge jag inte får nån bestående hormonstörning i kroppen. I normala fall verkar det som att jag har typ 75% verkningsgrad av det jag stoppar i mig, men nu under graviditeten har den ökat till 150% eller nåt.

Fast sådär kan man inte riktigt räkna, hur mycket man bör gå upp beror väldigt mycket på hur mycket man vägde innan. Smala personer går upp mer, runda personer går upp mindre. Så man måste se viktuppgången i relation till vilken BMI man hade när man började för att veta om det är mycket eller lite. Är man smal i första läget, och sen bara går upp 4,5 kg, så är man ju i praktiken ett vandrande skelett med en stor mage på (alternativt har ett underviktigt foster). Det är nog knappast att rekommendera.

Men Gud vad skönt för dig att du redan mår så mycket bättre redan! Måste kännas underbart :)
själv ska jag försöka jobba typ 1,5 månad till. Just nu känns det som en lång tid, men jag vet också att tiden går så fort!!

Och vet ni, idag är det ju exakt två månader kvar för vår del. Låter som en lång tid om man jämför med er, men väntan är ju på något sätt lika lång för oss alla :D och shit vad jag längtar, eller rättare sagt, vad Vi längtar !

Förresten, är det någon som vet något om hallonbladste? Det ska man tydligen dricka i slutet... Och vissa säger att det sätter igång förlossningen... Drack två koppar igår och jag hade ju faktiskt mina första förvärkar igår... Undra just om det har något samband... Säkert inte men lustigt är det ju...

Var får man tag på hallonbladste? Hälsokost?

Jag blev också sugen på att prova :D fast längre fram. Har ju bestämt att liten ska komma ut runt den 20 maj, så vid den 18 ska det drickas hallonbladste, ska det putsas fönster och vi ska ha sex, hahaha..
Allt för att sätta igång det ;)

Hehe, man gör vad man kan när man vill ha ut bebisen:)
Här är fönster som behöver bli putsade här med;)Välkommen;)

Hehe, man gör vad man kan när man vill ha ut bebisen:)
Här är fönster som behöver bli putsade här med;)Välkommen;)

Haha, ja jag kanske dyker upp om det krisar och bebis inte vill ut med mina metoder här hemma, fniss!

Kl
jag startade en tråd i ett annat forum här inne om airbag och därmed bilbarnstol. Tar upp frågan här också, även om ett par av er redan har skrivit där. Hur kommer ni göra med bilbarnstol, ska den vara fram eller bak i bilen och hur gör ni med airbagen?

Satt och googlade på hallonbladste igår:D
Ska absolut pröva det, men även om det inte hjälper så är det kanske gott att dricka istället för andra tesorter.
Men jag undrar lite vart man får tag i det, känns lite överdrivet att beställa lite te från internet. Hoppas de har det på vanliga ica. Annars så kanske jag får kolla i hälsokostaffärer.

Vet inte vad jag ska skriva att jag gått upp. Är det enligt inskrivningen så är det hittills 4 kg. Men efter inskrivningen så gick jag ner några kilon och räknar jag därifrån så är det 11 kg. Men nu hade jag en hel del att ta av, och har blivit rekomenderad att inte gå upp mer 8-10 kg från inskrivningsvikten. Så än kan jag vara lugn, men mina matvanor har blivit hemska! Skulle lätt kunna käka hela tiden.

BB-väskan är halvpackad. Kläder till bebben: 2 par byxor, 3 bodys,2 par strumpor, 3 mössor och en overall. Att det blev så många mössor och bodys är för att det är i lite olika storlekar. Får jag gå efter vad jag hoppas så är det en liten bebis men går jag efter vad som är verkligheten så kommer det säkert komma en 4kg+ bebis.
Filt. Neccesären är halvpackad med, en ny tandborste, en tandkrämstub som snart skulle slängas med en liten skvätt kvar. Bautabindor, Mjuka näsdukar, hårband, shampoo, balsam, duschkräm. Ska lägga ner lite saker när det är dags att åka som jag använder nu som typ hårborste å sånt.
Tofflor är packade. Mobilladdare ska ner med. Mina kläder tar jag sist med då jag använder dem.
Allt ska ner i en vanlig ryggsäck så ska jag ha med min handväska med journal,plånbok och allt sånt.
Jisses, låter som att jag ska vara kvar i flera dagar, men om allt går bra så ska jag åke hem så fort barnläkarn har undersökt pyret.

Jag hittade bara hallonte på ica. Inte hallonbladste... Men nu vet jag inte om jag vågar dricka det igen... Man ska väl inte börja fören v.35? Är ju bara 33+1 idag... Kanske ska vänta llite... Om det nu var det som drog igång förvärkarna...

Kl
jag startade en tråd i ett annat forum här inne om airbag och därmed bilbarnstol. Tar upp frågan här också, även om ett par av er redan har skrivit där. Hur kommer ni göra med bilbarnstol, ska den vara fram eller bak i bilen och hur gör ni med airbagen?

Det går inte att koppla ur airbagen på vår bil. Så vi kan bara ha barnstolen där bak. Lite halvtråkigt då jag kommer åka mycker själv med lillen. Men får väl vackert nöja mig med en sån där spegel som jag kan kolla till honom i.
Blir nog på vänstersidan så det blir smidigt att lyfta ur och i. Och så kommer jag inte kunna nå honom om han sitter bakom mig och måste stanna om jag måste rätta till nappen. Kommer vara frustrerande men klart mycket säkrare då jag inte behöver ta blicken från vägen någon gång.

Jag hittade bara hallonte på ica. Inte hallonbladste... Men nu vet jag inte om jag vågar dricka det igen... Man ska väl inte börja fören v.35? Är ju bara 33+1 idag... Kanske ska vänta llite... Om det nu var det som drog igång förvärkarna...

Synd att jag inte tänkte på det i sommras, för vi har massor av hallonbuskar. Hade varit häftigt och gjort eget te.
Får knalla in på hälsokost idag, ska ändå till stan.

Bebisen får åka fram i passagerarsätet för när pappa köpte våran bil vi har idag så var det inte standard med air-bag på passagerarsidan (ja ni läser rätt om standard på 2000-talet) och det skulle kosta typ 50 tusen att byta instrumentpanel och installera air-bag.

oregano
Jag tittade på Disneys Up! förra helgen och den är jätte gullig :) om man tycker om tecknat/animerat

BB-väskan är halvpackad. Kläder till bebben: 2 par byxor, 3 bodys,2 par strumpor, 3 mössor och en overall. Att det blev så många mössor och bodys är för att det är i lite olika storlekar. Får jag gå efter vad jag hoppas så är det en liten bebis men går jag efter vad som är verkligheten så kommer det säkert komma en 4kg+ bebis.
Filt. Neccesären är halvpackad med, en ny tandborste, en tandkrämstub som snart skulle slängas med en liten skvätt kvar. Bautabindor, Mjuka näsdukar, hårband, shampoo, balsam, duschkräm. Ska lägga ner lite saker när det är dags att åka som jag använder nu som typ hårborste å sånt.
Tofflor är packade. Mobilladdare ska ner med. Mina kläder tar jag sist med då jag använder dem.
Allt ska ner i en vanlig ryggsäck så ska jag ha med min handväska med journal,plånbok och allt sånt.
Jisses, låter som att jag ska vara kvar i flera dagar, men om allt går bra så ska jag åke hem så fort barnläkarn har undersökt pyret.

Har du tagit med dig alla strl från 50-62? TYcker det är så svårt att sitta och sia om vilka strl man ska ta med sig. Fortsätter vildbattingen att följa sin viktkurva så blir hon inte större än runt 3,5 kg (legat mitt på viktkurvan vid uppskattning). Men jag vill ändå inte köpa plagg i strl. 50 (har en body och 2 pyjamaser). Tänker nog ta med mig en av de pyjamasarna i strl. 50 och sedan blir det nog kläder/pyjamas i strl 56 som får följa med.

Jag önskar att det blir kort vistelse på bb men jag tror det kommer bli längre med läkarktr av njurbäcknet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 182
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar